Gebroken HDD, maar welke programma's waren daar op?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

mijn trouwe harde schijf heeft het helaas opgegeven :'( , maar er stonden een aantal prgramma's op welke ik heel af en toe gebruikte. Hoe kan ik zien welke programma's dit waren?

Ik heb een boel programma's geinstaleerd, en ik kan me dus niet meer herinneren welke programma's op welke schijf stonden. Ook is er geen mogelijkheid de schijf te reanimeren, hij was waarschijnlijk al 10+ jaar oud, en de programma's zelf vond ik ook niet zo belangrijk, wel wil ik dus graag weten welke programma's dit waren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :Y .

Groet,

Lorenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:37
Als de harde schijf niets meer doet is dat onmogelijk te achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Je kan kijken in je start-menu of desktop naar shortcuts die niet meer werken omdat ze naar je kapotte schijf verwijzen. Maar dan houdt het wel een beetje op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RocketKoen schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:58:
Je kan kijken in je start-menu of desktop naar shortcuts die niet meer werken omdat ze naar je kapotte schijf verwijzen. Maar dan houdt het wel een beetje op.
Jup, eventueel nog in het register gaan neuzen, maar dat lijkt me onbegonnen werk eigenlijk.

Een datarecovery loslaten op die disk (door een gecertificeerd bedrijf) lijkt me ook niet heel erg zinnig, dan betaal je relatief veel geld, voor niet zo'n interessante data.

Maar waarom wil je het per se weten? Als je een programma mist, dan download je die toch gewoon opnieuw (of een alternatief?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Is de hardeschijf die kapot is ook de schijf waar Windows op geïnstalleerd is? Als dat niet het geval is dan kun je kijken bij Configuratiescherm -> software wat je allemaal geïnstalleerd hebt staan. Een aantal programma's zullen dan alleen niet meer werken als ze op de kapotte schijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:04
Is de schijf echt kapot, of wil de PC gewoon niet meer opstarten van die schijf? In het laatste geval heb je kans dat veel data nog te benaderen is als hij als tweede schijf in een computer wordt gezet. Opstarten van een andere schijf dus (of eventueel van CD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Het was niet de schijf waar ook het OS opstond, daar heb ik een SSD voor, maar als er inderdaad geen andere opties zijn, zal ik 1 voor 1 op elke koppeling in alle programma's kijken. Inderdaad is het ook onnodig om de schijf te laten repareren, het was al een beetje duidelijk dat hij het zou begeven want hij viel af en toe wel eens uit. Ui luiheid gewoon nooit de moeite genomen een back-up o.i.d. te maken.

In ieder geval bedankt voor de vlotte en nuttige reacties :D.
Pagina: 1