Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 23:38
Hallo.

Ik heb een probleem.
Ik heb problemen met mijn router, als ik wil downloaden knalt mijn router eruit, bv ik heb laatst een gta5 update gedaan alleen mijn internet knalde eruit en ook bv met 4 torrents aan te staan knalt mn router er ook uit.

TL-WR1043ND zoals in de titel staat is mijn router, ook heb ik een firmware update gedaan maar nog geeft hij problemen aan,
Maar zoals met nieuwsgroepen heb ik nergens last van. War thunder peer 2 peer knalt inter et erook bij uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn??

Hoop op een snelle reactie
Gr. Alphaxz/benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

alphaxz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:42:
Hallo.

Ik heb een probleem.
Ik heb problemen met mijn router, als ik wil downloaden knalt mijn router eruit, bv ik heb laatst een gta5 update gedaan alleen mijn internet knalde eruit en ook bv met 4 torrents aan te staan knalt mn router er ook uit.

TL-WR1043ND zoals in de titel staat is mijn router, ook heb ik een firmware update gedaan maar nog geeft hij problemen aan,
Maar zoals met nieuwsgroepen heb ik nergens last van. War thunder peer 2 peer knalt inter et erook bij uit.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn??

Hoop op een snelle reactie
Gr. Alphaxz/benjamin
Wat bedoel je met eruit knallen? Valt hij uit, herstart de router, doet internet het gewoon niet meer maar is router wel nog aan. Krijgt router een ip adres van provider? Doet hij het bij versschillende devices?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Zit je via UTP of Wifi verbonden?

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Wat ik bedoel is dat mijn computer geen verbinding krijgt.. Router heeft wel verbinding althans denk ik als ik dat zo heb gezien, maar niks wil door sturen.. Want dan moet ik de router uit de stopcontact halen en dan reset de router weer en heb ik weer verbinding..
En zoals telefoons wifi knalt er ook uit, en als ik op de modem zie is er niks aan de hand.

Ik hoop dat ik beetje goede uitleg gegeven heb..
Wat ik zelf denk is dat de router niet 100 punten is.. Maar hij is niet zo oud en zat gewoon gesealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Kun je een antwoord geven op bovenstaande vragen?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11
Het is mogelijk dat er teveel connecties worden gelegd, waardoor het geheugen van de router volloopt en deze crashed. Zeker met Bittorrent verkeer worden veel connecties tegelijkertijd gelegd. Nou ken ik de patcher van GTA5 niet, maar het zou mij niet verbazen als deze onderwater gebruik maakt van Bittorrent techniek. Dat doen wel meer patcher omdat het nou eenmaal een efficiënte manier is om data te verdelen onder een hoop clients.

Ik stel voor dat je het maximum aantal connecties welke je Bittorrent client mag maken limiteert. Zelf heb ik mijn max peers per torrent op 80 staan. Sowieso niet teveel torrents tegelijk aanzetten, dat komt de snelheid namelijk niet ten goede. Maar als je er 3 torrents tegelijk wilt draaien zou je met zo'n waarde kunnen beginnen. Of stel een globaal limiet van bijvoorbeeld 250 in als je dat beter bevalt.
Wat werkt voor jou zul je grotendeels zelf moeten uitzoeken.
Technieken zoals DHT, Peer Exchange en uTP maken bovendien ook nog eens een hoop extra verbindingen. Als je die niet kunt limiteren kun je opteren deze uit te schakelen. Zelf heb ik die beide al jaren disabled staan zonder er iets van te merken. Maar daar moet ik bij vertellen dat ik zelden gebruik maak van public trackers.

Vergeet ook zeker niet de uploadsnelheid te limiteren! Tussen de 30 en 50% van je uploadsnelheid is meestal een prima waarde. Niet boven de 75% van je verbinding gaan zitten, anders ga je het vaak weer merken omdat dan ander verkeer dan in de knel kan komen.

Waarschijnlijk heeft de patcher van GTA5 ook een optie om limieten in te stellen als deze gebruik maakt van Bittorrent. Stel daar ook een max connectie limit in en beperk de uploadsnelheid als dat kan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
@kromme
Dat heb ik toch gedaan?

@ultraman
Oke en is er anders een router aan te raden waarvan dit allemaal niet hoeft?

Mijn ouders die hebben de cisco e1000 en had ikzelf nooit problemen, maar die is nergens meer te krijgen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alphaxz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:47:
@kromme
Dat heb ik toch gedaan?

@ultraman

Mijn ouders die hebben de cisco e1000 en had ikzelf nooit problemen, maar die is nergens meer te krijgen helaas
Via UTP of Wi-Fi verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Alles hier is via utp. Behalve smartphones/ps4 en smart tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Ultraman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:54:
Technieken zoals DHT, Peer Exchange en uTP maken bovendien ook nog eens een hoop extra verbindingen. Als je die niet kunt limiteren kun je opteren deze uit te schakelen. Zelf heb ik die beide al jaren disabled staan zonder er iets van te merken. Maar daar moet ik bij vertellen dat ik zelden gebruik maak van public trackers.
Precies. Hier heb ik ook soortgelijke problemen gehad met de TL-WR1043ND. Ik gebruik Transmission onder Linux voor die enkele keer dat ik aan torrents doe en iedere keer klapte het netwerk eruit. uTP uitgeschakeld in Transmission en ik kon weer probleemloos downloaden.

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Waar moet ik daarvoor bij wezen tuxinator??

Ik ben niet 100% bekend met internet achtergrond.. Maar ik neem aan dat ik dat kan vinden bij web interface van de tp link?

En houd het dan in dat ik via wifi moet of niet

[ Voor 13% gewijzigd door aloysiussss op 15-06-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

alphaxz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:32:
Maar ik neem aan dat ik dat kan vinden bij web interface van de tp link?
Nee, die functie om uTP uit te schakelen zat in mijn download client (Transmission). Ik weet niet welk programma jij onder Windows gebruikt, maar je zult in de instellingen moeten zoeken en daar mee experimenteren.

Ik ben even aan het rondneuzen en zie dat ik in de webinterface van de TP-Link bij Security > Advanced security de optie "Enable UDP-FLOOD Filtering" ooit eens heb uigeschakelt, ik weet alleen even niet meer precies waarvoor. Hier lees ik ook iemand die problemen heeft: http://forum.tp-link.com/...ity-Settings-and-uTorrent Die schakelt die opties ook uit en het werkt.

Vink de onderstaande 3 opties eens tijdelijk uit / deactiveer DoS Protection in de router en test of het dan een beetje wil werken:
Enable ICMP-FLOOD Attack Filtering
Enable UDP-FLOOD Filtering
Enable TCP-SYN-FLOOD Attack Filtering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
oke, nouja nu ik die UTP via torrent uit geschakeld heb, knikkert ie m niet meer eruit.
ik zal morgen even kijken na deze opties wat jij voor gesteld heb, ik laat je morgen meer weten tuxinator !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Tuxinator,
dat bij de torrent werkt niet, althans naar UTP instellingen
na een enige tijd na bijna 2 uur downloaden ging mijn internet weer eruit vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

Dan is het misschien de moeite waard om dat laatste gedeelte van mijn bericht te proberen, dus die opties in de router uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
alphaxz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:47:
@kromme
Dat heb ik toch gedaan?

@ultraman

Ik heb er nog een. Ruilen tegen jouw WR1043ND? ^^

Even zonder gekheid, de WR1043ND is een veel stabielere router dan die cisco rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
ja inderdaad, ik zal het morgen eens even gaan proberen, nu geen zin in ik ga eerst slapen haha.
je hoort morgen van me hoe en wat tuxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Whatson schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:11:
[...]

Even zonder gekheid, de WR1043ND is een veel stabielere router dan die cisco rommel.
ik heb nooit problemen gehad toen der tijd dat ik bij mijn ouders woonden.
dus in mijn ervaring (wat ik tot nu toe heb) vind ik de cisco stabieler, maar goed ik ga eerst de andere stappen ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
Whatson schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:11:
[...]

ik heb nooit problemen gehad toen der tijd dat ik bij mijn ouders woonden.
dus in mijn ervaring (wat ik tot nu toe heb) vind ik de cisco stabieler, + ik wil hierbij ook niet zeggen dat tp link niet stabieler is, maar het is mijn ervaring op het moment :) maar goed ik ga eerst de andere stappen ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
sorry van dubbele post !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

En? Is het gelukt... is hij stabieler?

Ik heb het namelijk zelf ook, maar dan eens per uur.. zonder downloaden bij gewoon browsen...
Bij bekabeld en wifi..

Al gedaan wat vlux zei, maar nog steeds instabiel.. :?

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aloysiussss
he,
my bad ik heb per ongeluk de utp plug beetje verkeerd gemaakt haha.
laatste 2 zaten omgedraait waardoor het stoorde, dus even opnieuw gemaakt en voila hij is klaar :D

mijn internet knalt er nu niet meer uit bij peer 2 peer :D

[ Voor 3% gewijzigd door aloysiussss op 28-06-2015 19:06 ]

Pagina: 1