Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2007: connectie buitenaf niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Colasnoepje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 09:45
Hey allemaal

Ik ben bezig met een serverparkje en gebruikers hier kunnen van buitenaf het bedrijf niet in hun mail.
Heb al eindeloos instellingen, services en andere software overlopen. Ik gebruik ook symantec protection voor de Exchange server.
Hier het testverslag van https://testconnectivity.microsoft.com/

De Microsoft Connectivity Analyzer is bezig met het testen van Exchange ActiveSync.
De Exchange ActiveSync-test is mislukt.

Bijkomende details

Teststappen

Poging tot het omzetten van de hostnaam remote.mijndomein.com in DNS.
De hostnaam werd met succes opgelost.

Bijkomende details
Testen TCP-poort 443 op host remote.mijndomein.com om de garanderen dat deze reageert en beschikbaar is.
De poort werd met succes geopend.

Bijkomende details
Testen van het SSL-certificaat om te garanderen dat het geldig is.
Het certificaat voldoet aan alle validatievereisten.

Bijkomende details

Teststappen
De IIS-configuratie voor de verificatie van clientcertificaat controleren.
Verificatie clientcertificaat niet vastgesteld.

Bijkomende details

Clientcertificaten aanvaarden/vereisen is niet geconfigureerd.
Verstreken tijd: 554 ms.
Testen van HTTP-verificatiemethoden voor URL https://remote.mijndomein.com/Microsoft-Server-ActiveSync/.
De HTTP-verificatietest is mislukt.
Ik wil meer weten over dit probleem en de mogelijke oplossing ervan

Bijkomende details

Het Eerste anonieme HTTPS-verzoek is geslaagd, maar Anoniem is geen ondersteunde verificatiemethode voor dit scenario.
HTTP-antwoordheaders:
Allow: OPTIONS, TRACE, GET, HEAD, POST
Public: OPTIONS, TRACE, GET, HEAD, POST
Content-Length: 0
Date: Mon, 15 Jun 2015 13:28:16 GMT
Server: Microsoft-IIS/7.0
X-Powered-By: ASP.NET
Verstreken tijd: 410 ms.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen ! Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Colasnoepje op 15-06-2015 16:18 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Colasnoepje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 09:45
Ja, heb de domein vervangen door 'mijndomein' voor privacyredenen, maar daar gaat het niet om.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat kon ik niet weten natuurlijk... Voor hetzelfde geld was het een typefout in je config en had je dit letterlijk overgenomen vanuit een guide.

Zeker omdat eerder in de geposte log nog wel je eigen domeinnaam stond. ;) Ik zal je topicstart alvast even editten en deze verwijderen... << done >>

De foutmelding gaat over authenticatie. Zonder te weten hoe je dit ingesteld hebt staan wordt het lastig antwoorden voor ons... Post de output van "Get-OutlookAnywhere" eens?

Wat heb je verder zelf al gedaan en gezocht? Je hebt immers een foutmelding die je door google kunt halen.

[ Voor 33% gewijzigd door Question Mark op 15-06-2015 16:18 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Doe jezelf een lol en doe dit soort dingen Engelstalig. Dat maakt zoeken op de resultaten veel makkelijker effectiever.
Question Mark schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:13:
Ik zal je topicstart alvast even editten en deze verwijderen...
Je vergat er een :P

FWIW, als ik de /Microsoft-Server-ActiveSync-URL open (met de originele domeinnaam) dan krijg ik een 404.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-11 15:37
Je gebruikt "remote.mijndomein.nl" is het een SBS 2008 of 2011 server? Dan moet je nl. gewoon de wizards draaien, die zouden alle rechten goed moeten zetten. Het lijkt erop dat de rechten op je virtual directories niet goed (meer) staan. Indien werkelijk E2007 (dus geen SBS!) dan eens kijken of zoiets helpt: https://exchangeshare.wor...-directory-exchange-2007/

[ Voor 26% gewijzigd door mbaltus op 16-06-2015 15:13 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Kun je duidelijk aangeven wat jij verstaat onder "de gebruikers kunnen niet bij hun mail" : gaat het om OWA, outlook over RPC, Activesync?

Heb je overigens wel de correcte poorten geforward op je router? Staan de poorten open in je firewall? Hoe zit het met je autodiscover records?

Allemaal relevante zaken voor Exchange.
Pagina: 1