Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
Ik heb hiervoor een motorola Moto G(1gen) gehad, maar vind hem nu wel erg sloom worden, dus opzoek naar een mooie telefoon.
Ik zoek een?
Een telefoon met minimaal een 5 ich scherm liefst FHD
een processor met een kloksnelheid hoger dan 1,6 Ghz
4g support
goeie camera 13MP
batterij die wel een dag mee gaat
.

Wat is je budget?
ongeveer rond de 200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
vooral de gebruikelijke apps WhatsApp,Youtube,Snapchat, maar ook app die wat meer van de telefoon vragen

Wat heb je zelf al gevonden?
Elephone p7000
lLetv S1
ulefone be touch 2

Welke vragen heb je hier nog over?
welke toetsel nou de beste keus is

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik zou eens kijken naar de Jiayu S3 3GB. Zeer populair hier en niet voor niks. Echt een prima toestel.

• maxh22
ja ik had al naar deze telefoon gekeken. Het viel mij vooral op dat hij zo gladde achterkant heeft en dus heel naar aanvoelt.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
Momus schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:20:
Ik zou eens kijken naar de Jiayu S3 3GB.
Bijna een no-brainer ja, en voldoer aan jouw eisenlijstje.
Tegenwoordig al te koop voor +/-170 euro, ex evt. importtaks.

• ASW1
maxh22 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 08:44:
Het viel mij vooral op dat hij zo gladde achterkant heeft en dus heel naar aanvoelt.
Geen idee van de andere covers maar de zwarte cover is gewoon mat.
Zou er sowieso nog een siliconenhoesje om doen.

• maxh22
ASW1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:51:
[...]
Geen idee van de andere covers maar de zwarte cover is gewoon mat.
Zou er sowieso nog een siliconenhoesje om doen.
ja dat was ik sws al van, maar ik denk juist dat de s3 na een tijdje gaat afbladeren( de verf loslaat op de achterkant) dit heb ik ook met mijn motorola moto g gehad.

Verwijderd

Welke zwaardere apps ben je van plan te draaien?
En wil je echt nog percé voor Android gaan?

Dan zou je de Meizu m1 kunnen overwegen.

Bij de elephant zou ik héél ver wegblijven,
Uit de tweakers review kwam naar voren dat het scherm zeer slecht is, de software buggy is.

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Wiko Ridge 4G, 229 via Coolblue. Tof telefoontje.

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:50:
Welke zwaardere apps ben je van plan te draaien?
En wil je echt nog percé voor Android gaan?

Dan zou je de Meizu m1 kunnen overwegen.

Bij de elephant zou ik héél ver wegblijven,
Uit de tweakers review kwam naar voren dat het scherm zeer slecht is, de software buggy is.
het liefst wel Android, want deze bied de meeste apps momenteel nog aan.
Ik had ook die Meizu gezien en ook een review ervan.Daaruit bleek dat de camera in het donker zeer slechte foto's maakte

• ASW1
maxh22 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:15:
[...]
ik denk juist dat de s3 na een tijdje gaat afbladeren( de verf loslaat op de achterkant)
Dat is bij de s3 geen verf maar plastic in kleur. Een nieuw achterkantje kost maar een paar euro, maar ik denk niet dat het afbladdert.

Verwijderd

Ik denk dat je wel rekening moet houden dat als je geen €600 uitgeeft maar €200 op sommige vlakken moet kiezen.
Dat de kwaliteit van de behuizing van de achterkant in jouw ogen niet perfect is, lijkt mij in de tijd van dat om toch elke Smartphone een hoes zit om hem te beschermen best een te nemen compromis.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Normaliter zou ik direct Lumia 640 roepen, echter, Snapchat ontbreekt dan. Er zijn natuurlijk wel alternatieven, maar, dan moeten je vrienden die ook wel [willen] gebruiken.

People as things, that’s where it starts.

• maxh22
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:18:
Ik denk dat je wel rekening moet houden dat als je geen €600 uitgeeft maar €200 op sommige vlakken moet kiezen.
Dat de kwaliteit van de behuizing van de achterkant in jouw ogen niet perfect is, lijkt mij in de tijd van dat om toch elke Smartphone een hoes zit om hem te beschermen best een te nemen compromis.
ja oke dat klopt

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
RobinHood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:25:
Normaliter zou ik direct Lumia 640 roepen, echter, Snapchat ontbreekt dan. Er zijn natuurlijk wel alternatieven, maar, dan moeten je vrienden die ook wel [willen] gebruiken.
Voor ieder ander zou ik een 640 aanraden inderdaad. Maar zonder Snapchat is dat niet echt een goed advies.

• maxh22
SuikerBrood schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:49:
[...]

Voor ieder ander zou ik een 640 aanraden inderdaad. Maar zonder Snapchat is dat niet echt een goed advies.
en daarom zocht ik naar een telefoon die op Android draait en die wel redelijke presentatie heeft.
daarom dacht ik meer aan de letv s1, maar bijna niemand kent deze telefoon

• Momus
Omdat ie net nieuw is. Geen idee waarom je de Jiayu zou willen laten liggen en deze wel zou willen, maar okay.

• ASW1
maxh22 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:35:
[...]
daarom dacht ik meer aan de letv s1, maar bijna niemand kent deze telefoon
Waar vind je die dan onder de 200 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door ASW1 op 15-06-2015 22:21 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:20
Op het moment van schrijven is er een uur geleden voor exact €200,- een 2e hands Nexus 5 in vraag & aanbod te vinden, die lijkt mij volledig aan de wensen te voldoen en is een bewezen goed toestel. En volgens de verkoper op wat lichte gebruikerssporen na nog in perfecte staat. Zelfs nog met wat extra's zoals een Brodit holder en meerdere cases... Dan heb je volgens mij sowieso een beter toestel dan je nieuw met die €200,- zou kunnen krijgen.

V&A aangeboden: LG Nexus 5 16GB Zwart

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 15-06-2015 22:33 ]

• Momus
MicGlou schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:30:
Op het moment van schrijven is er een uur geleden voor exact €200,- een 2e hands Nexus 5 in vraag & aanbod te vinden, die lijkt mij volledig aan de wensen te voldoen en is een bewezen goed toestel. En volgens de verkoper op wat lichte gebruikerssporen na nog in perfecte staat. Zelfs nog met wat extra's zoals een Brodit holder en meerdere cases... Dan heb je volgens mij sowieso een beter toestel dan je nieuw met die €200,- zou kunnen krijgen.

V&A aangeboden: LG Nexus 5 16GB Zwart
Prima toestel, maar beter dan de Jiayu S3 is geen zekerheid.

• MicGlou
Momus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Prima toestel, maar beter dan de Jiayu S3 is geen zekerheid.
Voor mij wel, alle specs van de Nexus 5 zijn gelijk aan of beter :) Sowieso betere cpu, betere camera en mooier materiaal.

Er moet ook wel een verschil zitten tussen een toestel wat nieuw 200 kost of een toestel wat 2e hands 200 kost... en dan vind ik de Nexus nog best voordelig geprijsd want je vind ze 2e hands voor nog wel een beetje meer.

• Momus
Hoe kom je erbij dat de CPU en camera beter zijn?

• MicGlou
Momus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:26:
Hoe kom je erbij dat de CPU en camera beter zijn?
Hoe kom jij erbij dat het niet zo is? :+ Dan moet je ook met argumenten komen :)

Ik heb de reviews en benchmarks gelezen... jij ook? De camera is 1 van de minpunten van die S3, de 'problemen' met de camera van de N5 ligt vooral bij de software, niet de sensor zelf... dat lees je in iedere review.

En de cpu van de N5 is een flink stukje sneller, die mag je eigenlijk niet eens met elkaar vergelijken. Toegegeven dat de S3 op multicore benchmarks hoge ogen gooit, maar single core performance telt zwaarder mee en daarin is de N5 de betere.

Plus dat ook de behuizing van de S3 niet echt hoge ogen gooit... blijkbaar nogal glad en plastiekerig.

Het scherm van de S3 is goed, maar dat is die van de N5 ook.

Ook ben je met de N5 nog verzekerd van updates, dat moet je met de S3 nog maar zien... plus dat de N5 stock android draait, zonder bloatware.

De S3 is een hele goede budget telefoon dat zal ik niet ontkennen, maar kan zich echt niet helemaal meten met de telefoons in het hogere segment.

Volgens mij ben je erg gesteld op de S3, dat mag... maar wel realistisch blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 16-06-2015 17:47 ]

• Momus
De problemen met de camera van de S3 lijken anders net zo goed softwarematig. Overigens zijn de foto's die ik gezien heb, indrukwekkender dan die van de N5.
De behuizing van de S3 is prima. Overigens vind ik dat een nogal smaakafhankelijk argument, maar okay.
De Nexus 5 is inmiddels al bijna 2 jaar oud, de S3 net een half jaar. Bovendien is de batterij van de S3 aanzienlijk beter, heeft hij een SD-kaart slot wat ik een absolute plus vindt.
Natuurlijk, op softwaregebied wint er geen telefoon van de Nexus, dat is een feit. Maar ik denk dat in dagelijks gebruik de beide telefoons prima te vergelijken zijn in snelheid.

• maxh22
ik denk toch eerlijk gezegd dat de updates van de N5 binnenkort ook wel stoppen. Ik heb dat nu al met mijn Motorola moto g

• maxh22
Momus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:53:
De problemen met de camera van de S3 lijken anders net zo goed softwarematig. Overigens zijn de foto's die ik gezien heb, indrukwekkender dan die van de N5.
De behuizing van de S3 is prima. Overigens vind ik dat een nogal smaakafhankelijk argument, maar okay.
De Nexus 5 is inmiddels al bijna 2 jaar oud, de S3 net een half jaar. Bovendien is de batterij van de S3 aanzienlijk beter, heeft hij een SD-kaart slot wat ik een absolute plus vindt.
Natuurlijk, op softwaregebied wint er geen telefoon van de Nexus, dat is een feit. Maar ik denk dat in dagelijks gebruik de beide telefoons prima te vergelijken zijn in snelheid.
maar als jij zou kiezen een ulefone be touch of een S3

• Momus
Jiayu. Zonder enige twijfel.

• maxh22
aha oke dankje
Pagina: 1