• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Hallo,

ik werk bij het coolste web development-bedrijf van Amersfoort, waar we in de dedicated gaming / chillout room naast een voetbaltafel, een draaitafel, een gokkast en een 3D-printer ook een mooi kastje met een flinke TV en de volgende consoles hebben staan:

- SNES
- Nintendo64
- Wii
- Wii U
- Xbox360
- Playstation 4

8) 8) 8)

Dat kastje is sinds vorige week nieuw, daarvoor lagen de console op één grote hoop op de vorige (te kleine) TV-kast onder de TV. Nu de boel zo netjes is neergezet is het ook wel fijn als we netjes alle consoles tegelijkertijd aan de TV kunnen aansluiten, zodat we zo simpel mogelijk een potje kunnen gamen, dus:

- Zet een console aan
- Zet de TV aan
- Gamen maar.

Ik ben al op zoek geweest naar diverse kastjes die een stuk of 10 inputs kunnen pakken en die door kunnen sturen via HDMI naar de TV, maar het dikste wat ik tegenkom is een bak die VGA, 2x component, 2x composite, en 3x HDMI kan omzetten naar HDMI, maar dit moet dan wel handmatig met een losse afstandsbediening...

Wie weet raad hoe we dit zo mooi mogelijk kunnen aanpakken?

[ Voor 13% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2015 16:17 ]

There is no replacement for displacement!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 12:37
Bij Kramer kan je waarschijnlijk wel een Presentation Switcher vinden die doet wat je wil, maar dit is professioneel spul en kost dus ook wel wat...
http://www.kramerelectronics.com/

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
2 van deze kopen:
http://www.aliexpress.com...2114.32010308.4.54.84DlXl

En je bent klaar :)

Heb even voor je gekeken en ik vind geen switch met meer poorten.
Wat je wil is in ieder geval een switch, geen splitter. Een splitter splitst het input signaal naar meerdere outputs (dus als je meerdere tvs hebt).

Als je verder gaat kijken moet je erop letten dat je zoveel mogelijk input poorten hebt.
Op de meeste websites worden switches aangegeven als 5x1, zoals degene die ik heb laten zien. Als het 1x5 is, dan is het een spliiter. Het eerste cijfer staat voor het aantal inputs, en het tweede cijfer voor het aantal outputs.

Op een website als dealextreme, miniinthebox, aliexpres zijn er veel meer te vinden. Ik heb zelf geen ervaring met degene waar ik naar toe link, ik zou even wat reviews lezen als ik jou was :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:59
Wat heel handig is om te weten hierbij is wat voor aansluitingen de diverse consoles hebben.
Als je dat op een rijtje zet dan is er vast iets dat kan doen wat je wil.
(ik werk in Amersfoort bij een van de marktleiders op dit gebied, maar zal het je niet aandoen iets van ons aan te raden, dat zal over the top zijn :) )

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Maar de meeste consoles kan je toch al zonder problemen aansluiten op de tv? Heeft je Xbox360 een HDMI uitgang?

Uitgaande dat je de beste type kabels voor elke console gebruikt:
- Als de tv 3 hdmi aansluitingen heeft kan je de WiiU, xbox360 (alleen bij nieuwere model) en PS4 aansluiten.
- Wii kan via component (zit ook op de meeste tv's). Als je een oude xbox360 hebt, zal dit ook via component moeten (en zou je dus een switchbox nodig hebben)
- Alleen scart ingangen voor snes en N64 wordt lastig. Hoeveel scart ingangen heeft de tv? Waarschijnlijk heb je hier een switch voor nodig. Let erop dat je een RGB scart switchbox. Dit geldt uiteraard alleen als je ook echt RGB scart kabels gebruikt.