Nieuwe router voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46
Ik zoek een?
Router, met name geschikt voor gaming. Ik heb momenteel een standaard geleverde router en het internet valt nogal eens weg, wat niet moet kunnen tijdens een online game. 100% zeker weet ik niet of het aan dat router ligt, maar ik heb wel altijd volop bereik en als ik controleer met de app WiFi Analyser op de telefoon, dan weet ik dat niemand in de buurt zorgt voor storingen op mijn signaal.

Wat is je budget?
200 euro, maar als ik verzekerd kan zijn dat een router van 100 euro net zo goed zal werken, wil ik uiteraard geen onnodige kosten maken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij mag een 802.11ac-router zijn, futureproof, en ik wil absoluut niet dat de verbinding wegvalt. Daarnaast vraag ik mij af of het verstandig is om een router en modem in 1 te nemen, zodat die van ziggo helemaal weg kan.
Merk maakt me niet veel uit. Ik heb slechte ervaringen met Netgear, maar die staat juist zeer goed aangeschreven in de pricewatch wat betreft routers. Misschien moet ik de overstap weer maken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In de woonkamer op enkele meters afstand van de router. Er zit slechts 1 wand tussen de router en de PC.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 17:55
Game je via de WiFi of aan de kabel?

Wanneer je via de WiFi gamet, probeer is een keer te gamen aan de kabel, valt het dan nog steeds weg dan ligt het aan je router. Doet hij het dan goed dan zit het probleem in de WiFi, maar gamen via WiFi is sowieso storingsgevoelig vind ik.

Verder is de ASUS RT-AC66U een prima router ;)

http://tweakers.net/product/313228/asus-rt-ac66u/

[ Voor 7% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 14-06-2015 11:10 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
wifi is zowiezo een slecht idee voor gaming.
En als er maar 1 muurtje tussen zit, een gaatje is zo gedaan voor je kabeltje.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
Vaak hebben mensen die draadloos gamen een hele hoge ping.
In BF4 heb je ze ook, verschrikkelijk.

Ik weet soms kan het niet anders.

Maar kan je niet beter een kabeltje trekken?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Overdrijven is ook een vak, ik heb jaren gegamet met wifi...nooit problemen. (op de 2e verdieping, router op de begane grond). Nu heb ik een draadje liggen, leuk, iets sneller, maar op wifi gaat het ook gewoon goed. Wij hebben hier een Asus RT-A68U :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
pwillemske schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:29:
Overdrijven is ook een vak, ik heb jaren gegamet met wifi...nooit problemen. (op de 2e verdieping, router op de begane grond). Nu heb ik een draadje liggen, leuk, iets sneller, maar op wifi gaat het ook gewoon goed. Wij hebben hier een Asus RT-A68U :)
Dan heb jij er weinig last van. Fijn voor jou Maar ik merk wel degelijk verschil tussen wifi en kabel. Maar ja er zijn ook genoeg mensen die wel/niet het verschil tussen 60 en 144hz merken. En als hij nu loopt te klagen. Zal ik eerder bedraad zoeken als wifi. En als je telefoon wel goed werkt. Zou ik het nog eerder in de wifi kaart in zijn pc zoeken als in een andere router.

Welke router heb je nu? standard isp ding zegt niet echt veel. En welke wifi kaart gebruik je? 200 euro router aan een 10 euro wifi ding hangen gaat hem ook niet echt worden. En waarom niet je standaard router nemen met een goede AP?

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 14-06-2015 12:03 ]

Verwijderd

pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000)

pricewatch: Netgear X4 AC2350 WiFi Router R7500

Voor toekomstbestendigheid is het goed te kijken naar of het modem over meerdere kanalen tegelijk een wifi verbinding kan onderhouden. De netgear 7500, dan dat dus 4x waardoor je een zeer snelle verbinding hebt.

Sowieso is het als je wilt klooien later met settings als je router dd-wrt of open-wrt ondersteund. Dat houdt hem tweakbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 12:11 ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22

• Dekar
Bedankt voor jullie reacties. Een kabel trekken is uiteraard de beste oplossing, maar dat ga ik vooralsnog niet doen. Ik hoop dat het probleem zal zijn opgelost met een nieuwe router. Als ik nu kijk naar de gegeven opties is er bij mij een twijfel tussen Asus en Netgear. Netgear heeft naar mijn ervaringen een belabberde support en langzame uitrol van firmware. Met Asus ben ik wat minder bekend, maar ik denk dat ik hen een kans ga geven.

pricewatch: Asus RT-N66U
pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart

Mijn voorkeur gaat uit naar de AC66U. Met 122 euro mooi geprijsd en erg goede reviews. Alle functionaliteit die ik denk nodig te hebben zit er ook in.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wifi is geen oplossing, blijkbaar, draad waarschijnlijk ook niet. Al nagedacht over een powerline??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Dekar
Router moet er sowieso komen. Eerst even aankijken of het lukt zonder powerline voordat ik me daarover druk ga maken.

Pagina: 1