[Win8.1] connectie met WLAN netwerk valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105493

Topicstarter
Net nieuwe eigenaar geworden van een Asus N551JK-CN272H-BE Azerty met Windows 8.1 op geïnstalleerd.
Alles verliep vlot tot ik een backup van op een externe wireless harde schijf moet terugplaatsen (10 GB). Na een poosje (groot uur) valt mijn netwerkconnectie met WLAN netwerk in huis weg. Had gelezen op internet dat je een optie in windows kunt uitschakelen die zegt: in geval van inactiviteit de adapter uitschakelen om stroom te besparen (energiebeheer dacht ik). Heb dat uitgevinkt maar het resultaat blijft hetzelfde.
Als ik naar mijn oude laptop ga met Windows 7 (op hetzelfde moment dat Win 8.1 geen connectie meer heeft), dan heb ik daar wel connectie met het netwerk.
Telkens verschijnt het antennetje in de taakbalk met een geel bolletje of sterretje en is er geen connectie meer met mijn netwerk. Vroeger had ik dit niet met Windows 7. Kan iemand mij op de juiste weg zetten met tips? Het zal wel een setting zijn maar ga eens zoeken naar een naald in een hooiberg van settings op gebied van "power management" als dummy....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105493 op 15-06-2015 07:55 . Reden: Connectie op andere laptop win 7 blijft wel ok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Vertel eens meer over wat je wil back uppen en hoe je die back up maakte.

Met name deze zin:
"Alles verliep vlot tot ik een backup van op een externe wireless harde schijf moet terugplaatsen"

Er zijn namelijk dan ook andere wegen, zoals met draad via usb.

Dit deel:
"netwerkconnectie met WLAN netwerk in huis"
Dit begint bij de modem als het gaat om internet, een thuisnetwerk kan via een modem en/of eventuele aan de modem hangende router(s) gaan.

Energie instellen op hoge prestaties:
Klik met rechter muisknop op Start ( Windows 8 ) en klik op "Uitvoeren" en plak:
"C:\Windows\System32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\Windows\System32\powercfg.cpl"
Klik op OK.

Daar is een voorkeurschema geselecteerd.
Selecteer daar "Hoge prestaties".
Klik op "De schema-instellingen wijzigen" achter Hoge prestaties.
Zet "De computer in slaapstand zetten na:" op "Nooit".

Klik op "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
Als je op de plusjes klikt opent er een boomstructuur.
Loop al deze instellingen eens na.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 15-06-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al jaren backup ik 1 centrale folder op mijn pc naar een externe HD dmv Wifi router "Belkin Wireless G Plus MIMO Router". Ik heb dat zo gedaan met XP professional en ook met Windows 7. Nooit problemen mee gehad.
De software die ik gebruikte was ViceVersa Pro. De centrale folder op de pc wordt vergeleken met de folder op de externe HD die aangesloten is op de router. Daarna worden de folders gesynct.

Ik heb idd de mogelijkheid om dmv een kabel de kopie terug te schrijven maar is het niet de bedoeling dat we anno 2015 vooruit gaan ipv achteruit te gaan. ;-)
Oudere versies van windows geen probleem, Windows 8.1 blokkeert na een uurtje omdat het netwerk wegvalt, terwijl op een andere laptop wel degelijk netwerkconnectie is. Dus ligt het volgens mij aan een instelling van de netwerkadapter op de laptop (time-out?).

Daarnet las ik nog iets over de setting "Receive Window Auto-Tuning Level" die je zou kunnen wijzigen om je netwerk sneller te maken waardoor mss het probleem zichzelf oplost. Momenteel heb ik geen zicht op wat die instelling bij mij thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Receive Window Auto-Tuning Level is alleen voor Windows Vista.
Zijn de netwerkmogelijkheden van ViceVersa Pro in te stellen in het programma?

En over dat draad, en achteruitgang, Windows XP en Windows 7 hebben in het verleden veel thuisnetwerkproblemen gekend wanneer ze beide in een netwerk zaten, in Windows 7 waren de machtigingen wat strakker opgetrokken. Ik heb al gezien dat in Windows 10 Microsoft de machtigingen nog strenger hebben ingesteld, maar dat terzijde.
Tuurlijk wil je niet achter uit gaan, maar soms moet je 1 stap achteruit om er weer een paar meer vooruit te kunnen maken :).

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 15-06-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ViceVersa Pro lukte niet en het gewoon kopiëren en plakken lukte niet. Telkens dezelfde melding/gedrag dat het netwerk uitgevallen is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan bestanden en mappen overzetten zonder ViceVersa.
Dus via bijvoorbeeld een usb stick in een map en die naar je laptop kopiëren.
Checken of je versie van ViceVersa Pro in Windows 8 kan.

Start > Uitvoeren > plak:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
klik OK.
Als ViceVersa Pro op je computer is geïnstalleerd dan zie je er vast services van.
msconfig
klik OK.
In tabblad Services "Alle Microsoft-services verbergen" aanvinken.
Daar zie je welke niet Microsoft services er zijn.
Als er ook een service is van de ViceVersa Pro server, maakt windows 8 daar dan verbinding mee?
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/bc1rw3wlc73.jpg
VVEngine
PS
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van programma's te gebruiken voor back-ups.
setups en installers van programma's op hdd, CD/DVD of USB stick net als bestanden kan je gewoon zonder programma in Windows gebruiken.
Programma's om data in te pakken worden dan ook wel eens gebruikt, wat je wel afhankelijk maakt van dat programma waarmee je het inpakte wanneer je het uit wil pakken.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 15-06-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal geen 100 dollar betalen voor een server versie als ik niet zeker weet dat die werk ;-)
1 Heb gewoon 1 venster vanuit de verkenner van mijn externe hd die over WIFI loopt open gezet
2 Heb daarna een nieuwe folder aangemaakt op mijn bureaublad.
3 Daarna met een simpele kopie-opdracht (ctrl c ctrl v of rechts klik kopiëren) gekopieerd naar laptop folder.
4 Kopieren start
5 Na uurtje (ongeveer) komt er een melding dat er geen toegang meer is tot file xxxx op externe hd die werkt met wifi
6 Ondertussen zie ik rechts onderaan dat mijn netwerk wifi verbinding van de laptop uitgevallen is (antenne vertoont geel/rood symbooltje). Daarna moet ik nieuwe connectie maken en dat lukt dan zonder problemen.
Anoniem: 672534 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:43:
Dan bestanden en mappen overzetten zonder ViceVersa.
Dus via bijvoorbeeld een usb stick in een map en die naar je laptop kopiëren.
Checken of je versie van ViceVersa Pro in Windows 8 kan.

"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
klik OK.
Als ViceVersa Pro op je computer is geïnstalleerd dan zie je er vast services van.
msconfig
klik OK.
In tabblad Services "Alle Microsoft-services verbergen" aanvinken.
Daar zie je welke niet Microsoft services er zijn.
Als er ook een service is van de ViceVersa Pro server, maakt windows 8 daar dan verbinding mee?
[afbeelding]
VVEngine
PS
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van programma's te gebruiken voor back-ups.
setups en installers van programma's op hdd, CD/DVD of USB stick net als bestanden kan je gewoon zonder programma in Windows gebruiken.
Programma's om data in te pakken worden dan ook wel eens gebruikt, wat je wel afhankelijk maakt van dat programma waarmee je het inpakte wanneer je het uit wil pakken.
Ik probeer het vanavond, op hoop van zege! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Windows service Server, LanmanServer:
Hiermee wordt ondersteuning geboden voor het via het netwerk delen van bestanden, printers en named pipes voor deze computer. Als deze service is gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.
Met rechtermuisknop op Start > Uitvoeren > plak:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
klik OK.
Check het logboek of je meldingen kan vinden over de verbroken verbinding.
Heb je ook antivirussoftware met firewall geïnstalleerd in Windows 8?
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\ncpa.cpl"
klik OK.
Hier zie je je netwerkverbindingen.
Klik met rechtermuisknop op een netwerk en klik op "Eigenschappen".
Check de tabbladen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 15-06-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 672534 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:41:
De Windows service Server, LanmanServer:
Hiermee wordt ondersteuning geboden voor het via het netwerk delen van bestanden, printers en named pipes voor deze computer. Als deze service is gestopt, zijn deze functies niet beschikbaar. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
klik OK.
Check het logboek of je meldingen kan vinden over de verbroken verbinding.
Heb je ook antivirussoftware met firewall geïnstalleerd in Windows 8?
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\ncpa.cpl"
klik OK.
Hier zie je je netwerkverbindingen.
Klik met rechtermuisknop op een netwerk en klik op "Eigenschappen".
Check de tabbladen.
Je eerste commando levert het volgende op:
  • Een melding van een onherstelbare fout is ontvangen van het externe eindpunt. De door het TLS-protocol gedefinieerde meldingcode van de onherstelbare fout is 40.
  • De volgende melding van een onherstelbare fout is gegenereerd en verzonden naar het externe eindpunt. Dit kan resulteren in het beëindigen van de verbinding. De door het TLS-protocol gedefinieerde code van de onherstelbare fout 10. De foutstatus van Windows SChannel is 106.
  • TCP/IP heeft het overbelastingsvenster voor verschillende verbindingen beperkt vanwege een netwerkprobleem. Dit kan zijn veroorzaakt door een probleem in de globale of aanvullende TCP-configuratie en leidt tot afgenomen doorvoer.
  • In de naamomzetting voor de naam isatap.Belkin is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
Dit zijn de meest voorkomende. Latijn voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisterenavond nog viceversa pro opgestart en vannacht laten lopen. Resultaat is dat heel wat files gekopieerd zijn maar dat de netwerkconnectie opnieuw verbroken geweest is (zelfs na het aanpassen van het energiebeheer en installeren/checken van laatste drivers van wifi adapter).
Vooral bij grote files (meer dan 5 GB) stokt het programma. Alsof een soort van buffergeheugen leeg geraakt waardoor de pc harde schijf sneller kan voldoen aan de behoeften terwijl de wifi snelheid niet kan volgen.
Nooit of te nimmer problemen mee gehad met mijn vorige laptops! Daar liep altijd alles als een trein. Deze morgen nog maar eens de backup gestart met viceversa pro en nog maar eens afwachten of de pc weer crasht op de filegrootte van bepaalde bestanden.
Indien er nog tips zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik lees in de gebruikershandleiding dat je je kanaal van je router kan wijzigen als er instabiliteit is. Ik weet dat ik onlangs die heb moeten wijzigen van <<auto>> naar <<8>> omwille van een andere toepassing die niet compatible is met kanalen <<12 en/of 13>>. Telkens de router switchte naar de 12 of 13 had ik met andere apparaten gn connectie meer met de router.
Hoe weet ik trouwens welke buren op welk kanaal zitten? 8)7

Ook dit staat in dezelfde probleemoplossing:
<<Limiting the wireless transmit rate—Limiting the wireless transmit rate can help
improve the maximum wireless range and connection stability. Most wireless cards
have the ability to limit the transmission rate. To change this property, go to the
Windows Control Panel, open “Network Connections” and double-click on your
wireless card’s connection. In the properties dialog, select the “Configure” button
on the “General” tab (Windows 98 users will have to select the wireless card in the
list box and then click “Properties”), then choose the “Advanced” tab and select the
rate property.
Wireless client cards are usually set to automatically adjust the wireless transmit
rate for you, but doing so can cause periodic disconnects when the wireless signal
is too weak; as a rule, slower transmission rates are more stable. Experiment with
different connection rates until you find the best one for your environment. Note that
all available transmission rates should be acceptable for browsing the Internet. For
more assistance, see your wireless card’s user manual.>>

Wat vangen we daar mee aan hé. Er is nochtans in gans het huis (en zeker waar de portable staat) een perfecte wireless connectie. Ik sta trouwens op een 4-tal meter van de router en onlangs kwam een technieker (voor dat andere euvel) de signaalsterkte meten, en die was méér dan perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het adres van de schijf in Windows 8?
Doet die VisaVersa dat via FTP?
En hoe benader je de dat in Windows 8, ik ga er van uit dat VisaVersa niet in Windows 8 is geïnstalleerd.
Benader je de schijf via explorer of IE?
Als je eerder kanalen hebt moeten wijzigen in je router dan kan je de AUTO stand even tijdelijk proberen.
Uiteraard is een instelling die bij alles werkt het prettigst.
Wil je er achter komen of de bestandsgrootte de oorzaak is doe dan eerst alles onder de 4 GB.
Waar je ook nog naar kan kijken is hoeveel schijfruimte er vrij is op de partitie waar dat alles heen wordt gekopieerd, maar ik neem aan dat je daar wel naar hebt gekeken en dat OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 672534 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:11:
Wat is het adres van de schijf in Windows 8?
Doet die VisaVersa dat via FTP?
En hoe benader je de dat in Windows 8, ik ga er van uit dat VisaVersa niet in Windows 8 is geïnstalleerd.
Benader je de schijf via explorer of IE?
Als je eerder kanalen hebt moeten wijzigen in je router dan kan je de AUTO stand even tijdelijk proberen.
Uiteraard is een instelling die bij alles werkt het prettigst.
Wil je er achter komen of de bestandsgrootte de oorzaak is doe dan eerst alles onder de 4 GB.
Waar je ook nog naar kan kijken is hoeveel schijfruimte er vrij is op de partitie waar dat alles heen wordt gekopieerd, maar ik neem aan dat je daar wel naar hebt gekeken en dat OK is.
Vraag 1 kan ik nu niet beantwoorden.
Vraag 2: ViceVersa is een applicatie en doet dat volgens mij langs de pc om, dus absoluut gn ftp.
Vraag 3: het is een applicatie geïnstalleerd in windows 8 die voorlopig perfect werkt: eerst synchen van schijf en wijzigingen/aanpassingen kopiëren/wissen van A naar B .
Vraag 4: dit is mss een tip ==> tijdelijk terug op auto zetten en testen
Vraag 5: die 4GB valsstrik zou de dag van vandaag ook niet meer mogen zijn ;)
Vraag 6: Het is een nieuwe laptop, dus heb om en bij de 800 GB vrij als schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ipv6 uitschakelen tijdelijk in Windows 8 in de Eigenschappen van je netwerkverbinding tabblad Netwerken.
Of het helpt heb ik geen ervaring mee, maar hier in Windows 7 gaat alles via Ipv4 en je kan die als er geen verbetering is zo weer inschakelen.
http(tekst), ftp(bestanden) en smtp(mail) vallen onder TLS.
Welk merk en type is de router?
Mocht het overbelasting zijn van de router kunnen we eens naar de specificaties kijken van dat apparaat.
Inderdaad zou die 4GB valstrik er niet moeten zijn, maar om te testen of het ligt aan de bestandsgrootte kan je eerst onder de 4GB gaan, blijft het probleem zich dan nog steeds voordoen dan weet je dat het daar niet aan ligt. Omdat het om een endpoint gaat tenslotte.
Maar we kunnen ons ook wat meer richten op de verbinding zelf.
En wanneer is er een overschrijding van een eventueel limiet aan de data transfer.
Op internet wordt de data via pakketjes verstuurd, daar staan die protocollen ook voor.
Een router verzend en ontvangt de pakketjes.

Het is ook niet makkelijk omdat het alleen niet werkt in Windows 8.
Bij de rest wel. Dus daarom zocht ik het niet direct in de router.
Windows 8 staat normaal op een NTFS-bestandssysteem dus moet die bestanden groter als 4GB makkelijk aankunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 16-06-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Belkin Wireless G Plus MIMO Router
Ik probeer je tips uit en fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kopieerproces is nog altijd bezig sinds vanmorgen. YES!
Het gaat wel tergend traag. Files van om en bij de 5 MB aan een snelheid van 250 KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat is inderdaad wat traag :)
Bij een bestand van 5GB ben je dan al gauw 5,8 uur kwijt :|
Pagina: 1