Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Bij een Android-telefoon kan je normaal gesproken via het menu => beveiliging de optie "onbekende bronnen" aanvinken zodat je ook app's (APK's) kan installeren buiten de Play Store om.

Helaas kan ik bij mijn telefoon (een Motorola Moto G met Cyanogenmod 12.1) de menu-optie "Beveiliging" niet openen: als ik erop tik, krijg ik een "force close". Dat gebeurt ook bij de instellingen voor schermvergrendeling, maar dat terzijde.

Is het mogelijk om dat vinkje in "Beveiliging" aan te zetten via een handmatige aanpassing van een configuratie-bestand? En zo ja, in welk bestand wordt die instelling opgeslagen?

----------------------------

Het probleem met Cyanogenmod 12.1 heb ik op een ander forum omschreven, maar het wordt niet verholpen, omdat het niet vaak voorkomt:
http://forum.xda-develope...?p=61299966&postcount=543

Één ander persoon die er ook last van heeft, heeft ook geen oplossing:
http://forum.xda-develope...p=61283684&postcount=2973

Dus het via een andere manier aanzetten van dat vinkje is mogelijk de enige oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:57
welke rom draai je precies? (zie deze info nu in je xda link) Het lijkt erop dat je een nightly build draait, dan moet je eerst ff een andere (ouder, nieuwer, stable) build proberen...

je zou ook nog kunnen kijken of het verwijderen van de settings data helpt, als dat niet helpt een factory reset (wipe /data)
heb je een dirty flash gedaan over een oudere CM versie of een zelfs een andere ROM,
heb je instellingen gerestored met titanium backup?

iets meer informatie over je situatie is wel handig

[ Voor 54% gewijzigd door Prulleman op 15-06-2015 10:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Zoals in de eerste link (in het Engels) stond, betreft het een volledige schone installatie. Vanuit de recovery is /data, /cache en /system geformatteerd voordat de nieuwe ROM is geflashd. Helemaal schoon dus.

Daarna is geprobeerd met en zonder Google Apps, maar dat heeft geen invloed op het probleem. Een schonere flash kan niet meer. Er zijn geen settings teruggezet uit wat dan ook. Niet eens aangemeld met een Google-account treedt dit probleem al op.

Van CM12/CM12.1 zijn alleen maar nightly builds beschikbaar. Ik heb nu 20150611, maar heb ook een oudere 20150604 geprobeerd => geen effect.

Een nog oudere build kan ik niet proberen, want de download-links geven allemaal een 404-error.

Is het werkelijk niet mogelijk om dat vinkje handmatig aan te zetten in een config-file? De meeste Linux-gebaseerde systemen slaan settings toch op in een text-file?

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 18-06-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Het probleem met de "force close" is inmiddels opgelost door een 5.1 radio firmware te downloaden van hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649763
... en erop te flashen vanaf de recovery :)

Jammer dat nergens wat te vinden is over dit probleem en deze simpele oplossing...