morge,
Ten eerste al bedankt voor de tijd die je neemt om dit te lezen!
wat moet er gebeuren?
Ik ben opzoek zo als de titel al zegt naar een nieuwe CPU koeler. Ik heb een vrij stille kamer en zodra de cpu onder een beetje load komt te staan hoor je dat vrij duidelijk en daar ben ik wel klaar mee.
Het doel is dus om een vooral een stillere CPU fan te vinden
budget
Het budget is echt max 40 euro maar hoop ergens iets tussen de 20 en 30 euro te vinden, zo ver ik tegen gekomen ben is er genoeg keus in dat prijs bereik?
voorkeur?
Heb niet echt een voorkeur voor merk of iets dergelijks, wel zou ik graag een zwarte fan hebben aangezien alles in men case ongeveer zwart met rode accenten is.
situatie
Op het moment zit de standaard mee geleverde cpu fan van intel op de CPU
De pc waar het in komt zie je in het lijstje hier onder, naam van de voeding kwijt maar dat maakt niet heel veel uit geloof ik. De ram is low profile dus dat moet volgens mij ook goed komen met grotere cpu fans.
Er is trouwens niks over geclocked en ga dat ook niet doen in de toekomst.
Ooit misschien componenten wisselen maar dat zie ik dan wel weer.
Ik gebruik de pc trouwens niet heel bijzonder vooral voor de studie, filmpje kijken of gamen.
wat ben ik zelf al tegen gekomen?
Heb zelf een beetje gekeken in de price watch en bij deze review/vergelijking : reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
Na beetje rondkijken ben ik deze 4 tegen gekomen die mij wel interessant leken.
Volgens mij koelen deze 4 sowieso al beter dan de stock CPU fan van intel dus zullen ze al minder snel op max RPM draaien.
Hier uit neem ik aan dat ze eigenlijk ook stiller zullen zijn in de meeste gevallen.
Echter heb ik de balle verstand er van en wat ik hier nu neer heb gezet is ongeveer alles wat ik weet hier over...
Misschien is dit al veel te veel koel vermogen voor wat ik nodig heb en kan ik met veel goedkopere fans af?
Tips, aanraders of juist afraders hoor ik graag!
Thanks al vast!
greetz,
Nld1st
Ten eerste al bedankt voor de tijd die je neemt om dit te lezen!
wat moet er gebeuren?
Ik ben opzoek zo als de titel al zegt naar een nieuwe CPU koeler. Ik heb een vrij stille kamer en zodra de cpu onder een beetje load komt te staan hoor je dat vrij duidelijk en daar ben ik wel klaar mee.
Het doel is dus om een vooral een stillere CPU fan te vinden
budget
Het budget is echt max 40 euro maar hoop ergens iets tussen de 20 en 30 euro te vinden, zo ver ik tegen gekomen ben is er genoeg keus in dat prijs bereik?
voorkeur?
Heb niet echt een voorkeur voor merk of iets dergelijks, wel zou ik graag een zwarte fan hebben aangezien alles in men case ongeveer zwart met rode accenten is.
situatie
Op het moment zit de standaard mee geleverde cpu fan van intel op de CPU
De pc waar het in komt zie je in het lijstje hier onder, naam van de voeding kwijt maar dat maakt niet heel veel uit geloof ik. De ram is low profile dus dat moet volgens mij ook goed komen met grotere cpu fans.
Er is trouwens niks over geclocked en ga dat ook niet doen in de toekomst.
Ooit misschien componenten wisselen maar dat zie ik dan wel weer.
Ik gebruik de pc trouwens niet heel bijzonder vooral voor de studie, filmpje kijken of gamen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | MSI H97 GAMING 3 | € 108,50 | € 108,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 144,10 | € 144,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 644,90 | |
wat ben ik zelf al tegen gekomen?
Heb zelf een beetje gekeken in de price watch en bij deze review/vergelijking : reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
Na beetje rondkijken ben ik deze 4 tegen gekomen die mij wel interessant leken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 108,80 | |
Volgens mij koelen deze 4 sowieso al beter dan de stock CPU fan van intel dus zullen ze al minder snel op max RPM draaien.
Hier uit neem ik aan dat ze eigenlijk ook stiller zullen zijn in de meeste gevallen.
Echter heb ik de balle verstand er van en wat ik hier nu neer heb gezet is ongeveer alles wat ik weet hier over...
Misschien is dit al veel te veel koel vermogen voor wat ik nodig heb en kan ik met veel goedkopere fans af?
Tips, aanraders of juist afraders hoor ik graag!
Thanks al vast!
greetz,
Nld1st