Hulp bij het vinden van aftermarket cooler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Beste,

Ben op zoek naar enige betaalbare aftermarket cooler(s) voor mijn hd7950 Crossfire
De koelers mogen maximaal 2 sloten inclusief kaart inbeslag nemen, heb namelijk niet meer ruimte.

Ik heb namelijk echt geen flauw idee waar ik moet beginnen en wat ben ook wel benieuwd naar jullie meningen en oplossingen.

Alvast bedankt

Groet

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Welke koelers heb je zelf al gevonden, welke kaarten heb je nu (7950 is wel erg ruim, heel wat versies daarvan) en wat zijn je huidige temparaturen en verwacht je van nieuwe koelers.
Een beetje eigen inzet...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
RGAT schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:29:
Welke koelers heb je zelf al gevonden, welke kaarten heb je nu (7950 is wel erg ruim, heel wat versies daarvan) en wat zijn je huidige temparaturen en verwacht je van nieuwe koelers.
Een beetje eigen inzet...
Ik beschik over 2 maal pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
De bovenste kaart word welliswaar gefrituurd door de onderste, doordat er geen tussenruimte aanwezig is voor de fans, hierdoor word de tempratuur zo'n 97 graden, ik schrok nogal dus direct eruit gehaald.
Had al wat gezocht was hier op uitgekomen:

http://www.directron.com/doublepower.html

en

http://www.informatique.n...-spitfire-vga-cooler.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
93 is nog binnen de marge(95 gaat hij terug klokken). Maar als hij maar max 2 sloten in beslag kan nemen. Zal elke luchtkoeling niet echt werken. Als hij zijn warme lucht niet kwijt kan komt hij vanzelf in de problemen. En water koeling setjes heb je nog niet voor je kaarten(de kraken kan het. Maar die neemt 3 sloten in beslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:50
Tja, je kan dan ook voor custom waterkoeling gaan.
Deze bevoorbeeld: http://www.highflow.nl/wa...ull-cover-waterblock.html

Maar dan komt er ook nog een pompje/reservoir/slang/radiator bij.

Alleen dit kost best veel, nieuw richting de 400euro en verder.
Ik weet niet wat je budget is en of het de moeite is om er nog meer geld aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Wil er eigenlijk zo weinig mogelijk aan uitgeven.. Momenteel heb ik geen tussenruimte voor de bovenste kaart de fans raken zelfs de achterkant van de onderste kaart.
Io heb genoeg fans zitten die de warmte weg blazen.
Dat er geen tussen ruimte is tussen de kaart waardoor kaart 1 enkel warme lucht gebruikt van de onderste om te koelen. Vandaar een koeler in de richting van een spitfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
en hoe ga je je vram dan koelen? kost je tussen de 50-100. anders ben je het haasje. en moet je over gaan op een grote kast/mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:01
Misschien is het handig als je wat meer info geeft over de overige hardware, met name het moederbord en de kast. Als er geen plaats tussen de 2 kaarten zit denk ik al snel aan een m-ATX build en ja, daarbij is het gewoon erg lastig om genoeg airflow naar de bovenste kaart te krijgen. Dan zou je misschien makkelijker/goedkoper uit zijn met de aanschaf van een full ATX moederbord (indien mogelijk) en eventueel een fan die vanuit de voorkant of zijkant koele lucht tussen de kaarten in blaast.

Zo zonder enige context denk ik niet dat je, afgezien van waterkoeling, veel goede opties zult vinden. De kaarten hebben al goede koelers erop (geen reference modellen) en goede vervangende luchtkoelers zijn vaak 2.5 slots (plaats die je nu niet hebt).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:13
Ook de G10 en andere kleine watercoolers passen hier niet op die zijn ook allemaal 3 slots, je moet dus aan een custom waterloop als je dit goed wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Bij deze dan mijn setup is inderdaad wat makkelijker voor jullie en tevens hebben jullie al een verkeerd beeld van mijn setup dus bij deze:

Intel Core i7 920
Promilatech Megahalems rev b
Asus P6X58D-E
12 gb OCZ gold @ 1600
OCZ 850w Gold

Dit alles in een Coolermaster Cosmos 1000
De kast is voorzien van Scythe Kaze 3000rpm fans dus geluidsproductie is voor mij niet van belang
Buiten de standaard aanwezige plekken zijn er nog 3 fans extra toegevoegd, waarvan 2 een extra outflow verzorgen voor de gpu's.. Scheelt een paar graden maar t doet t em niet. De 3e zit ongeveer ter hoogte van beide kaarten verticaal zodat er koele lucht die vanuit de bodem tussen biede kaarten word geblazen, maar ook dit hielp niet.

Heb ook pcie x16 riser van ebay gekocht ook dit werkte niet, ccc zegt dat de bridge kabels niet goed zijn aagesloten terwijl bijde bridges er op zitten, wat normaal volgens mij niet meer nodig is met die nieuwe kaarten.

De koelers van deze kaarten staan er niet bepaald bekent om, om goede prestaties neer te zetten vergeleken met andere koelers van andere fabrikanten.

Voor diegene die waterkoeling aanraden ik ben daar totaal op tegen dus dat gaat hem niet worden :p Ligt echt buiten me budget.

[ Voor 9% gewijzigd door wou5er op 15-06-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
Heb je een kaart in de bovenste en een kaart in de onderste al geprobeerd al moet je dan een langere crossfirebridge hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:53:
Heb je een kaart in de bovenste en een kaart in de onderste al geprobeerd al moet je dan een langere crossfirebridge hebben
Dat past niet want me voeding zit daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
Wat je zou kunnen doen is 2e hands een nieuwe kast kopen met meer ruimte zodat je hem in het onderste slot kan doen. Zoek bij tweakers op een XL-atx kast die hebben meer pci slots. http://tweakers.net/categ...BZlpijZBWtZGJoYqoUW1tbCwA

[ Voor 52% gewijzigd door Kevin1Smid op 15-06-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:04:
Wat je zou kunnen doen is 2e hands een nieuwe kast kopen met meer ruimte zodat je hem in het onderste slot kan doen
Dat zou kunnen ja maar heeft verre van de voorkeur. En ik gok zo dat als die kaart in de onderste poort steek dat ik niet alle usb poorten meer kan aansluiten van de kast. Dast is ook niet echt een oplossing.

Ik denk echt dat een oplossing als zo'n spitfire van thermaltake is goed zou kunnen doen omdat er daardoor veel ruimte vrijkomt, waar lucht langs geblazen kan worden. Nu houd die Stockkoeler dat briesje zeg maar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
wou5er schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Dat zou kunnen ja maar heeft verre van de voorkeur. En ik gok zo dat als die kaart in de onderste poort steek dat ik niet alle usb poorten meer kan aansluiten van de kast. Dast is ook niet echt een oplossing.

Ik denk echt dat een oplossing als zo'n spitfire van thermaltake is goed zou kunnen doen omdat er daardoor veel ruimte vrijkomt, waar lucht langs geblazen kan worden. Nu houd die Stockkoeler dat briesje zeg maar tegen.
Jammer genoeg worden die niet meer verkocht en moet je nog koeling voor vrm en vram hebben wat alsnog dan weer gefrituurd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 01-10 11:04

artificial_sun

Mazda Rx7

op de kopse kant van de kaart een extra koeler monteren ?! mischien net genoeg om er 10 graden vanaf te halen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
Wat je zou kunnen doen is een riser kopen van 5cm en dan de onderste toch nog twee slots naar onderen doen, dan heb je wel bouten van deze maat nodig 6-32 (UTS) van plus minus 2cm lang en een spacer (een cilinder). al mis je dan wel een mini displayport aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:17:
Wat je zou kunnen doen is een riser kopen van 5cm en dan de onderste toch nog twee slots naar onderen doen, dan heb je wel bouten van deze maat nodig 6-32 (UTS) van plus minus 2cm lang en een spacer (een cilinder). al mis je dan wel een mini displayport aansluiting
Precies mijn gedachten, alleen had daarjuist al aangegeven dat ik een riser heb 2 zelfs en crossfire krijg ik niet werkend.
Catalyst zegt doodleuk dat de bridges niet correct zijn aangesloten terwijl dat in eerste instantie niet nodig zou zijn, goed sluit ik ze beiden aan krijg ik nog altijd diezelfde melding.

Kan het zijn dat die risers het gewoon niet doen met crossfire of hoe zit dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
wat voor risers heb je precies? Doen de risers het wel goed (alleen 1 kaart met riser aansluiten verder niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Kevin1Smid schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:44:
wat voor risers heb je precies? Doen de risers het wel goed (alleen 1 kaart met riser aansluiten verder niks)
Kaart word gewoon herkent in apparaatbeheer, CCC ziet hem ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dus ze draaien via pci-e in cf?. Kan het zijn dat die riser geen cf ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wou5er
  • Niet online
Via de PCIe poorten op het moederbord word Crossfire wel geactiveerd maar met die riser erbij niet.

Nu ben ik ook net een beetje aan het zoeken naar info over crossfire en risers... zou het kunnen dan dat het moederbord niet genoeg prik kan voorzien naar de gpu en dat daardoor crossfire niet werkt?

Lijkt me toch dat crossfire ook moet werken met een riser?
Pagina: 1