Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nvidia 353.06 Driver - Crasht en herstelt constant

Pagina: 1
Acties:

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Laatst heb ik op mijn ouders pc in Geforce Experience de nieuwste Nvidia Driver 353.06 geïnstalleerd. Nou is het probleem dat we constant (om de 5-10 minuten), als we zitten te werken op de computer, opeens het scherm op zwart zien gaan, waarna het beeld met wat flitsen weer terug komt en er rechts onderin een melding in het scherm verschijnt met de inhoud dat het beeldaanstuurprogramma is gecrasht maar weer hersteld is.

Ik kan er weinig over vinden op het internet of het heeft te maken met slechte drivers uit de jaren 2002-2003 dus niet relevant. Ik zou graag aan jullie vragen of jullie misschien een oplossing dan wel een manier kennen om het probleem te vinden en op te lossen. Ik zal ook nog even de precieze melding overschrijven en even hier weergeven. Heel erg bedankt alvast! :>

Hieronder voor de duidelijkheid nog de specs van de pc:

CPU: Intel Core 2 Quad Q8400
RAM: 4 GB DDR2
MOBO: Foxconn G41MX-K 2.0
GPU: Point of View GeForce GT 610 1GB (net een paar maanden geleden overgenomen van een andere Tweaker om de oude GT 210 waarvan de fan kapot was te vervangen. Voor de nieuwe driver update nog nooit problemen gehad)
SSD: Crucial BX100 120GB
HDD: 1 TB (merk zal ik ook even opzoeken)
PSU: Een of ander onbekend chinees merk met max 350W. Is een OEM pc dus vandaar.

Mvg,

Bart-Jan

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:34:
Voor de nieuwe driver update nog nooit problemen gehad
Terug naar de vorige/oude driver dan.. Was er een reden voor de update, bepaalde games/applicaties die niet overweg konden met de oude driver?

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Terug naar de vorige/oude driver dan.. Was er een reden voor de update, bepaalde games/applicaties die niet overweg konden met de oude driver?
Yep, ga ik proberen. Reden voor de update was van Nvidia's kant afgezien dat de nieuwe GTX 980 Ti nu ook goed ondersteund wordt en van onze kant dat het natuurlijk altijd het beste is om de nieuwste, als het goed is, goed werkende drivers te hebben geinstalleerd. :P

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Verwijderd

Zeker voor (oudere) videokaarten zijn de nieuwste drivers niet altijd de beste. Op een gegeven moment worden ze nog wel ondersteunt maar zijn de (nieuwe) features vooral gericht op de nieuwere kaarten en heeft updaten totaal geen zin. (Of leidt zelfs tot problemen zoals je merkt)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:40:
Zeker voor (oudere) videokaarten zijn de nieuwste drivers niet altijd de beste. Op een gegeven moment worden ze nog wel ondersteunt maar zijn de (nieuwe) features vooral gericht op de nieuwere kaarten en heeft updaten totaal geen zin. (Of leidt zelfs tot problemen zoals je merkt)
Ja, dat het geen zin had qua features was inmiddels wel duidelijk want specifiek een GT 610 heeft nou niet echt iets waarom het speciale features erbij zou moeten krijgen en is toch al een een aantal jaar oud. Heb net de oudere versie terug gezet via een roll back manier van Nvidia. Zal het melden of het opgelost is of niet. :D