Ik heb vandaag een mini HDMI kabel gevonden, nu heb ik geen idee waar je die voor gebruikt. Dus mijn vraag is: waar gebruik je een mini HDMI kabel voor? Er zit aan het andere einde een HDMI kabel dus ik neem aan dat je hem aan een tv moet verbinden.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Daarmee kun je inderdaad een apparaat met een mini-HDMI aansluiting aansluiten op bijvoorbeeld een TV of een monitor. Bijvoorbeeld mijn Canon EOS 70D camera heeft zo'n aansluiting.
Bedankt voor de reacties. Dus een mini-HDMI is vooral om camera's met TV's te verbinden?
Ik zie in het plaatje hierboven ook staan dat je hem met een PC kan verbinden, ik neem aan dat er dus ook videokaarten met een mini-HDMI aansluiting zijn?
Ik zie in het plaatje hierboven ook staan dat je hem met een PC kan verbinden, ik neem aan dat er dus ook videokaarten met een mini-HDMI aansluiting zijn?
Anoniem: 432173
Inderdaad, sommige laptops hebben een mini-HDMI aansluiting (ipv van mini displayport)
bijvoorbeeld de lenovo yoga pro 2 (of 3)
bijvoorbeeld de lenovo yoga pro 2 (of 3)
Sommige videokaarten bevatten zo'n aansluiting ja, voornamelijk omdat het net even wat meer ruimte geeft om nog een extra aansluiting mogelijk te maken of omdat de kaart half hoog is en het totaal anders net iets te veel zou zijn. Laptops kunnen 't ook hebben, vanwege de hoogte van de aansluiting en de dikte van de laptop.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1