Toon posts:

Dezelfde speakers zowel voor PC als TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik heb eigenlijk een probleempje, ik ben mijn werkbureau eens aan het opkuisen, en eens aan het kijken wat er aan vernieuwing toe is.
Ik ben reeds geïnteresseerd in de monitor set van mackie de CR4, deze zou ik aansluiten op mijn pc met een externe geluidskaart. Ik zat nu ook te denken, aangezien ik een TV naast mijn bureau staan heb, zou het mogelijk zijn om zowel de PC als TV aan te sluiten op deze monitorset?

Ik bedoel dan dat ze beide tegelijk aangesloten zouden zijn, zodat ik niet telkens een ander kabeltje moet insteken.

Is er hier een apparaatje voor?

Vriendelijke groet en alvast bedankt!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-01 22:46
Gewoon een splittertje ertussen lijkt me het makkelijkst.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wanneer je 2 bronnen uit luidspreker set wilt aansluiten dien je hier een voorversterker of mixer hiervoor te gebruiken, geen splitter er tussen zetten

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

Garyu

WW

Lip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:16:
Wanneer je 2 bronnen uit luidspreker set wilt aansluiten die je hier een voorversterker of mixer hiervoor te gebruiken, geen splitter er tussen zetten
Het gaat hier om een powered speaker. Dus luidsprekers met ingebouwde versterker. Inderdaad een mini-mixertje zou eigenlijk genoeg moeten zijn. Bij een splitter heb je altijd het probleem wat er gebeurt als allebei de bronnen tegelijk een signaal afgeven..

Afbeeldingslocatie: http://files.elv.de/bilder/artikel/Produkte/7/751/75101/Internet//normalneu/75101_w01_mam1.jpg
Zo kan je beide bronnen door elkaar mixen.

Of gewoon een audio switcher:
Afbeeldingslocatie: http://www.apogeekits.com/images/audio_video_switch.jpg
(deze doet ook nog video en biedt de mogelijkheid voor 3 bronnen, maar het gaat om het idee)

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 15-06-2015 17:24 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:19
Gewoon een simpel schakelkastje voor lijnsignaal er tussen zetten, hoef je alleen maar een knop om te zetten om van bron te wisselen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hetonderdelenmannetje.nl/images/ASWITCH-3_3.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door MewBie op 15-06-2015 17:27 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Een beetje pc heeft ook een line-in die je hier prima voor kunt gebruiken icm de Windows mixer

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

Garyu

WW

Mikayu schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:24:
Een beetje pc heeft ook een line-in die je hier prima voor kunt gebruiken icm de Windows mixer
...wat weer als nadeel heeft dat je alleen TV kan kijken als je PC aanstaat?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Garyu schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:27:
[...]

...wat weer als nadeel heeft dat je alleen TV kan kijken als je PC aanstaat?
Dat is idd een nadeel. Dan zijn de door jou genoemde mixertjes de oplossing
Pagina: 1