• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
M'n pc lijkt ermee te zijn opgehouden. Wijzigde gisteren wat instellingen in de BIOS, niets belangrijks (wilde numlock bij opstarten aanzetten), en na opnieuw opstarten bleef het scherm wel erg lang zwart. Besloot na paar minuten uiteindelijk de stroom eraf te halen en pc opnieuw op te starten. Nu gaat de pc aan en doet ie vervolgens niets. Geen beeld, geen piepjes, niets.

CMOS-chip er 10 minuten uithalen werkt voor een keer. Daarna meldt de BIOS dat alle settings zijn hersteld en kan ik naar Windows. Start ik 'm daarna opnieuw op, begint het weer van vooraf aan: zwart scherm met geen reactie.

Heb nog twee schijven er in RAID0 in staan, die eruit gehaald, maar geen verschil.

Ben hopeloos, pc draaide drie jaar zonder problemen. Heeft iemand ideeen wat er aan de hand zou kunnen zijn? Mobo begeven of m'n eigen domme schuld? Heb maar beperkte hardwarekennis...

Moederbord is een MSI Z77A-G43.

Thanks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, om te achterhalen waar het probleem zou kunnen liggen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denk dat je eens rustig de BIOS instellingen moet nalezen. Je zegt dat je daar wat verandert hebt en toen het probleem optrad.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Donenzone
  • Niet online
Het lijkt erop dat een reflash van dezelfde BIOS alles goed heeft geopruimd. Bij CMOS-reset bleef misschien dan toch nog iets hangen qua settings oid. Thanks iig!\

edit
Oh nee, toch iets te vroeg gejuicht, startte nu een aantal keer wel op, maar uiteindelijk toch weer ermee gestopt.

Had de troubleshooter doorgenomen btw, maar zie niet direct iets relevants. Voeding is in orde, geen overklok, temps in orde, jumpers worden niet meegeleverd maar ik las ergens anders dat de CMOS eruit halen ook zou moeten werken om de BIOS te resetten.

[ Voor 54% gewijzigd door Donenzone op 15-06-2015 12:49 ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ik zou alleen de cmos batterij er even uithalen. cmos verwijderen wordt zo'n gesloop.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Donenzone
  • Niet online
Fanaat schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:35:
Ik zou alleen de cmos batterij er even uithalen. cmos verwijderen wordt zo'n gesloop.
Ja, dat bedoel ik ook 8)7
Ik heb contact opgenomen met de webwinkel voor garantie, misschien dat daar iets uitkomt.
Pagina: 1