Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Leek vraagt hulp: dunne, lichte laptop gezocht voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een nieuwe laptop, omdat ik binnenkort begin aan een nieuwe studie. Via mijn zoektochten op Google ben ik op dit forum terechtgekomen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, aangezien ik zelf nul verstand heb van computers.

Wat ga je met je laptop doen?

Voornamelijk tekstverwerken en series kijken, en daarnaast het gebruikelijke surfen op internet (niet per se veel social media). Gamen en foto's bewerken doe ik niet. Ik gebruik de laptop dus alleen voor eenvoudige dingen.

Wat is je budget?
Rond de 800 euro. Ik betaal liever iets meer voor een degelijke, betrouwbare laptop, dan dat ik voor een koopje ga.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vanwege mijn studie zal ik veel met de laptop onderweg zijn. Vandaar dat ik op zoek ben naar een dun en licht exemplaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf gekomen op de Asus Zenbook, maar ik lees hier wisselende ervaringen over. Ook heb ik erover gedacht een Macbook Air te kopen, maar ik ben bang dat je meer betaalt voor het merk Apple dan voor de daadwerkelijke prestaties.
Ook handig te vermelden is dat ik het liefst een zo simpel mogelijke laptop wil, zonder onnodige poespas. Ik heb ook gelezen over de Chromebook, maar het staat me een beetje tegen dat je daar geen Word etc op kan gebruiken.

Nogmaals, ik hoop dat jullie advies kunnen geven! Alvast bedankt! :)