Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail kwijt tussen eind 13-11 2014 en 14-6 2015

Pagina: 1
Acties:

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11 07:07
Beste tweakers,

mijn ouders kwamen vandaag naar me toe met een probleem;
alle mail van mijn vaders bedrijf was na een stroomstoring verdwenen uit outlook 2007

nou heb ik uit een backup de mail weten te herstellen maar dit heeft een enorm gat achtergelaten.
alle mail tussen 13-11 2014 en 14-6 2015 is vermist.

wat ik al heb geprobeert:

- backups herstellen (van outlook)
- archief doorgezocht (autoarchiveren staat uit)
- met recuva oude versies van outlook's gegevensbestand zoeken

elke hulp word gewaardeerd!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Staat "Leave mail on server" aan of hoe het ook mag heten in Outlook bij de instellingen van het ophalen van mail? Zo ja dan kan er nog een hoop bij zijn provider op de mailserver staan. Helaas stond/staat het standaard uit wat in de tijd van kleine mailboxen wel begrijpelijk was maar met steeds grotere mailruimte bij de providers niet meer de meest logische en gewenste optie is.

Hij gebruikt gewoon POP of gebruikt hij evt. toch IMAP of is dat juist op enig moment veranderd?

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-06-2015 00:03 ]

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11 07:07
ik heb net ingelogd op hun webmail en er staat geen mail meer op.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Was ik al bang voor maar het was toch iets dat even gecheckt moest worden. Nu maar wel gauw aan zetten want het is noodzakelijk als je ook webmail wilt kunnen gebruiken en het zorgt ook voor een duplicaat/back-up op de server die je altijd weer opnieuw kunt ophalen.

Ik vrees dat zonder back-ups/gesyncte bestanden/folders of recoverable bestanden de mogelijkheden snel uitgeput raken. Er zal waarschijnlijk ook niet héél toevallig vrij recent een nieuwe schijf/SSD in gebruik genomen zijn waar de oude schijf naartoe gekloond is en dat die oude schijf nog ergens ongewist ligt?

Vast niet maar ik roep het maar even voor het zeldzame geval dát.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:36
Mail op de server laten staan is geen vervanging voor een back-up. Zorg dat je dat voor de toekomst wel goed gaat doen.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dit gaat echt bizar moeilijk worden :(

scan je files (incl hidden files) op *.pst

Komt daar nog e.e.a. uit?

Professioneel Heftruck Syndroom

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is alles lokaal, of is er een ook een Exchange-server?
Heb je recover-acties wel naar een andere machine uitgevoerd? Immers overschrijf je door alle schrijfacties de oude data. Als is gerestored naar de lokale PC dan zullen de kansen behoorlijk zijn gedaald, ben ik bang.

Mijn advies: machines niet aanraken en een professional bellen. Die overigens dus ook professionele prijzen zal vragen maar geen garantie kan geven...

offtopic:
Ongeacht de uitkomst: adviseer je vader voortaan wel goede backups te regelen. In deze 'cloud' tijden is er geen enkele reden om niet goed en vaak te backuppen naar tenminste 2 locaties (en natuurlijk de backup af en toe te testen).
CaptJackSparrow schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:52:
Was ik al bang voor maar het was toch iets dat even gecheckt moest worden. Nu maar wel gauw aan zetten want het is noodzakelijk als je ook webmail wilt kunnen gebruiken en het zorgt ook voor een duplicaat/back-up op de server die je altijd weer opnieuw kunt ophalen.
POP3 is IMHO zo goed als achterhaald maar heeft het ook een voordeeltje: leave mail on server zorgt er voor dat i.t.t. bij IMAP etc de mail nog wel op de server staat na een delete-actie :P
Hoe dan ook: let wel op de hoeveelheid ruimte die de externe server heeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Paar opties schieten mij te binnen:

Maar ten eerste: stel de originele .pst file even veilig, voordat je gaat recoveren.
Je kunt met http://www.shadowexplorer.com/ een oude versie van het .pst bestand terughalen. Datarecovery gaat niet lukken, want .pst bestanden zijn groot, en worden heel snel gedeeltelijk overschreven (o.a. door Outlook zelf natuurlijk).

Kun je kijken of autoarchiveren aanstaat? Want soms worden alle emails die ouder zijn dan X maanden automatisch gedelete.

En gebruik even scanpst,
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\scanpst.exe

Als er zeer veel email verwijderd is (hele inbox shift-del bijvoorbeeld) is dit de manier om te recoveren:
- Stel het PST bestand veilig
- na 28 dagen worden de bestanden voorgoed verwijderd uit de "dumpster"
- Open het pst bestand met PSpad in HEX mode, het bestand begint waarsch met "!BDN"
- Vervang positie 7 t/m 13 (13=0D) met nullen
- Draai scanpst
- Als scanpst klaar is, zijn de verwijderde bestanden t/m 28 dagen geleden teruggezet

[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 15-06-2015 20:02 . Reden: Interne bedrijfsinfo verwijderd. ]

Pagina: 1