Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 15:27
Beste Tweakers,

Ik heb sinds ik in de ICT wereld ben terecht gekomen (15 jaar geleden), heel wat certificaten behaald.
Denk aan: MCSE 2000, MCSE 2003, Server 2008 , AIX (unix), Itil , mainframe admin certificaten etc...
Nu ben ik bezig met mijn CISSP en daarna ga ik waarschijnlijk CEH doen.
Nou vroeg ik mij af of het wel nut heeft om een (part time) HBO Informatica opleiding te volgen?
Zou het meerwaarde hebben om een HBO diploma te hebben ipv certificaten (of mischien beiden)?
Of moet ik juist meer naar een universitaire opleiding gaan kijken?
Wat denken jullie? Momenteel werk ik als een Network Security Engineer.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:33
bij mijn eerste bedrijf voregen ze om cijfers en vakken. Het tweede bedrijf was alleen geinterresseerd in de duur van mijn opleiding (of k de kantjes er af liep bijvoorbeeld)
Na vijf jaar maakt de oplieding niet meer uit lijkt mij en wordt er meer naar de verantwoordelijkheden en taken gekeken dan naar laatst genoten opleiding.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
15 jaar ervaring zegt inderdaad meer dan een HBO diploma. Ik zie wel dat je certificaten aardig oud zijn, misschien die eens updaten zodat je toch kan aangeven dat je bij wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de mogelijkheid hebt om een universitaire studie te volgen zou ik dat proberen. De meerwaarde zal er vast wel zijn. Ligt natuurlijk ook geheel aan wat voor studie je dan zou willen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Universitaire studie zou voor jou nog wat meerwaarde bieden. HBO studie niet meer.

Wellicht is de SNE master van de UvA iets voor jou? Heeft een duaal traject en het tweede half jaar kun je kiezen voor een security track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
Bedankt Fable !!
Je hebt gelijk, na 15 jaar is een HBO opleiding niet de juiste stap.
Ja klopt ik moet mijn certificaten updaten, maar momenteel ben ik bezig met mijn CISSP en dat neemt mega veel tijd in beslag.
CISSP neemt heel veel tijd in beslag en met dat tijd kon ik makkelijk MCSE/CCNA en wie weet nog meer certificaten halen.
De CISSP heeft meer waarde en vandaar dat ik het wil halen.
Ernemmer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 12:53:
15 jaar ervaring zegt inderdaad meer dan een HBO diploma. Ik zie wel dat je certificaten aardig oud zijn, misschien die eens updaten zodat je toch kan aangeven dat je bij wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterx1234
Bedankt voor je mening !!
Ik heb op de site gekeken, maar dit lijkt wel een full time studie.
Zal met hun contact opnemen over hoe en wat, maar dit lijkt me meer een passende studie.
sjosz schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:17:
Universitaire studie zou voor jou nog wat meerwaarde bieden. HBO studie niet meer.

Wellicht is de SNE master van de UvA iets voor jou? Heeft een duaal traject en het tweede half jaar kun je kiezen voor een security track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
misterx1234 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:41:
Bedankt voor je mening !!
Ik heb op de site gekeken, maar dit lijkt wel een full time studie.
Zal met hun contact opnemen over hoe en wat, maar dit lijkt me meer een passende studie.

[...]
Graag gedaan.

Het bied een duaal traject aan, de opleiding duurt dan 2 jaar. Als je het full-time gaat doen is het 1 jaar. Zie: https://www.os3.nl/_media/2014-2015/master_sne_handout.pdf

Correctie op wat ik vorige keer heb gezegd over dat het 2de half jaar de security track is. Als je voor duaal kiest is dat het 2de jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die master kan hij niet doen aangezien hij eerst een Bachelor moet hebben dan.
Eventueel zou je dus wel een WO bachelor kunnen doen in duaal of deeltijd, dit zal nog wel iets kunnen toevoegen aan je CV omdat je dan op een onderzoekende manier leert werken.
Pagina: 1