Toon posts:

Vraag over 'goedkope' ssd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het kijken in pricewatch naar ssds vond ik een ssd van 1tb voor €141
pricewatch: Origin Storage ENSED-D1024MLC-F23 1TB

Nou ben ik benieuwd of die heel erg onbetrouwbaar is, of alleen minder snel dan andere ssds.
Ik kan er geen reviews van vinden, en kan ook nergens vinden wat voor ssd conroller die heeft.

Ik zou hem vooral gebruiken voor games.

Mijn huidige setup is:
- 120gb Samsung SSD 840 EVO voor windows + program files/documents
- 1tb Hitachi, Deskstar 7K1000.C voor games, media en backups.

De Hitachi hdd zou ik dan willen vervangen door die origin storage.
Als die minder snel is dan een dure ssd is ie nog steeds veel sneller dan een gewone hdd lijkt mij, maar ik vraag me dan wel af of het redelijk betrouwbaar is of dat ik m na een paar maanden weg moet gooien of data kwijt ben ofzo...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Die prijs klopt geen drol van. Ding kost op Amazone namelijk >€1400.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lijkt op een prijsfout oid. Je kan het "gokken" en kijken of je hem krijgt. Al denk ik dat het toch echt een prijsfoutje is... (komma verkeerd)
Verder zit er kwa performance in normaal gebruik weinig merkbaar verschil tussen SSD's. 14 dagen retourrecht zit je vrij veilig.

Zelf laatst nog 480gb voor 120 euro gescoord :+ dus het kan

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 15-06-2015 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m op meerdere sites gezien voor rond de €150..(niet in pricewatch) dat is wel vreemd dan.
Denk dat ik het maar probeer dan! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 16:19 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:15:
Die prijs klopt geen drol van. Ding kost op Amazone namelijk >€1400.
Die is ook al lang niet leverbaar. dus dat zegt weinig op basis van enkel Amazon

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Zal een fout zijn bij de leverancier, ik heb al een berichtje geknalt naar Misco voor informatie. Anders bestel ik er ook direct eentje. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 21:02

EnnaN

Toys in the attic

Kijk ook even naar de reviews, zou m'n geld er niet op gokken: http://tweakers.net/shopr...and-b-punt-v/shopreviews/

sig

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
die zijn inderdaad niet echt goed. maar heb zelf nog nooit problemen gehad met sicomputers. helaas genoeg tweakers wel problemen mee. maar je kan hem altijd nog ophalen. of ergens anders kopen. zijn allemaal rond die prijs. dus klinkt wel erg interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Bij hardware.nl via mail contact gehad over levertijd en bestellen, alles leek goed dus heb ik m gisteren besteld.

Vandaag mailtje: "Helaas kan deze door de fabrikant niet worden uitgeleverd. Het product heeft een prijsfout (door de fabrikant) en kan niet meer geleverd worden. Excuses voor het ongemak. Het bedrag is teruggeboekt op uw rekening."
Jammer hoor was stiekem wel blij toen ik m besteld had ;(

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
aach als je 1400 euro neer legt kan het als nog:P en nog steeds die lage prijs.... dat is dan weer jammer van ze.

[ Voor 39% gewijzigd door loki504 op 16-06-2015 17:57 ]

Pagina: 1