• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 15:29
Hallo,

Sinds een jaar ben ik in bezit van de volgende spiegelreflex camera Canon 700D.

Afgelopen jaar heb ik er veel mee gedaan en het is nu tijd om nog meer uit mijn camera te halen.

Ik ben er achter gekomen dat ik portretten knippen het leukst vindt en daarom zoek ik een accessoire die mij helpt om net dat extra's te geven.

Om dit moment gebruik ik voor namelijk mijn Canon EF 50 mm F18 lens

Nu kan ik gaan kijken voor een lampen set en of achtergrond maar ik schiet meestal buiten foto's.

Ik zat zelf te denken aan een externe flitser . Zoals jullie al merken weet ik niet precies wat ik wil , het enige wat ik wil is mijn foto's leuker en of creatiever maken.

Wie kan mij een schop de goede richting opgeven of wat zouden jullie aanbevelen ?

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Verwijderd

Je kunt voor niet al te veel geld wel met bijvoorbeeld een Speedlight van bijvoorbeeld Yongnuo, remote trigger, lampstatief en paraplutje beginnen. (aangezien je aangeeft ook buiten te willen gebruiken). Zo ben ik zelf een beetje begonnen ermee, en dan ben je voor dikke 100 euro al voorzien van 1 licht.

Heb je voorbeelden van je foto's wat je nu doet, en voorbeelden van wat je graag wilt bereiken? Misschien is het dan makkelijker om je advies en hulp te geven.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01 13:26

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zelf gebruik ik vaak een reflectiescherm (of meerdere) welke ook gebruikt kunnen worden als diffuus scherm tegen harde schaduwen. Deze opties vind je bij de meeste 100-in-1 reflectieschermen wel welke het over het algemeen prima doen.

Zelf heb ik afgezien van de stevigheid en gewicht nog niet echt voordelen ondervonden van professionelere reflectieschermen van honderden euro's.

Werken met een flitser is pas leuk als je ook de rest van de gear er voor hebt zoals een statief, softbox, paraplu en dat soort dingen. Vaak zijn ze ook alleen geschikt om in te vullen op een niet al te zonnige dag. Wil je flitsen in de volle zon dan zit je al snel aan een monoblock met grote accu wat al met al een stuk zwaarder/groter is.

Zelf zou ik liever voor een reflectie-/diffuusscherm gaan voor een paar tientjes en de rest in dingen steken als een statief, tas en lenzen.

www.maartendeboer.net