Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijdregistratie a.d.h.v. nummers

Pagina: 1
Acties:

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:43
Beste Tweakers,

Voor onze wielervereniging hebben wij jaarlijks een activiteit waarbij er twee ronden gefietst worden. Elke wielrenner zal een rugnummer dragen, waarvan de tijd moet worden geregistreerd wanneer de wielrenner over de streep komt.

Tot voor kort werd dit handmatig gedaan, doormiddel van een digitaal klokje waarop je de tijd bijhoudt en op papier schrijven op welke tijd een bepaald nummer de streep passeerd. Echter is dit nogal een chaos wanneer meerdere renners over de streep komen. Dit is erg lastig bij te houden.

Nu ben ik opzoek naar het volgende:

Een applicatie waarmee je knoppen met nummers kan weergeven (laat zeggen nummers 1 tot 50). Wanneer op dit nummer geklikt wordt, moet deze applicatie de systeemtijd registreren wanneer er op geklikt is.

Heeft iemand een idee of zo'n applicatie bestaat?

Alvast thanks!

(Ik heb al rondgezocht, maar ik kom voornamelijk uit op registratiesystemen voor RC auto's en kloksystemen voor bedrijven. Niet echt iets waar we wat mee kunnen)

[ Voor 14% gewijzigd door Bas. op 14-06-2015 21:28 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:36
Huur bij een verhuurbedrijf een simpel tijdswaarneming systeem met een transponder/sensor voor op de fiets of schoen. Google geeft je zeker 10 verschillende verhuurbedrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 14-06-2015 22:31 ]

• Bas.
nachtnet schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:30:
Huur bij een verhuurbedrijf een simpel tijdswaarneming systeem met een transponder/sensor voor op de fiets of schoen. Google geeft je zeker 10 verschillende verhuurbedrijven.
De vereniging bestaat uit allemaal vrijwilligers en heeft geen honderden euro's te spenderen.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Waarom neem je de finish niet op als video en gebruik je die om de chaotische momenten nog eens te kunnen afspelen? Klokje in beeld en je bent klaar.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:36
180 euro voor een dag?

Desnoods leen/huur je een dergelijk systeem bij de lokale athletiek- of schaatsvereniging.

Uiteraard is het maken van een video ook een goed plan. (uiteraard dan gebruik maken van meerdere camera's om te voorkomen dat iemand net in beeld fietst en het nummer van de andere blokkeerd..)

een applicatie schrijven of zoeken waar je een knop met juiste nummer moet zoeken is m.i. verspilde tijd.

uiteraard afhankelijk van hoe snel achter elkaar de verschillende mensen de finish passeren.

m.a.w. gaat het om 2 rondjes van 1500m of om 2 rondes van 50KM?

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 14-06-2015 23:10 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
In de DIY scene zijn er heel veel mensen bezig met transponder systemen die weinig kosten maar wél 100% autonoom werken.. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Bas.
Filmen is een strak plan!

Het gaat om twee rondes van 25km. Verder levert iedereen kilometertellers etc. in. Het is de bedoeling dat iedereen een kans maakt om te winnen. Iedereen die mee doet geeft een bepaald gemiddelde op in km/h die hij/zij denkt te fietsen.

De fietser die in de twee ronden de minste afwijking heeft in seconden wint. :)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
Dus het gaat om de gemiddelde snelheid over het parcours die zo dicht mogelijk bij de verwachting moet zitten? Waarom plaats je de kilometerteller dan niet lager -op zijn kop- op de fiets zodat ze het zelf niet kunnen zien?

Lijkt mij het meest accuraat.. Desnoods vraag je iemand in de EL club hier op tweakers of ze een heel simpele kleine kilometerteller kunnen maken voor aan een fiets die je achteraf kan uitlezen. Dat is hooguit 5 euro per fiets en afneembaar.

[ Voor 35% gewijzigd door LED-Maniak op 14-06-2015 23:19 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Bas. schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:33:
[...]

De vereniging bestaat uit allemaal vrijwilligers en heeft geen honderden euro's te spenderen.
Wees creatief, probeer het in de vorm van sponsoring te regelen :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bas. schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:25:

Een applicatie waarmee je knoppen met nummers kan weergeven (laat zeggen nummers 1 tot 50). Wanneer op dit nummer geklikt wordt, moet deze applicatie de systeemtijd registreren wanneer er op geklikt is.
Zoiets is heel simpel te maken in Excel. Een paar buttons in een sheet zetten en er code achter hangen die de tijd opslaat (bijvoorbeeld in de cel ernaast).
Maar gaat dit echt accurater zijn dan met de hand opschrijven? Het probleem dat er teveel rijders tegelijkertijd langs komen ga je niet oplossen en ik denk dat deze methode ook nog langzamer is. Met opschrijven kun je schrijven wat je wil, als je knoppen moet drukken moet je eerst nog eens de goede knop zoeken en drukken. En als dat in de haast moet gebeuren kun je er makkelijk een knop naast zitten.

Signatures zijn voor boomers.

• Bas.
Maasluip schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:43:
[...]

Zoiets is heel simpel te maken in Excel. Een paar buttons in een sheet zetten en er code achter hangen die de tijd opslaat (bijvoorbeeld in de cel ernaast).
Maar gaat dit echt accurater zijn dan met de hand opschrijven? Het probleem dat er teveel rijders tegelijkertijd langs komen ga je niet oplossen en ik denk dat deze methode ook nog langzamer is. Met opschrijven kun je schrijven wat je wil, als je knoppen moet drukken moet je eerst nog eens de goede knop zoeken en drukken. En als dat in de haast moet gebeuren kun je er makkelijk een knop naast zitten.
Thanks voor je reactie! Ik ga die mogelijkheid in Excel eens even onderzoeken.

Het zoeken van het juiste nummer is niet zo'n probleem. We zien rijders in de verte aankomen, zo hebben we genoeg tijd om ons voor te bereiden op het nummer wat eraan komt.

Het is meer het schrijfwerk. Er moet worden genoteerd op minuut en seconden. Wanneer bijvoorbeeld 2 renners tegelijkertijd over de streep komen, is het behoorlijk veel schrijfwerk en dat is nogal chaotisch wanneer je meerdere nummers moet noteren. Mijn idee is als je op een knop kan klikken, je veel sneller kan registeren zodat het een mindere chaos oplevert.

Het is daarnaast echt belangrijk om de juiste tijd en het aantal seconden te noteren. We hebben jaren gehad dat renners slechts een 6 seconde afwijking hadden van hun geschatte gemiddelde.

Ik denk dat ik naar die mogelijkheid in Excel ga kijken, daarnaast gaan we het denk ik filmen om zo terug te kunnen kijken.

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Een telefoon stopwatch heeft toch merrdere splits? Dat werkt net zo makkelijk. Alleen heb je dan geen rugnummers oid

«Nooit geschoten is altijd mis»

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En geen feedback of je wel of niet op het scherm hebt getikt. Dat lijkt me wel handig in dergelijke situaties.
Pagina: 1