All-round Game PC max €2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Wouttle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Graag zou ik een krachtige all round/game pc samenstellen om vervolgens ook zelf in elkaar te zetten. Ik heb hier niet veel maar wel wat ervaring mee, al loop ik tegenwoordig wat achter kwa kennis m.b.t de nieuwste hardware, vandaar dat ik de BBG van mei als uitgangspunt hebt genomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal vooral een vrije tijd/hobby PC worden. Voornamelijk gamen, maar ook grafisch werk renderen, encoden van films en videos en dergelijke wil ik er het liefste met gemak er doorheen kunnen halen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum zonder randapparatuur is €2000,-. Minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ook ik geef liever geen onnodig geld uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf een 27 inch iMac uit 2010, die als allerlaatste iMac nog in "Target Display Mode" displayport signaal ondersteunt. Nieuwere iMacs accepteren alleen Targer Display Mode via Thunderbolt vanaf andere Macs. Maar voor mij betekend dat ik hem dus nog wel als prachtig 2560 bij 1440 scherm kan gebruiken voor een PC en tevens nog een prima functionerende iMac achter de hand heb. Een extra toetsenbord en muis is ook nog iets waar ik naar op zoek moet, al is dit geen prioriteit in dit topic. Voor audio gebruik ik al prima headphones.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wou eigenlijk nog even wachten op nieuwe kaarten van AMD maar heb tegenwoordig zoals de meeste sowieso een voorkeur voor Nvidia gekregen, zeker met de introductie van de 980 Ti ben ik redelijk verkocht. Natuurlijk sta ik open voor advies ook op dit vlak.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij hoeft niet bijzonder stil te zijn, hij hoeft niet draagbaar of überhaupt klein te zijn. Een mooie case kan ik daarentegen wel waarderen met een voorkeur aan een strak en praktisch/nuttig design.
Ga je overklokken?
Graag zou ik wel overklokken, al heb ik hier erg weinig ervaring mee. Sowieso wil ik een stabiele en safe overclock, maar hoef niet het ultieme limiet te bereiken al dan wel meer uit mijn hardware halen.

Het systeem dat "ik" dus heb samengesteld is voornamelijk een aanpassing van de BBG high-end PC van Mei:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,-€ 348,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,95€ 129,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 780,95€ 780,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 119,80€ 119,80
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 54,95€ 54,95
1Corsair RM750€ 125,84€ 125,84
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.767,43

Hierbij ben ik eigenlijk alleen overgestapt naar een 980 Ti, andere case en een andere (betere?) SSD.
Ik twijfel vooral of ik al vast de EVGA ACX2.0+ versie moet bestellen of beter kan wachten tot lagere prijzen en/of andere versies aftermarket coolers van de 980 Ti. Ook sta ik extra open voor mooie en praktische case suggesties. Daarbij heb ik verder ook niets in huis buiten wat tie ripjes en een schroevendraaierset. Wat mis ik hierbuiten voor een werkende build? Koelpasta? SATA kabels? Ga zo maar door. Waar moet ik op letten?
Alvast hartelijk bedankt! _/-\o_

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Hierbij ben ik eigenlijk alleen overgestapt naar een 980 Ti, andere case en een andere (betere?) SSD.
Ik twijfel vooral of ik al vast de EVGA ACX2.0+ versie moet bestellen of beter kan wachten tot lagere prijzen en/of andere versies aftermarket coolers van de 980 Ti. Ook sta ik extra open voor mooie en praktische case suggesties. Daarbij heb ik verder ook niets in huis buiten wat tie ripjes en een schroevendraaierset. Wat mis ik hierbuiten voor een werkende build? Koelpasta? SATA kabels? Ga zo maar door. Waar moet ik op letten?
Die EVGA zal prima werken hoor. Zolang je geen kaart met een stock-koeler kiest zit je bijna altijd wel goed. Case is altijd erg persoonlijk. De 'standaard' Fractal Design Define R5 wordt hier vaak gekozen om de goede balans tussen airflow en stilte, maar genoeg mensen die het design niks vinden.

Veel meer dan een schroevendraaiersetje en wat tie raps heb je gelukkig niet nodig voor het bouwen van een PC, dus wat dat betreft zit je wel snor ;) Zelf prefereer ik klittenband (back-to-back) over tie raps overigens.
SATA kabels zitten bij je moederbord en koelpasta bij je koeler. Daar hoef je dus niet zelf achteraan.

Een paar puntjes over het lijstje zelf:
Je geheugen is erg hoog. Hierdoor heb je de kans dat je koeler niet gaat passen. Persoonlijk zou ik gewoon op safe spelen en voor een low-profile setje gaan. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Verder zit er geen raam in je kast. De Dark Rock koeler die je gekozen hebt moet het vooral van zijn uiterlijk hebben. Aangezien ik aanneem dat er na een foto of twee niet dagelijks in de kast gekeken gaat worden zou je ook voor een goedkoper model kunnen gaan. De pricewatch: Scythe Mugen 4 is bijvoorbeeld een erg leuke koeler voor (niet te enthausiaste :+) overclocks.

Ten slotte zit je qua voeding nogal overkill. Een goed 550W gaat die 980Ti makkelijk aankunnen. Denk hier bijvoorbeeld aan de populaire pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
edit: Techpowerup heeft een mooi overzicht waaruit je kan aflezen een 980Ti minder verbruikt dan een 290, waarvan er twee in de BBg staan.

[ Voor 4% gewijzigd door svenvv2 op 15-06-2015 18:22 ]

• Wouttle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Die EVGA zal prima werken hoor. Zolang je geen kaart met een stock-koeler kiest zit je bijna altijd wel goed. Case is altijd erg persoonlijk. De 'standaard' Fractal Design Define R5 wordt hier vaak gekozen om de goede balans tussen airflow en stilte, maar genoeg mensen die het design niks vinden.
Dat is zeker wel een praktische en strakke case! Die gaat wel bij mijn lijstje al ben ik daar nog niet helemaal over uit. Ook niet of een window een échte must gaat zijn voor me.
Veel meer dan een schroevendraaiersetje en wat tie raps heb je gelukkig niet nodig voor het bouwen van een PC, dus wat dat betreft zit je wel snor ;) Zelf prefereer ik klittenband (back-to-back) over tie raps overigens.
SATA kabels zitten bij je moederbord en koelpasta bij je koeler. Daar hoef je dus niet zelf achteraan.
Kijk dat is al een zorg minder! Dat hoopte en dacht ik al wel zo'n beetje maar vraag het liever dan m'n hoofd te stoten. Veel beter zo. Klittenband is ook zeker geen slechte tip. Ga ik inkopen!
Een paar puntjes over het lijstje zelf:
Je geheugen is erg hoog. Hierdoor heb je de kans dat je koeler niet gaat passen. Persoonlijk zou ik gewoon op safe spelen en voor een low-profile setje gaan. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Grappig dat je dat voorstelt, dat geheugen had ik de eerste instantie ook in mijn lijst staan, toen nog van de BBG uit januari, maar met de komst van de BBG in mei dacht ik ook dat ik voor een vergelijkbare prijs geheugen dat kleurt bij 't moederbord kon nemen. Aangezien deze BBG dat aangaf ging ik er ook van uit dat dat gewoon zou passen en eigenlijk nog steeds wel.
Verder zit er geen raam in je kast. De Dark Rock koeler die je gekozen hebt moet het vooral van zijn uiterlijk hebben. Aangezien ik aanneem dat er na een foto of twee niet dagelijks in de kast gekeken gaat worden zou je ook voor een goedkoper model kunnen gaan. De pricewatch: Scythe Mugen 4 is bijvoorbeeld een erg leuke koeler voor (niet te enthausiaste :+) overclocks.
Ik vond de koeler er ook wel erg strak uit zien, maar zonder raam is dat inderdaad verspilling. Ik ga even afwachten waar mijn case keuze op gaat vallen en hierop pas ik mijn koeler en daardoor waarschijnlijk ook mijn geheugen aan, just to be safe.
Ten slotte zit je qua voeding nogal overkill. Een goed 550W gaat die 980Ti makkelijk aankunnen. Denk hier bijvoorbeeld aan de populaire pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
edit: Techpowerup heeft een mooi overzicht waaruit je kan aflezen een 980Ti minder verbruikt dan een 290, waarvan er twee in de BBg staan.
Dat is een goeie! Het was mij inderdaad te buiten geschoten dat het verbruik drastisch omlaag gaat vanwege het verschil in GPU's. Wel probeer ik rekening te houden met de toekomst, mocht ik over een aantal jaren een andere of extra GPU bij willen prikken o.i.d., dat ik niet gelijk een nieuwe voeding moet kopen, dan liever een paar tientjes meer nu. Ik weet alleen niet of dat nou echt een reële gedachte van me is om rekening mee te houden...?

Met svenvv2 (nog onder voorbehoud) zijn aanpassingen kom ik hier op uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,-€ 348,-
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,95€ 129,95
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 758,65€ 758,65
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 112,95€ 112,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 74,95€ 74,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.670,39

(Zoals je ziet heb ik bij de case voorlopig toch voor de versie mét window gekozen... Mogelijk dat ik de vorige koeler en geheugen dan ook nog terugplaats voor de looks... Keuzes keuzes! :9)