VPS: CloudVPS vs TransIP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52
Op dit moment gebruiken we voor ons bedrijf een VPS (VPS2 - standaard configuratie) bij CloudVPS. Nu waren we onlangs op de site van TransIP en zagen dat we daar voor hetzelfde bedrag meer bang voor onze buck kregen (middels een BladeVPS PureSSD X4).

Bij CloudVPS hebben we:
  • 2 cores
  • 2 GB RAM
  • 40 GB HDD (SSD)
  • 500 GB traffic
Bij TransIP zouden we krijgen:
  • 2 cores
  • 4 GB RAM
  • 150 GB HDD (SSD)
  • 5000 GB traffic
Dit kost ons bij allebei de partijen €20 (ex) per maand, dus zou het logisch zijn om de overstap te maken naar TransIP. Maar het voelt alsof we iets over het hoofd zien.

We zien op de websites in ieder geval een paar verschillen:
  • CloudVPS gebruikt voor het visualiseren Xen, TransIP doet dit met KVM
  • CloudVPS is in tegenstelling tot TransIP telefonisch te benaderen voor support, waar TransIP werkt met een ticketsysteem (hoeft niet persé een nadeel te zijn. Onze ervaringen met de telefonische support van CloudVPS in een ver verleden waren niet heel positief)
  • CloudVPS biedt de mogelijkheid tot het afnemen van SLA’s op verschillende niveau’s, TransIP lijkt geen enkele SLA te bieden.
Daar houdt het eigenlijk ook gelijk een beetje op. Onze ervaringen met TransIP zijn alweer wat jaren geleden en waarschijnlijk niet meer representabel. Op http://www.webhosters.nl zien we dat TransIP een halve ster voor heeft op CloudVPS en het aantal ervaringen een stuk hoger ligt. Met name de ervaringen m.b.t. CloudVPS van de laatste 3 maanden zijn vrij negatief.

We zijn benieuwd of er mensen die onderbouwde mening hebben om voor één van de twee te kiezen. Op zich hebben we geen problemen met de stabiliteit van CloudVPS, maar de extra ruimte die we bij TransIP kunnen krijgen is natuurlijk mooi meegenomen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 10:12
Bij TransIP is alles unmanaged. En verwacht dus geen support what so ever.
Als jij een probleem hebt (Softwarematig) met je VPS dan ben je op jezelf aangewezen of een externe systeembeheerder.
Bij CloudVPS is het precies zo als je een SLA hebt willen ze nog wel eens wat doen. Maar grotendeels ook unmanaged.
Helaas zijn er al vele klanten overgestapt naar ons of andere hosting partijen vanwege slechte support en ook support wat niks met hun software of vps te maken had maar bijvoorbeeld een Netwerk Issue of ander issue wat te wijden is aan de Provider.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628672

TransIP heeft een stabiel platform en super snelle SSD.

Hoe vaak ik wel niet dingen zie langs komen op twitter van CloudVPS
https://twitter.com/searc...vertical=default&f=tweets
https://twitter.com/searc...vertical=default&f=tweets

@djkavaa
Ze zijn wel bereid om mee te kijken hoor :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 628672 op 15-06-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 00:27

ZeroCode

Woopie

Ik draai nu een half jaar op een X4 Windows VPS bij Transip en ik kan je zeggen dat dit heerlijk werkt. Snel en altijd up en geen gezeur. Daarnaast wil ik nog even vermelden dat de control panel dat ze hebben erg fijn en overzichtelijk is. 1 van de beste die ik gezien heb.

Er zijn zat goedkopere vps aanbieders, maar na een 5 tal getest te hebben blijft dit voor mij wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olav_boz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 17:56
Ik zit momenteel in hetzelfde selectieproces, maar neem naast de genoemde partijen CloudVPS en TransIP ook VPSHosting in mijn vergelijking mee. In alledrie de gevallen gaat het om een Windows VPS met 4 CPU's en 8 GB geheugen.

Ik moet zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe (aanvraag + inrichten) niet meevallen. Alleen bij TransIP verloopt alles tot op heden vlekkeloos. Bij de andere treden problemen op: respectievelijk een vastgelopen VPS na een reboot + een niet-opgeleverde VPS.

TransIP lijkt dus de beste keuze, maar ik vind het ontbreken van een SLA (waarvoor ik best wil betalen) weer een beetje 'eng'.

Posttoast, jij bent nu 2 weken verder. Hebben jullie al een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628672

olav_boz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:45:
Ik zit momenteel in hetzelfde selectieproces, maar neem naast de genoemde partijen CloudVPS en TransIP ook VPSHosting in mijn vergelijking mee. In alledrie de gevallen gaat het om een Windows VPS met 4 CPU's en 8 GB geheugen.

Ik moet zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe (aanvraag + inrichten) niet meevallen. Alleen bij TransIP verloopt alles tot op heden vlekkeloos. Bij de andere treden problemen op: respectievelijk een vastgelopen VPS na een reboot + een niet-opgeleverde VPS.

TransIP lijkt dus de beste keuze, maar ik vind het ontbreken van een SLA (waarvoor ik best wil betalen) weer een beetje 'eng'.

Posttoast, jij bent nu 2 weken verder. Hebben jullie al een keuze gemaakt?
Er zijn hosting partijen die TransIP resellen met managed en SLA optie.
Zoals: hostio.nl en vservs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 12:12
Ik heb ervaring met meerdere VPS partijen. Ook die van CloudVPS en Transip zowel zakelijk als prive. Op dit moment kiezen wij (voor de grotere configuraties) ook voor TransIP. Heel stabiel en - afhankelijk dus van je configuratie - een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Zowel Windows als Linux nog nooit problemen gehad (ong. 1 jaar). Met name de big storage optie (2T voor 10EUR/MND) is erg prettig. Wij gebruiken dit voor backups. Support is uitstekend ondanks dat het via ticket verloopt.

Voor kleinere servers <= 1GB RAM gebruiken we Digital Ocean. Lekker makkelijk afrekenen per uur.

CloudVPS in het verleden ook veel gebruikt (ook in de tijd van XLSHosting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olav_boz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 17:56
Anoniem: 628672 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:47:
[...]
Er zijn hosting partijen die TransIP resellen met managed en SLA optie.
Zoals: hostio.nl en vservs.com
Niet aan gedacht, maar dat is idd ook een optie.

Hoewel.. ik host inmiddels al een week een site (enkele tienduizenden bezoekers per dag) op de PureSSD X8 VPS bij TransIP en die draait snel & foutloos. Het inrichten, dichttimmeren en beheren van Windows 2012, IIS en SQL Server is prima te doen obv eigen ervaring (ben geen echte sysadmin maar heb wel ervaring met het beheer van Windows Servers sinds NT 3.51) + best practices van internet. Ik ga het dus voorlopig zonder SLA doen. Stuit ik later toch op problemen waarbij ik geen beroep kan doen op TransIP, dan overweeg ik alsnog een andere partij.

Ik heb overigens uitgebreide performancetests uitgevoerd bij CloudVPS, TransIP en VPSHosting met behulp van loadsterperformance.com. De resultaten ontlopen elkaar niet erg veel. Misschien zijn CloudVPS en TransIP iets sneller (in die volgorde ook) maar er spelen bij dergelijke tests veel factoren mee waarop je geen invloed hebt (moment van de dag, drukte op andere andere VPS-sen op dezelfde server, tijdelijk netwerkprobleempje provider e.d.) zodat je de testresultaten zeker niet als 100% betrouwbaar mag beschouwen. Desalniettemin zie ik obv de testresultaten geen reden om weer te vertrekken bij TransIP.

@posttoast: het klopt dat je bij TransIP veel meer diskruimte krijgt dan bij CloudVPS. Voor mij speelt het geen grote rol, maar als dat voor jou/jullie anders is, dan zou ik het een goede reden vinden voor een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoneah
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03 15:50
Ik ben zelf klant bij TransIP en zeer tevreden over de support. Sinds ik bij TransIP ben heb ik maar één keer een storing meegemaakt waardoor mijn vps 's nachts eens voor een half uurtje offline is geweest. Echter, de uitleg en informatievoorziening op dat moment was ongekend. Zelfs op dat tijdstip werden er mails gestuurd naar de getroffen klanten en ook de nazorg was echt een voorbeeld voor andere bedrijven.

En dat terwijl ik helemaal niks van de storing heb gemerkt. VPS is na storing keurig weer online gekomen, niks aan de hand verder.

Ook support via ticket systeem gaat snel en ook op de 'unmanaged' gebieden geven ze wel gewoon advies/tips.

Dan als laatste nog snelheid & betrouwbaarheid: echt goed in orde. Reageert allemaal snel, goed controlepaneel, geen vreemde beperkingen.

Ik kan TransIP wel echt aanraden!
Pagina: 1