corsair h110iGTX of Scyth Mugen 4 PCGH

Pagina: 1
Acties:

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 17:36
Hallo
zoals de titel aangeeft: ik twijfel tussen de corsair h110iGTX en Scyth Mugen 4 PCGH

Belangrijkste voor mij is eigenlijk stilte. Maar uiteraard moet er ook gekoeld worden.
Ik ben geen super overclocker maar experimenteer toch wel wat daarmee. Huidige systeem loopt al jaren op een milde overclock (2.66 -> 3.1 op een corei7 920)

Wat is je budget?
Zeg maar dat de h110gtx de max is. 120 euro voor een koel-oplossing vind ik meer dan genoeg

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben aan het orienteren op een x99/5280K systeem met een gtx980 (wellicht 980ti als aanloop op een 4k scherm) en een corsair 760t of 780t case (dus ruimte genoeg).
In de toekomst wellicht SLI als die 980/980ti over een paar jaar fors in prijs is gezakt (agv nieuwe modellen)

Over dat laatste : een corsair 750 watt voedling (750i) is toch wel genoeg voor SLI?
ik lees zojuist dat gtx980ti een 200Watt kaart is en een 600 watt voeding nodig heeft (op nvidia site)
750watt lijkt me nu ineens wat krap voor eventuele sli met deze kaart. Voor 15 euro meer een HX850i

[ Voor 10% gewijzigd door LaFleche op 14-06-2015 09:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Je geeft aan dat stilte belangrijk is, eerste wat dan in mij opkomt, wat vind je als je reviews met geluidsproductie van beide koelers zoekt? En wat is daar niet duidelijk aan?

Verder lijkt mij SLI "over een paar jaar" totaal niet interessant (vergelijk immers SLI 680ti, zou je dat nu ook nog doen?) (En hoe zat het ook alweer met stilte?). Ook is een X99 systeem zelden interessant. Misschien is het verstandig een topic aan te maken over je héle systeem ;)?

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 14-06-2015 09:43 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
De muggen 4 is stiller maar koelt minder. De H110igt koelt beter. Maar onder full load maakt hij meer geluid. Je kan ook voor 170/180 euro(iets boven je budget) gaan voor de swifttech h220240-x gaan. Dit is een kleine aoi(niet close loopt). Systeem. Deze is zijn er stil. En de pomp is sterk genoeg om er ook een gpu aan te hangen(mogelijk zelfs 2 als je de 240-x neemt. Al met al kost die optie wel wat meer maar ziet er een stuk mooier uit.

750w is meer dan genoeg. En zou eerder voor een skylake systeem gaan(zal zou aug/sept zijn. Dan nu een 2011 systeem.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 17:36
loki504 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:44:
De muggen 4 is stiller maar koelt minder. De H110igt koelt beter. Maar onder full load maakt hij meer geluid. Je kan ook voor 170/180 euro(iets boven je budget) gaan voor de swifttech h220240-x gaan. Dit is een kleine aoi(niet close loopt). Systeem. Deze is zijn er stil. En de pomp is sterk genoeg om er ook een gpu aan te hangen(mogelijk zelfs 2 als je de 240-x neemt. Al met al kost die optie wel wat meer maar ziet er een stuk mooier uit.

750w is meer dan genoeg. En zou eerder voor een skylake systeem gaan(zal zou aug/sept zijn. Dan nu een 2011 systeem.
Dank voor de info.
@br00ky : Ik zit nog in de orientatie fase dus ik heb nog helemaal geen systeem (anders dan een richting voor x99/5280k), Het kan nog alle kanten op. Je hebt wellicht gelijk over een SLI 'in de toekomst'.

Algemeen:
Zoals ik het nu begrijp wordt Skylake eigenlijk een 'mid-segment' opvolger van de huidige 1150 socket.
Maximaal 4-core cpu's. Niet dat je aan meer cores NU al lol hebt maar ik koop een systeem voor 5 a 6 jaar en ik vermoed dat programma's -ook game engines- de komende jaren meer cores gaan herkennen en gebruiken.

En het grote nadeel van de 1150 vond/vind ik eigenlijk de beperkte 4 memory slots/32Gb. Geen idee hoe 1151 daar mee omgaat. Ook hier: 32Gb is nu overkill, over een paar jaar mainstream.

(ik hoor het mensen nog zeggen over videokaarten: 2Gb videogeheugen, dat heb je nooooooit nodig. Als je nu >1080p wilt gamen ontkom je al niet aan 4Gb en liever nog meer).

Persoonlijk vind ik 'investeren' (een pc kopen kan je ook geld in een bodemloze put gooien noemen :-)) in een 4-core systeem zonde.... maar ja.... zoveel mensen, zoveel meningen.

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Dat games meer dan 4 cores gaan gebruiken wordt al jaren geroepen. Heb 5 jaar een i7 gehad omdat mij precies hetzelfde werd verteld, achteraf heb ik er wat gaming betreft weinig aan gehad. Ook geheugen zal niet zo snel gaan als je denk, voor dat je 32gb of zelfs ook maar 16 nodig hebt om normaal te kunnen gamen zitten wel alweer 5/10 jaar verder. Zo kunnen we wel door blijven gaan over toekomstbestendigheid maar vaak is de PC al dood/te sloom om mee te werken voor het werkelijkheid wordt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
DonnyL schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:48:
Dat games meer dan 4 cores gaan gebruiken wordt al jaren geroepen. Heb 5 jaar een i7 gehad omdat mij precies hetzelfde werd verteld, achteraf heb ik er wat gaming betreft weinig aan gehad. Ook geheugen zal niet zo snel gaan als je denk, voor dat je 32gb of zelfs ook maar 16 nodig hebt om normaal te kunnen gamen zitten wel alweer 5/10 jaar verder. Zo kunnen we wel door blijven gaan over toekomstbestendigheid maar vaak is de PC al dood/te sloom om mee te werken voor het werkelijkheid wordt.
Je koopt ook geen 8 thread processor op het moment dat je maar 2 nodig hebt, maar als je er nu al 4 nodig hebt is het wel lekker om wat ruimte over te hebben voor over 5 jaar (al denk ik inderdaad dat een 4C/8T meer dan prima is).

Een i7 920 is nu overigens wel VEEL sneller dan een i3 540, terwijl dat 6 jaar geleden zelden het geval was.
Bv met Crysis 1 waren ze nagenoeg even snel, met Crysis 3 is de i7 3x zo goed.
Pagina: 1