Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een geluidskaart, zodat ik een betere geluidservaring heb met mijn Logitech Z-5500

Wat is je budget?
Afhankelijk van verbetering van de kwaliteit. Maar een geluidskaart van >€200 lijkt het me niet waard met deze set. (Ook zijn die vaak stereo, ik heb 5.1 nodig)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS Xonar serie. Omdat deze echte Dolby ondersteuning hebben tegenover Creative. Hebben een contract geloof ik.

Waar voor wil ik de geluidskaart gebruiken?
Betere ervaring bij gaming, films en muziek. Via de optische kabel

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een MSI Z87-GD65 moederbord met ALC1150 geluidskaart. Met een Logitech Z-5500 speakerset, via Toslink (optische) kabel.

Extra
Ik heb de Xonar DGX al in mijn bezit gehad, deze had echter geen volledige dolby ondersteuning kwam ik achter, via de site Amazon. Ook in gaming had deze geen digitale uitsturing, alleen geëqualizde mogelijkheden, wat ik niet wil voor games. (Dit alleen over optische kabel!)

Ik zat zelf te denken aan deze: pricewatch: Asus Xonar DX/XD
Omdat die wel volledig Dolby ondersteuning heeft, en hopelijk ook digitale uitsturing heeft bij games. ipv geequalized op het Z-5500 paneel.
Ook heeft deze 192KHz, ipv 96KHz, zoals de DGX.

Mocht iemand nog tips en suggesties hebben hoor ik het graag.
Ik ga deze week het product bestellen.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar gebruik je dan niet gewoon de DAC van de Z-5500? Volgens mij heeft een betere geluidskaart dan weinig zin. Om volledig gebruik te maken van een goede geluidskaart moet je voor zover ik weet juist analoog 5.1 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Kid Jansen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:47:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar gebruik je dan niet gewoon de DAC van de Z-5500? Volgens mij heeft een betere geluidskaart dan weinig zin. Om volledig gebruik te maken van een goede geluidskaart moet je voor zover ik weet juist analoog 5.1 aansluiten.
Ik vind de optische kabel beter klinken dat 3x3.5" jacks. Ook met de Asus Xonar DGX merkte ik wel degelijk verschil.
Het is jammer dat via de optische kabel games niet ondersteunt worden, dit wordt in het paneel van de Z-5500 aangepast, maar niet naar een gewenste instelling, momenteel switch ik dan terug naar 3x tulp.

Met een kaart als de Xonar DX zou ik dus wel de Z-5500 aan kunnen sturen via Dolby, mag ik youtube geloven.

我的名字是Mirno