Wifi probleem, Cisco Cisco EPC3925 modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-11-2024
Van de 1 op de andere dag werkt mijn wifi niet meer op sommige apparaten.

Ik kan verbinding krijgen met alle apparaten maar het internet werkt alleen op de samsung,acer en xbox.

Wat niet meer werkt zijn 2 Iphones, Ipad, macbook en Apple TV allemaal Apple producten dus.

Ze komen wel in het schema te staan (zie plaatje) als device STATI IP ADRESS maar kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen. Ik heb mijn netwerk instellingen op de apparaten verschillende keren gereset, netwerk laten vergeten en weer toegevoegd maar er veranderd niks. Wel verbinding met wifi, maar dus geen internet.

Ook heb ik geprobeerd om ze toe te voegen als Pre-Assigned DHCP IP Adresses maar dit maakte ook geen verschi(Ik weet niet of dit handig was).

Bij Ziggo aan de telefoon kwam ik er ook niet uit.

Ondertussen kunnen we al een week niet internetten op onze telefoons en Ipad.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen? Mijn dank zal groot zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ilFBCCh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Factory reset op modem geprobeerd?

Verder zijn iDevices nogal gevoelig mbt WMM: WMM moet aan staan, maar WMM Power Save werken ze vaak niet mee. Geen idee of je dat in kunt stellen, maar allicht iets om mee te spelen als factory reset niet helpt.

Of ga een slag dieper: een iDevice is nogal een black box, maar een Macbook is gewoon een volwaardig computer waar je fatsoenlijk op kunt troubleshooten. Doe eens in de terminal ifconfig en ipconfig getoption en1 domain_name_server (die laatste gaat er natuurlijk vanuit dat je WiFi-interface en1 is, als dat niet zo is wordt het wel uit ifconfig duidelijk, allicht dan en0)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
Ik heb factory reset gedaan, dat hielp niet. Daarna heb ik wmm uitgezet en weer aangezet dat hielp ook niet. Ik de terminal krijg ik 192.168.0.1 als ik de getoption domain name server intype.

Wat betekent dit? Zou dat me verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat betekent dat je modem/router DNS proxy speelt. Probeer eens handmatig een andere DNS-server in te stellen (bijv die van Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4) en kijk of dat wat uitmaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
Ik ben er nog steeds niet uit en Ziggo wil me niet helpen omdat het niet aan het signaal ligt. Daar hebben ze ook wel gelijk in aangezien hij het op mijn acer en xbox wel doet.

Hoe stel ik handmatig een andere DNS server in? Ik kan hier niet echt een duidelijke handleiding voor vinden.

En wat betekent het dat mijn moder DNS proxy speelt? Kan ik dit niet tegengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12
Hebben ze niet toevallig het modem een update gegeven afgelopen week vanuit Ziggo? Dan zou het kunnen dat er wat dingen gewijzigdzijn.

Heb dit modem ook een paar jaar mogen lenen van UPC maar werd er niet echt vrolijk van. Had het ding aan een tijdschakelaar gehangen zodat ie iedere nacht een uurtje uitging (reset) anders liep die na een paar dagen "vol" en kon ik er niks meer mee

[ Voor 7% gewijzigd door reller op 27-06-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
Ik zal het eens met een ander modem proberen. Misschien dat dat helpt. Ander ga ik maar weer met Apple bellen. Wordt helemaal gestoord van deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Op een of andere manier krijgen je Apple devices een Static IP '192.168.0.X'

Dit terwijl de anderen - welke wel werken ip '192.168.178.x' hebben.
Je router heeft IP 192.168.178.1

Met subnetmask 255.255.255.0 gaan de IP's '192.168.0.x' nooit werken met je router ;) .

Ok... Ik weet niet waarom je Apple devices geen IP krijgen via DHCP, maar wat je even kan proberen is het IP adres van je router wijzigen naar '192.168.0.1' (Local IP address)

Dit even als workaround. Helpt dat?

Het klopt natuurlijk niet dat je Apple devices geen IP krijgen van je router.
Weet je misschien of er andere settings van je DHCP staan op je router?

Probeer even goed na te denken sinds wanneer je dit probleem hebt...
Is er wellicht iets gebeurd? Een update of zoiets? Of is er per ongeluk iets gebeurd?

[ Voor 11% gewijzigd door kaopadkai op 27-06-2015 22:31 ]

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verander eens SSID van Ziggo wifi en gooi eens de oude netwerken weg op de Apple devices ?

Ik heb hetzelfde gehad toen ik een extra WiFi router achter mijn Ziggo WiFi had gezet met hetzelfde SSID

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markymark87
Okay ik heb weer wat dingen geprobeerd. Mijn IP naar 192.168.0.1 zetten maakte niks uit. Mijn IP bleef hetzelfde alleen stond er nu start IP 192.168.0.10. Nog steeds bleven ze op STATIC IP Adress staan en werkten ze niet.

SSID heb ik ook veranderd, dit maakte helaas ook geen verschil.

Bij Apple vertelden ze me om een nieuwe router te vragen aan Ziggo. Misschien dat ik dat maar moet gaan doen.
Pagina: 1