Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd: lichte werklaptop rond 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga het gebruiken op mijn werk en thuis. Op het werk moet ik ermee op de server van het werk kunnen via VMware. Verder vooral Word en Excel werkzaamheden en internet. Geen videobewerking of bijzondere fotobewerking.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Graag rond de 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, vereiste is dat het heel licht is. Dit vanwege het veel gesjouw ermee, maar ook zit ik er graag mee op de bank op schoot en daar moet het ook licht voor zijn. Wel lekker op je schoot kunnen liggen. Met licht denk ik aan zeker beneden de 2 kg, het liefst rond de 1,5 kg. Qua grootte mag het ergens tussen 11 en 15 inch zijn. Hij moet tegen een stootje kunnen omdat ik hem veel meesleep en met kinderen werk.
Accuduur minimaal 4 uur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik zou graag een intern geheugen van 4GB willen, omdat dit zorgt dat windows 8 snel genoeg draait (las ik). SSD heeft de voorkeur. Totale opslaggeheugen hoeft niet heel veel te zijn omdat ik het meeste opsla op de server van het werk. Maar hij moet niet te langzaam zijn.
Vereisten zijn verder: mogelijkheid tot skypen (dus camera, microfoon), goed geluid (niet al te zachtjes), hdmi aansluiting om te koppelen aan beamer (vandaar ook het goede geluid). Kaarlezer is een pré.

Verder werk ik met kinderen en lijkt het me handig om een 2 in 1 laptop te hebben, zodat je een paar kinderen makkelijk naar een filmpje kunt laten kijken of een invididueel kind een app kunt laten doen. Ik weet niet zeker of het genoeg toegevoegde waarde heeft t.o.v. een gewone laptop.