Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktop valt plotseling uit

Pagina: 1
Acties:

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-10 11:53
Beste Tweakers,

Gister was ik rustig de Witcher 2 aan het spelen toen mijn computer ineens uitviel. Ik kreeg hem ook niet meer aan. Ik dacht dat de boel misschien oververhit was dus liet hem een tijdje zo staan.

Toen ik hem later weer aan wou zetten gebeurde er wel weer wat. Er gingen wat ledjes branden die normaal gesproken ook altijd aan gaan bij het opstarten. Dit duurde een fractie van een seconde en toen was alles weer uit. Daarna reageert hij ook een minuutje nergens meer op.

Op het moederbord brand overigens nog wel altijd een ledje, dus er loopt stroom door mijn kast.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht eerst zelf dat de voeding kapot was, maar er gaan dus nog wel (kort) ledjes branden. Kan het eventueel aan de processor liggen?

Alvast bedankt!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 13:34

hostler

Yeahhh dude!

Het kan aan van alles liggen. Helaas is er geen kant en klaar antwoord.

Je zal dus onderdelen moeten gaan testen, anders blijft het giswerk.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 23:07
Ik zou maar beginnen met het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Mocht je niet genoeg reserveonderdelen bij de hand liggen dan zou je eventueel kunnen vragen of er emnsen in de buurt wonen die je kunnen helpen. Succes!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

jordiz15 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:59:
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht eerst zelf dat de voeding kapot was, maar er gaan dus nog wel (kort) ledjes branden. Kan het eventueel aan de processor liggen?
Kan nog steeds de voeding zijn. Het is niet zo zwart wit dat een voeding wel spanning geeft of geen spanning. Als de spanning van de voeding niet stabiel is weigert het moederbord om op te starten, maar je hebt nog steeds een mooi brandend ledje op je moederbord.

Een cpu gaat niet zo vaak stuk. voedingen en moederborden vaker, maar alleen met testen kan je zelf achterhalen wat het probleem is.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 14-06-2015 14:13 ]

• jordiz15
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-10 11:53
job schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:13:
[...]

Kan nog steeds de voeding zijn. Het is niet zo zwart wit dat een voeding wel spanning geeft of geen spanning. Als de spanning van de voeding niet stabiel is weigert het moederbord om op te starten, maar je hebt nog steeds een mooi brandend ledje op je moederbord.

Een cpu gaat niet zo vaak stuk. voedingen en moederborden vaker, maar alleen met testen kan je zelf achterhalen wat het probleem is.
Daar had ik nog niet bij nagedacht, hopelijk is dat het inderdaad.

Ik zal hem maandag maar even naar de reparateur brengen.

Hartstikke bedankt voor de reacties allemaal _/-\o_