Beste tweakers,
Het lukt maar niet om mijn probleem op te lossen.
Ik heb twee tabellen met de volgende gegevens. (Dit is een voorbeeld, dus de gegevens zijn verzonnen):
Tabel: follows
| id | volger | volgend |
-----------------------------
| 1 | Henk | Piet |
| 2 | Jan | Henk |
| 3 | Piet | Henk |
Tabel: posts
| id | naam | bericht |
------------------------------------
| 1 | Henk | Testbericht 1 |
| 2 | Henk | Testbericht 2 |
| 3 | Piet | Testbericht 3 |
Je moet alleen berichten kunnen lezen van de personen die je volgt. Dus Jan en Piet kunnen alleen berichten van Henk lezen en Henk kan alleen berichten van Piet lezen. Dit betekent dat Jan en Piet de twee berichten van Henk kunnen lezen en dat Henk één bericht van Piet kan lezen.
$_SESSION['username'] staat ingesteld op de ingelogde gebruiker. Stel dat Jan is ingelogd.
Hier loop ik vast, hieronder staat wat ik denk dat er moet gebeuren. Ik vind het lastig om uit te leggen.
Dan moeten alle berichten worden weergegeven waarbij $_SESSION['username'] gelijk is aan follows['volger'], en als die voorwaarde klopt, moet follows['volgend'] gelijk zijn aan posts['naam']. Die berichten moeten laten zien worden.
Ik denk dat ik hierbij inner join bij nodig heb..
Alvast bedankt!
Het lukt maar niet om mijn probleem op te lossen.
Ik heb twee tabellen met de volgende gegevens. (Dit is een voorbeeld, dus de gegevens zijn verzonnen):
Tabel: follows
| id | volger | volgend |
-----------------------------
| 1 | Henk | Piet |
| 2 | Jan | Henk |
| 3 | Piet | Henk |
Tabel: posts
| id | naam | bericht |
------------------------------------
| 1 | Henk | Testbericht 1 |
| 2 | Henk | Testbericht 2 |
| 3 | Piet | Testbericht 3 |
Je moet alleen berichten kunnen lezen van de personen die je volgt. Dus Jan en Piet kunnen alleen berichten van Henk lezen en Henk kan alleen berichten van Piet lezen. Dit betekent dat Jan en Piet de twee berichten van Henk kunnen lezen en dat Henk één bericht van Piet kan lezen.
$_SESSION['username'] staat ingesteld op de ingelogde gebruiker. Stel dat Jan is ingelogd.
Hier loop ik vast, hieronder staat wat ik denk dat er moet gebeuren. Ik vind het lastig om uit te leggen.
Dan moeten alle berichten worden weergegeven waarbij $_SESSION['username'] gelijk is aan follows['volger'], en als die voorwaarde klopt, moet follows['volgend'] gelijk zijn aan posts['naam']. Die berichten moeten laten zien worden.
Ik denk dat ik hierbij inner join bij nodig heb..
Alvast bedankt!