Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zoek een?
Set om dvd's mee te kunnen kijken, radio te beluisteren en geluid van TV over de set (speakers) te krijgen. Voorkeur om spotify via de set te kunnen draaien en te bedienen via smartphone. Het is van belang dat de speakers zonder kabels vanaf de set in de woonkamer kunnen worden gezet. Wij hebben een zitgedeelte waar ik naast de TV geluid wil hebben (bedraad aan te sluiten ), aan de andere kant van de kamer geluid wil hebben en in de keuken ook graag een speaker wil hebben.

Wat is je budget?
Ca. € 600.

Wat heb je zelf al gevonden?
In eerste instantie dacht ik aan een sonos met losse dvd-speler. Dit wordt toch wel een prijzig setje (zat dan te denken aan 1 sonos 5 en 2x sonos 1, losse dvd-speler). Ook een Harman Kardon BDS 330 spreekt mij aan, maar ik heb geen enkel idee of het mogelijk is om hier nog draadloze speakers op aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door mobile12 op 14-06-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn tal van home cinema systemen die 1 of meerdere draadloze speakers hebben, die ook nog eens ondersteuning hebben voor Spotify (ingebakken of via Bluetooth).

Als bedrading zo'n issue is, kun je er ook voor kiezen om voor een soundbar te gaan of als je makkelijk wilt uitbreiden naar andere kamers: beginnen met een Sonos Playbar.

Teveel opties die je zelf eigenlijk nog kunt uitzoeken... Een simpele search op Google helpt je al een stuk verder. :)

http://www.homecinemacent...oze-home-cinema-sets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Bedankt voor de reactie.

Ik heb al redelijk veel gegoogled, maar een systeem (met DVD) en echt draadloze (rear)speakers kom ik niet veel tegen. De speakers zullen namelijk ver uit elkaar komen te staan (wel aan te sluiten op 220v).

Weet iemand wellicht of het mogelijk is om een dvd-speler (set) aan te sluiten op een playbar en vanaf de set verbinding te maken naar draadloze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oplossing kan inderdaad een Sonos Playbar zijn in combinatie met 2x Play 1 als surrounds. De enige verbinding die nodig is, is de 230v voeding.

Je dvd speler / tv kun je dmv een optische kabel verbinden met de Playbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:35:
Een oplossing kan inderdaad een Sonos Playbar zijn in combinatie met 2x Play 1 als surrounds. De enige verbinding die nodig is, is de 230v voeding.

Je dvd speler / tv kun je dmv een optische kabel verbinden met de Playbar.
Hier had ik inderdaad aan gedacht, maar dit wordt voor mij wel een prijzige set. Soundbar €700 + 2x sonos1 komt totaal op ruim €1000. En dan nog een dvd-speler. Ik ben eigenlijk op zoek naar een set rond € 600.

Kan deze opstelling niet zonder sonos worden gemaakt? Dus een soundbar (met radio-functie) gekoppeld aan TV/dvd en vanaf de soundbar een draadloze verbinding met 2 speakers.

[ Voor 13% gewijzigd door mobile12 op 16-06-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook niet helemaal binnen budget maar heb je de Philips Fidelio B5 soundbar al gevonden? Heeft afneembare draadloze achterspeakers. En er loopt volgens mij een cashback actie op.

Als afspeelmedium zou ik je adviseren om geen dvd- maar een bluray-speler te kopen. Die dingen kosten niet zo gek veel meer en spelen alles af; en niet alleen die "ouderwetse" dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile12 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:00:
[...]

Hier had ik inderdaad aan gedacht, maar dit wordt voor mij wel een prijzige set. Soundbar €700 + 2x sonos1 komt totaal op ruim €1000. En dan nog een dvd-speler. Ik ben eigenlijk op zoek naar een set rond € 600.

Kan deze opstelling niet zonder sonos worden gemaakt? Dus een soundbar (met radio-functie) gekoppeld aan TV/dvd en vanaf de soundbar een draadloze verbinding met 2 speakers.
Heb je uberhaupt al op de link geklikt die ik eerder deelde? :) Je kan een all-in-1 package kopen die in bijna alle zaken die je wilt voorziet voor een kleine 400euro...
Pagina: 1