Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-08 16:28
Hallo Tweakers!

Mijn huidige laptop is bij een recent auto ongeluk helaas krom geworden, wat gelukkig door de verzekering wordt gedekt.
Ik ben nu op zoek naar een vervanger van mijn oude laptop, echter blijkt dit nogal een opgave te zijn..

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil op de laptop Windows of Linux gaan draaien, verder moet hij wat lichte virtualisaties kunnen uitvoeren, denk hierbij aan Virtualbox, dat wordt bij mijn studie regelmatig gebruikt. Programmeren, office applicaties en wat surfen op internet zal voornamelijk zijn wat er op gedaan wordt.
Verder moet een incidenteel potje Counter Strike: Global Offensive of League of Legends goed te spelen zijn, onder goed te spelen versta ik dan de maximale fps van het scherm behalen op de hoogste settings, dit zijn niet de zwaarste games dus dat moet kunnen lijkt me.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan ongeveer €1300,-
Als er een laptop is die duidelijke meerwaarde biedt voor een paar honderd euro meer is dit echter te overwegen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Dagelijks moet hij mee in mijn rugzak, dus gewicht is voor mij een belangrijke factor. Liefst zo licht mogelijk, de laptop die ik nu heb is ruim 2kg, met een 15,6" scherm.
15,6" is voor mij de max qua schermdiagonaal, groter is niet nodig en wordt hij in mijn ogen onnodig groot en zwaar van.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb momenteel een BTO, die bevalt erg goed.
Echter heb ik niet bepaald een voorkeur voor een bepaald merk, bij BTO is het natuurlijk wel fijn dat je de laptop kunt afstemmen op je eigen voorkeur.
Het liefst heb ik geen dedicated graphics, aangezien ik van mening ben dat ik dit zo weinig ga gebruiken dat ik liever mijn geld in een snellere processor steek. Fatsoenlijke integrated graphics zijn wel een vereiste, om toch nog wat lichte games te kunnen spelen.
Verder is een Intel QuadCore i7 de minimale vereiste voor de processor.
Een SSD is ook een vereiste.

Ik had zelf al even het internet afgespeurd, bijvoorbeeld de Dell XPS serie gezien, die zijn echter of boven mijn budget (XPS 15) of met dual core processoren.
Ook de HP Spectre ziet er leuk uit, echter het zelfde probleem met de dual core. Wat ik daar wel leuk aan vindt is het 360 graden draaibare scherm.
Touchscreen is een leuke toevoeging maar geen vereiste.

Bij BTO heb ik ook een leuke samengesteld:
1X 14CL16: 14 inch Full-HD IPS Non Glare (mat) TFT, UltraBook, Intel Core i7-4770HQ met Intel Iris Pro 5200 videokaart, max 3.4GHz
1X 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM
1X 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM
1X Keyboard US / Nederland - isolated 14CL16
1X 500GB Samsung 850 EVO, Solid State (SSD) Module, mSATA
10X Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (2.4/5GHz, 300~867Mbps) + Bluetooth 4.0

In de BTO heb ik dan dus een QuadCore i7 4770hq, 16GB ram en een 500gb ssd, dat is een beetje waar ik naar op zoek ben.

Mooie alternatieven voor de BTO of waarom de BTO wel/geen goede optie is hoor ik graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

[ Voor 4% gewijzigd door The1WhoKnockz op 14-06-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Lijkt me een prima keuze voor nog geen E1400,-, alleen is 1.9kg niet licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
NielsvBest schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:17:
Lijkt me een prima keuze voor nog geen E1400,-, alleen is 1.9kg niet licht.
1.9kg is voor mij licht genoeg.
Nog op of aanmerkingen aan die build? Dingen die ik misschien beter kan configureren?

En misschien eventuele alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 16:22
Je zou misschien nog kunnen kijken bij Xnotebooks, daar kan je voor €1400 ook een mooie laptop samenstellen met FHD IPS mat scherm, 16gb ram, een it-4810hq etc.
Met windows 8 erbij kom je dan rond de €1420

http://www.xnotebooks.com...4600-optimus-ms-1492.html

Deze heeft dan wel een GTX 950m, volgens mij hebben zij geen laptops/cpu's met de Iris Pro 5200 erin.

Je zou ook nog kunnen kijken bij XMG.
http://mysn.eu/shop/schen...ult&___from_store=default
Alleen vragen zij een belachelijk hoge prijs voor hun SSD's, weet niet of ene probleem ermee hebt om zelf een SSD te kopen en erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
Dat zijn een stel mooie linkjes, waarvoor dank.
Bij MySN zou ik dan 400 euro goedkoper uit zijn, moet ik alleen de SSD los kopen.
Maar dat scheelt zeker een stuk!

Is er de mogelijkheid dat wanneer de intel 5*** quad cores uitkomen deze ook in de Dell XPS en HP Spectre series gaan komen? Of blijven dit dual core laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
The1WhoKnockz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:28:

Is er de mogelijkheid dat wanneer de intel 5*** quad cores uitkomen deze ook in de Dell XPS en HP Spectre series gaan komen? Of blijven dit dual core laptops?
Dat zou wel kunnen, maar die laptops vallen onder de Ultrabooks, waardoor ze ineens een stuk meer waard zijn ;) . Maar om aan de eisen te voldoen moet er een Intel U serie cpu in zitten. Een quad-core in een Ultrabook ga je dus nog niet snel zien :'(

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
pwillemske schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:36:
[...]

Dat zou wel kunnen, maar die laptops vallen onder de Ultrabooks, waardoor ze ineens een stuk meer waard zijn ;) . Maar om aan de eisen te voldoen moet er een Intel U serie cpu in zitten. Een quad-core in een Ultrabook ga je dus nog niet snel zien :'(
Was het maar zo'n feest zegmaar :)

Dan denk ik dat het toch de BTO wordt! eventueel besteld bij een andere reseller maar in ieder geval die uitvoering.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik ben misschien ook van plan de bto te kopen, kun je als je hem hebt (duh) laten horen hoe de bouwkwaliteit en game performance is?? Dat zou ik erg waarderen :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The1WhoKnockz
pwillemske schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:20:
Ik ben misschien ook van plan de bto te kopen, kun je als je hem hebt (duh) laten horen hoe de bouwkwaliteit en game performance is?? Dat zou ik erg waarderen :)
Zal ik zeker doen, ik denk echter dat ik even wacht tot het einde van de zomervakantie.
Mijn huidige laptop overleeft de komende twee weken wel en dan heb ik hem pas begin september nodig.
Ik denk dus dat ik half augustus ongeveer ga bestellen.
Pagina: 1