In dat artikel staat een gewoon screenshot van dota, in plaats van een plaatje van de update. Een paar stills uit de filmpjes op de update site lijkt me beter toepasbaar.
Waarschijnlijk te laat gemeld om het nog aangepast te krijgen. Maar ik vind de titel niet kloppen.
Jullie insinueren nu alsof Valve per direct Dota2 een nieuwe interface e.d. geeft. Dit is helemaal niet het geval. Er komt een nieuwe interface aan, een hele nieuwe Dota2 zelfs (reborn).
"Valve geeft Dota 2 nieuwe interface en game-engine" zou naar mijn mening daarom moeten zijn: "Dota 2 krijgt nieuwe interface en game-engine"
Betekenis geven:
ge·ven (gaf, heeft gegeven)
1 aanreiken;
2 iem. iets toekennen, toeschrijven: iem. de schuld geven;
3 verlenen als een gunst of weldaad; schenken: iem. een cadeau geven; weten te geven en te nemen meegaand zijn;
4 laten horen of zien: een schreeuw geven; de lamp geeft weinig licht.
Betekenis krijgen:
krij·gen (kreeg, heeft gekregen)
1 nemen, grijpen: ik zal hem wel krijgen hem straffen;
2 door eigen toedoen verwerven: dat boek is niet meer te krijgen te koop; je zin krijgen bereiken wat je wenst; een kind krijgen;
3 brengen in een toestand of tot een handeling: hoe heb je hem zover gekregen? daartoe kunnen brengen;
4 ontvangen: een ca.
Jullie insinueren nu alsof Valve per direct Dota2 een nieuwe interface e.d. geeft. Dit is helemaal niet het geval. Er komt een nieuwe interface aan, een hele nieuwe Dota2 zelfs (reborn).
"Valve geeft Dota 2 nieuwe interface en game-engine" zou naar mijn mening daarom moeten zijn: "Dota 2 krijgt nieuwe interface en game-engine"
Betekenis geven:
ge·ven (gaf, heeft gegeven)
1 aanreiken;
2 iem. iets toekennen, toeschrijven: iem. de schuld geven;
3 verlenen als een gunst of weldaad; schenken: iem. een cadeau geven; weten te geven en te nemen meegaand zijn;
4 laten horen of zien: een schreeuw geven; de lamp geeft weinig licht.
Betekenis krijgen:
krij·gen (kreeg, heeft gekregen)
1 nemen, grijpen: ik zal hem wel krijgen hem straffen;
2 door eigen toedoen verwerven: dat boek is niet meer te krijgen te koop; je zin krijgen bereiken wat je wenst; een kind krijgen;
3 brengen in een toestand of tot een handeling: hoe heb je hem zover gekregen? daartoe kunnen brengen;
4 ontvangen: een ca.
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Het is niet krijgt/geeft dat bepaalt of het in de toekomst gebeurt of in het verleden maar het feit dat de tegenwoordige tijd gebruikt wordt. Jouw voorstel verbetert dus niks. Als de redactie er iets mee doen wil dan zal het iets moeten worden als "Valve kondigt nieuwe interface en game-engine aan voor Dota 2."
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.