Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Android telefoon met twee simkaarten speciaal voor internet in het buitenland. Ik kan er heel goedkoop mee internetten. Als ik dat doe, dan gebruik ik vooral Chrome.

Normaal gesproken heb ik mobiele data altijd uit staan. Als ik data nodig heb, dan zet ik mobiele data aan. Na gebruik van Chrome zet ik mobiele data weer uit. Als ik vervolgens check wat het mij heeft gekost, dan zie ik altijd data weg "lekken". Ongeveer 25%. Een paar megabyte per dag hooguit, ik betaal 10 cent/mb, maar toch zonde van het geld. Bovendien maakt het mijn verbinding via Chrome trager want het gebeurt terwijl ik zelf met Chrome bezig ben. Het gaat om Google Play en Android System.

Wat ik zoek is de beste manier om dit te voorkomen.

Nog mooier zou zijn als ik mobiele data altijd aan kan laten staan, want als ik mobiele data aan zet dan duurt het soms een tijdje voordat ik verbinding heb. Zeker in het buitenland, waarvoor ik dit gebruik.

Ik zoek een manier om er voor te zorgen dat slechts enkele apps toegang tot internet hebben. Het mooist zou zijn, als elke keer wordt gevraagd als een app (voor het eerst) toegang tot internet wil. In principe gebruik ik alleen Chrome, maar het zou mooi zijn als ik ook internetbankieren zou kunnen gebruiken als het nodig is. Het meest ideaal is een systeem waarmee ik een app alleen tijdelijk toegang kan geven en de toegang ook weer kan afsluiten. Zo weet ik zeker dat er kostbare mb's lekken.

Wat is het meest handig?
Mijn toestel is geroot (Cyanogenmod met KitKat), maar graag wel een betrouwbare bron. Het mag wat kosten als het echt goed is.

Android heeft een instelling om dataverkeer te beperken, maar dat geeft een irritante notificatie.

Ik heb Mobiwol geprobeerd. Ik vind deze onhandig vanwege de vpn.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-11 12:38

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb deze app al meerdere keren prima gebruikt in het buitenland:

Google Play: AFWall+ (Android Firewall +) – Android Apps on Google Play

Daarmee kan je per app aangeven waarmee hij op het internet mag komen :), Wifi, Roaming, etc.

No animals were harmed in the making of this comment.