5.1 surround sound systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtijn84
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06-2015
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw 5.1 surround sound systeem.

Het enige wat het eigenlijk moet kunnen is vanaf mijn laptop via HDMI het signaal naar de versterker sturen, die verdeelt het geluid naar 5.1 surround sound systeem, dan moet het beeld opnieuw via HDMI doorgezet worden naar de TV, met behoud van 1080p.

Omdat ik alles vanaf mijn laptop speel heb ik geen DVD/Blueray of wat dan ook nodig.

Heeft iemand tips voor welk systeem ik het beste kan kopen? tot een prijs van ongeveer 150 à 200 euro.

-edit-
Mocht er een handigere manier zijn om 5.1 surroundsound vanaf mijn laptop te krijgen én 1080p beeld op mijn tv, dan ben ik daar geinteresseerd in 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Mtijn84 op 15-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Als je googled op surround versterker 200,- kom je al wat zaken tegen.
BV http://tweakers.net/price...-vsx-329-k/specificaties/

Bij alternatieven zie je dan nog meer suggesties die binnen je budget vallen.

Dan kan je kijken welke specs je het meest bevallen en evt kijken of je een review kunt vinden.

PS ik ga er vanuit dat je al speakers e.d. hebt.
Of zoek je een totaal oplossing? Dus set incl speakers?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkSide op 15-06-2015 12:50 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
En wat heb je zelf al gevonden? Eigen inzet wordt toch wel verwacht op het forum.

Elke surround receiver met HDMI aansluitingen kan doen wat jij zoekt.

Als je voor het gestelde budget ook speakers wil kopen, wordt het een lastig verhaal. Iets leuks van bijvoorbeeld Marktplaats halen, lijkt me dan de meest voor de hand liggende optie.

Verder nog een kleine wijziging in je topic titel en ook een schopje richting CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mtijn84
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06-2015
Snap ik, in eerste instantie heb ik gekeken naar een audio extractor (https://www.conrad.nl/nl/...female-35-mm-1229082.html) maar daar heb je alsnog een versterker bij nodig.

Verder een aantal surround sound sets bekeken, maar de boxen heb ik al, dus dat is niet nodig.

Blijven dus de versterkers over, heb nog even wat meer informatie gezocht; denk dat ik inderdaad een versterker van marktplaats ga zoeken.

-edit-

Nog even verder gezocht, maar het model dat DarkSide linkte is wel wat ik zoek:
http://www.bol.com/nl/p/p...r-zwart/9200000028102049/

Maar eigenlijk ligt dat toch wel wat boven mijn prijsklasse. Zijn er andere modellen die iets vergelijkbaars kunnen leveren?

[ Voor 22% gewijzigd door Mtijn84 op 15-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Op marktplaats kun je met een beetje mazzel voor zo'n 50 a 75 euro een 5.1 receiver met optical etc vinden. Voor zo'n 75-125 euro lukt het ook wel om een onkyo met HDMI te vinden.

Let wel op dat de HDMI boards van de onkyo's in die lage prijsklasse niet allemaal even goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 11:32

Theck88

If it's hard just KISS!

Zoek naar een Denon X1000, X2000, AVR-2113 via marktplaats. Zijn leuke versterkers voor een zacht prijsje. Uiteraard kun je dit ook doen voor andere merken zoals hierboven reeds aangegeven: Marantz, Pioneer, Yamaha. Onkyo zou ik persoonlijk links laten liggen ivm kwaliteit...

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Pagina: 1