Beste tweakers,
Ik zit met een knoop in mn maag met mn wifi. Voor mijn gevoel zit het allemaal niet lekker snor. Ik heb 1 wifi router nu gereset en is het helemaal knudde geworden dus ik kan net zo goed opnieuw starten haha.
Ik begrijp alleen niet zo goed wat ik aan het doen ben. Tot zekere hoogte wel, maar ik raak wel snel verwikkeld in al die afkortingen. En vaak zet je het 1 keer goed op en kom je er eigenlijk niet meer aan.
Mijn situatie in hiriargie
Meterkast:
--> Caiway glasvezel modem
--> Wifi router Eminent EM 4542 R1 (100Mbit) -- 192.168.1.1
-------> UTP kabel naar werk zolder
-------> Apple TV
-------> Philips Hue bridge
================ UTP naar zolder ============
Werk zolder:
--> Wifi router TL-WR1043ND V1 (1GBit)
---------> TP-Link TL-sg10005D switch
---------> iMac
---------> NAS -- 192.168.8.88
--> TP-Link TL-sg10005D switch (1Gbit)
---------> Desktop telefoon
---------> Printer
Ik had de routers eerst andersom staan. Maar de Wifi router bleek een 100Mbit te zijn wat niet echt in mijn voordeel was boven op zolder. Mn iMac en NAS werken daar veel samen. Dus heb ik de 1Gbit wifi naar boven gehaald.
Nu wil ik graag dat mijn wifi signaal natuurlijk overal in huis goed wordt gedekt. Vandaar de 2e wifi router boven. Anders pakt mn iPhone het signaal niet op en dat is zonde. Als ik het goed heb, kan mn wifi router boven zich niet gedragen als een doorgeef luik (acces point toch?. Ik zie deze optie in ieder geval niet aanwezig in de setup van de wifi router. Is een Bridge de juiste oplossing?
Hoe kan ik het beste de boel instellen zonder dat het gedoe oplever met DHCP etc?
Moet ik misschien een wifi router vervangen omdat het gedateerd is geworden?
Ik zit met een knoop in mn maag met mn wifi. Voor mijn gevoel zit het allemaal niet lekker snor. Ik heb 1 wifi router nu gereset en is het helemaal knudde geworden dus ik kan net zo goed opnieuw starten haha.
Mijn situatie in hiriargie
Meterkast:
--> Caiway glasvezel modem
--> Wifi router Eminent EM 4542 R1 (100Mbit) -- 192.168.1.1
-------> UTP kabel naar werk zolder
-------> Apple TV
-------> Philips Hue bridge
================ UTP naar zolder ============
Werk zolder:
--> Wifi router TL-WR1043ND V1 (1GBit)
---------> TP-Link TL-sg10005D switch
---------> iMac
---------> NAS -- 192.168.8.88
--> TP-Link TL-sg10005D switch (1Gbit)
---------> Desktop telefoon
---------> Printer
Ik had de routers eerst andersom staan. Maar de Wifi router bleek een 100Mbit te zijn wat niet echt in mijn voordeel was boven op zolder. Mn iMac en NAS werken daar veel samen. Dus heb ik de 1Gbit wifi naar boven gehaald.
Nu wil ik graag dat mijn wifi signaal natuurlijk overal in huis goed wordt gedekt. Vandaar de 2e wifi router boven. Anders pakt mn iPhone het signaal niet op en dat is zonde. Als ik het goed heb, kan mn wifi router boven zich niet gedragen als een doorgeef luik (acces point toch?. Ik zie deze optie in ieder geval niet aanwezig in de setup van de wifi router. Is een Bridge de juiste oplossing?
Hoe kan ik het beste de boel instellen zonder dat het gedoe oplever met DHCP etc?
Moet ik misschien een wifi router vervangen omdat het gedateerd is geworden?
[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 15-06-2015 17:42 ]