Airplay naar Apple tv schokkerig. Wifi 5Ghz nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.726 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ervaar dat materiaal streamen naar mijn Apple TV altijd met de nodige horten en stoten gaat. Een film streamen naar de Apple TV is bijvoorbeeld niet te doen. Vanaf mijn Macbook Pro met popcorn naar de Apple TV bijvoorbeeld via Airplay.

Nu ben ik er middels achter gekomen dat mijn huidige Wifi netwerk thuis op 2,4 Ghz loopt. Is het updaten naar een 5Ghz Wifi netwerk "de" oplossing? Of zou er nog iets anders kunnen spelen? Of, zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog van mijn Apple eco systeem?

De Apple TV is bedraad trouwens.

Een andere vraag is, ik gebruik nu 2 wifi routers. 1 beneden in de meterkast en 1 boven op zolder (waar ik werk) is dit te vervangen met bijvoorbeeld 1 Airport extreem? Dekt dit dan alles?

[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 15-06-2015 15:03 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Doe eens een speedtest en kijk wat voor snelheid je over je netwerk haalt. Als je het echt goed wil doen pak je gelijk WiFi AC :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

RoyK schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:59:
Een andere vraag is, ik gebruik nu 2 wifi routers. 1 beneden in de meterkast en 1 boven op zolder (waar ik werk) is dit te vervangen met bijvoorbeeld 1 Airport extreem? Dekt dit dan alles?
Hoogstwaarschijnlijk niet. Het is beter van 1 centrale router te plaatsen in de meterkast. En van daaruit verschillende access points te verbinden met utp kabel.
Het grote probleem met wifi is de vele beton in onze huizen. Ik zet altijd minstens 1 access point per verdieping, liefst zo centraal mogelijk. En als er meer dan 2 muren tussen zitten zou ik zelfs met 2 access points per verdieping werken.
Met 5GHz is dit probleem nog erger en moet je al beginnen denken aan 1 access point per kamer.

Als je content streamt naar je apple tv, wat bevindt er zich dan tussen je laptop en de router waarmee hij verbindt? Vb: 2 muren en 1 verdieping ofzo

EDIT: 5GHz is voornamelijk voordelig in appartementsgebouwen waar de 2.4 GHz beetje druk wordt. Je hebt maar iets van een +10 kanalen en die overlappen mekaar dan nog. Dus je hebt last van al je zij, boven en onderburen. Met 5GHz zijn er veel meer kanalen beschikbaar die ook niet overlappen. En de meeste wifi-stations scannen even af welke kanalen er niet in gebruik zijn en zenden daar dan op uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 432173 op 15-06-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Thanks voor je uitleg. Mn wifi boven is ook bedraad trouwens. Het streamen van macbook naar de tv is in dezelfde ruimte :) (woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:18:
Thanks voor je uitleg. Mn wifi boven is ook bedraad trouwens. Het streamen van macbook naar de tv is in dezelfde ruimte :) (woonkamer)
Dat maakt niet zoveel uit voor je snelheid ;) Al het verkeer moet in jouw setup via de router passeren. Dus als je signaal van laptop naar router zwak is, zal de rest ook maar matig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Okey, helder. 5Ghz betekend niet dat de doorvoer snelheid veel hoger ligt, maar er zijn gewoon veel meer kanalen beschikbaar waardoor het rustiger is voor de router om met de rest te praten. Toch?

Is mijn verwachting dan te hoog gegrepen om een film van mijn macbook zonder stotteren naar de Apple TV te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Het probleem ligt nog niet eens zo zeer bij de kwaliteit van je internet. Ik heb bijvoorbeeld 120 Mbps down en 12 Mbps upload snelheden (AirPort Extreme) die ik letterlijk haal op zowel mijn MacBook, iPhone en iPad. Alle apparaten staan in dezelfde kamer evenals een Apple TV, maar zodra ik het gehele beeld van mijn MacBook of andere apparaten naar de Apple TV ga streamen zorgt dit voor haperingen. Je zou deze functie hooguit kunnen gebruiken om een powerpoint presentatie te tonen. De reden dat dit niet werkt is dat er geen buffer ontstaat bij het streamen van je scherm, omdat dit realtime gebeurd. Alle bewegingen die op jouw scherm gebeuren, worden realtime weergegeven zonder enige vertraging, zolang dit goed gaat. Echter, de technologie is nog niet daar om een hele film vloeiend in realtime weer te geven via screen mirroring. Ga jij vanuit de YouTube app op je iPhone een filmpje streamen naar je Apple TV, dan kan dit filmpje gebufferd worden waarna er altijd een reserve is als de internet verbinding even een aantal seconde minder is.

Het enige waar je op kan hopen is dat Popcorntime een Airplay functie krijgt. Dit zal echter nooit gebeuren waardoor de enige optie is om je MacBook via HDMI met je tv te verbinden. Of torrents te downloaden, via Smart Converter te converteren naar een iTunes-bestand en via iTunes de film te Airplayen. Succes ermee in ieder geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
keest12 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:14:
Het probleem ligt nog niet eens zo zeer bij de kwaliteit van je internet. Ik heb bijvoorbeeld 120 Mbps down en 12 Mbps upload snelheden (AirPort Extreme) die ik letterlijk haal op zowel mijn MacBook, iPhone en iPad. Alle apparaten staan in dezelfde kamer evenals een Apple TV, maar zodra ik het gehele beeld van mijn MacBook of andere apparaten naar de Apple TV ga streamen zorgt dit voor haperingen. Je zou deze functie hooguit kunnen gebruiken om een powerpoint presentatie te tonen. De reden dat dit niet werkt is dat er geen buffer ontstaat bij het streamen van je scherm, omdat dit realtime gebeurd. Alle bewegingen die op jouw scherm gebeuren, worden realtime weergegeven zonder enige vertraging, zolang dit goed gaat. Echter, de technologie is nog niet daar om een hele film vloeiend in realtime weer te geven via screen mirroring. Ga jij vanuit de YouTube app op je iPhone een filmpje streamen naar je Apple TV, dan kan dit filmpje gebufferd worden waarna er altijd een reserve is als de internet verbinding even een aantal seconde minder is.

Het enige waar je op kan hopen is dat Popcorntime een Airplay functie krijgt. Dit zal echter nooit gebeuren waardoor de enige optie is om je MacBook via HDMI met je tv te verbinden. Of torrents te downloaden, via Smart Converter te converteren naar een iTunes-bestand en via iTunes de film te Airplayen. Succes ermee in ieder geval ;).
Helder!

Dan moet ik het streamen van een film naar mn Apple TV voorlopig maar eens gaan vergeten haha :D Of er moeten andere oplossingen zijn via een third party.

Waar ik achter ben gekomen is dat mijn wifi boven dus eigenlijk helemaal niet goed functioneert. Ik dacht dat het mijn wifi signaal versterkte maar dat doet hij dus niet. Ik veranderde de wifi beneden naar kanaal 3 omdat deze werd aanbevolen. En boven bleef hij gewoon op kanaal 12 staan. Dus ik denk dat hij zich niet gedraagt als een accespoint (zo heet dat toch?)

potverdikkie.. gedoe allemaal en snap er de ballen van. 8)7

Ik heb bovendien het idee dat mn TP-link WR1043ND V1 het ook niet eens kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:50:
Okey, helder. 5Ghz betekend niet dat de doorvoer snelheid veel hoger ligt, maar er zijn gewoon veel meer kanalen beschikbaar waardoor het rustiger is voor de router om met de rest te praten. Toch?

Is mijn verwachting dan te hoog gegrepen om een film van mijn macbook zonder stotteren naar de Apple TV te streamen?
Das beetje kort door de bocht, 5GHz is een vrij nieuwe technologie en dus ook sneller dan 2.4 GHz, echter is het bereik van 5GHz dramatisch slecht vanaf er een paar muren tussen zitten en is 2.4GHz nog altijd beter voor grotere oppervlaktes (imo).

Om je probleem aan te pakken.
Zet je eens met je macbook op de plaats van waar je popcorn zou streamen en doe daar eens een speedtest.net en geef ons de resultaten eens ;)
Want normaal gezien moet screen miroring wel mogelijk zijn, bij mij thuis werkt dat alleszins vlot (wel alles android maar goed)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 432173 op 15-06-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Anoniem: 432173 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:51:
[...]

Das beetje kort door de bocht, 5GHz is een vrij nieuwe technologie en dus ook sneller dan 2.4 GHz, echter is het bereik van 5GHz dramatisch slecht vanaf er een paar muren tussen zitten en is 2.4GHz nog altijd beter voor grotere oppervlaktes (imo).

Om je probleem aan te pakken.
Zet je eens met je macbook op de plaats van waar je popcorn zou streamen en doe daar eens een speedtest.net en geef ons de resultaten eens ;)
Want normaal gezien moet screen miroring wel mogelijk zijn, bij mij thuis werkt dat alleszins vlot (wel alles android maar goed)
De snelheid lijkt goed te zitten. Met mn glasvezel verbinding knal ik via de wifi hem net rond de 70Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het probleem niet je netwerk maar zoals keest12 al aangaf eerder de technologie achter popcorn time.

Hoe is je apple tv verbonden? Bedraad naar router? Of via een powerline adapter?

En werkt er überhaupt wel iets op je apple tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Anoniem: 432173 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:58:
Dan is het probleem niet je netwerk maar zoals keest12 al aangaf eerder de technologie achter popcorn time.

Hoe is je apple tv verbonden? Bedraad naar router? Of via een powerline adapter?

En werkt er überhaupt wel iets op je apple tv?
Jazeker, alles werkt verder gewoon prima. De apple tv is bedraad op mn netwerk. Het is slechts dat het streamen van materiaal erg hapert. Maar dat het niet gebufferd kan worden verklaard een boel. Wel jammer dat je dat bijvoorbeeld niet kan kiezen.

Als ik mn wifi boven instel als een bridge, is dat een goed idee? (staat even los van mn Apple tv haper probleem O-) Het lijkt erop dat ik hem niet kan instellen als een accespoint.

Mn wifi router beneden in de meterkast wil ik als baas hebben aangezien die als eerst op de modem zit. Mn wifi boven zou moeten dienen als extra setje antenne's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, bridge is niet nodig. Een wifi bridge gaat eigenlijk proberen een draadloze verbinding tussen 2 punten op te stellen en de ethernet poorten van het toestel dan gebruiken om die verbinding door te geven aan andere apparaten. Dus eingelijk het omgekeerde van wat jij wil.

Als je toestel daar geen instelling voor heeft, kan je altijd zelf een access point setup maken door:
1) vast ip-adres te geven aan toestel (natuurlijk buiten de dhcp range van je primaire router)
2) dhcp uit te schakelen op je toestel
3) ssid en wpa2 key in te vullen zoals die van je primaire netwerk
4) je kanalen een beetje slim uitkiezen zodat ze niet overlappen. kanalen 1, 6 en 11 overlappen mekaar niet. Dus als je beneden kanaal 1 kiest, kan je boven 6 of 11 kiezen. Als je veel netwerken van je buren hebt kan je daar wat mee experimenteren om zo weinig mogelijk last te hebben van de rest

Btw, heb je al eens popcorn time vanaf je smartphone naar je apple tv gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 19:55
DennusB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:03:
Doe eens een speedtest en kijk wat voor snelheid je over je netwerk haalt. Als je het echt goed wil doen pak je gelijk WiFi AC :)
WiFi AC gaat niet helpen, de Apple TV heeft dat namelijk niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Anoniem: 432173 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:16:
Nee, bridge is niet nodig. Een wifi bridge gaat eigenlijk proberen een draadloze verbinding tussen 2 punten op te stellen en de ethernet poorten van het toestel dan gebruiken om die verbinding door te geven aan andere apparaten. Dus eingelijk het omgekeerde van wat jij wil.

Als je toestel daar geen instelling voor heeft, kan je altijd zelf een access point setup maken door:
1) vast ip-adres te geven aan toestel (natuurlijk buiten de dhcp range van je primaire router)
2) dhcp uit te schakelen op je toestel
3) ssid en wpa2 key in te vullen zoals die van je primaire netwerk
4) je kanalen een beetje slim uitkiezen zodat ze niet overlappen. kanalen 1, 6 en 11 overlappen mekaar niet. Dus als je beneden kanaal 1 kiest, kan je boven 6 of 11 kiezen. Als je veel netwerken van je buren hebt kan je daar wat mee experimenteren om zo weinig mogelijk last te hebben van de rest

Btw, heb je al eens popcorn time vanaf je smartphone naar je apple tv gestuurd?
Thanks voor je uitleg. Om niet al teveel offtopic te gaan (Apple vs netwerk opzetten) heb ik een nieuw draadje opgezet in "Netwerken" omdat het nu echt een bende is geworden hier thuis haha.

Nee, ik heb dat nog niet gedaan via de iPhone4s. Is dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:53:

Nee, ik heb dat nog niet gedaan via de iPhone4s. Is dat te doen?
Geen idee, maar het zou zonde zijn dat je je apple tv niet 100% kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh2014
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2021
Beamer app werkt perfect voor het streamen films. Is betaalde app, airflow is ook een goede.
Airplay hapert bij mij ook een beetje als ik voetbal stream bijvoorbeeld.

imac -> appletv4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 11:50
@mh2014 je kicked een 5 jaar oud topic omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:45
spookz0r schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:24:
@mh2014 je kicked een 5 jaar oud topic omhoog :P
Beter laat dan nooit

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tsja, denk dat deze inderdaad wel in het archief mag.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.