Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van het systeem is om naast alle dagelijkse browse activiteiten gewoon lekker te kunnen gamen. Maar vaak blinken lekkere gamebakken behoorlijk uit in het produceren van een hoop lawaai wat ik vrij storend vind. Vandaar dat ik bij alle componenten probeer te letten op goede airflow en koeling en dus lage geluidsproductie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alle randapparatuur zoals in onderstaande lijstje was mijn doel ongeveer 1500 euro, daar zit ik dus nu iets boven, veel gekker is niet de bedoeling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze pc is op de software na helemaal van scratch, meeste 'recyclebare' onderdelen / randapparatuur gaan al een jaartje of 10 mee dus zijn ondertussen ook wel een keer aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande systeem is wat ik op dit moment op het oog heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren heb ik in principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is behoorlijk belangrijk, lastige hiervan is dat dit in vrijwel alle onderdelen terugkomt, is toch een beetje een zwakste schakel geval, als 1 onderdeel heel veel herrie maakt, heb je niets meer aan alle stille onderdelen.
Themakleur is wat mij betreft zwart, ben geen fan van windows in mijn kast of opzichtige onderdelen die in het zicht zitten, dus gaarne daar wat rekening mee houden.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling
Waar wil ik graag wat tips en commentaren op?
Om te beginnen zijn alle tips welkom, dus laat dat geen beperking zijn, maar er zijn wel onderdelen waar ik meer sjoege van heb dan andere.
De onderdelen waar ik echt nog niet van overtuigd ben zijn:
- Moederbord, gewoon niet genoeg verstand van.
- Videokaart, op zich wel enthousiast maar als iemand betere ideeën heeft houdt ik mij aanbevolen. Gamen is in principe op 1 monitor, tweede is meer voor browsen/skype/ventrillo etc.
- Voeding, lijkt me een mooie voeding, of het qua vermogen / geluidsproductie het beste bij mijn systeem past weet ik niet.
- Monitoren, leken me goede monitoren, minpuntje is dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn, dus wellicht zijn er betere.
- Simpel speakersetje, geen verstand van, heb er 1 uit een BBG gepakt.
Het doel van het systeem is om naast alle dagelijkse browse activiteiten gewoon lekker te kunnen gamen. Maar vaak blinken lekkere gamebakken behoorlijk uit in het produceren van een hoop lawaai wat ik vrij storend vind. Vandaar dat ik bij alle componenten probeer te letten op goede airflow en koeling en dus lage geluidsproductie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief alle randapparatuur zoals in onderstaande lijstje was mijn doel ongeveer 1500 euro, daar zit ik dus nu iets boven, veel gekker is niet de bedoeling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze pc is op de software na helemaal van scratch, meeste 'recyclebare' onderdelen / randapparatuur gaan al een jaartje of 10 mee dus zijn ondertussen ook wel een keer aan vervanging toe.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande systeem is wat ik op dit moment op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 376,95 | € 376,95 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 2 | Samsung S24D590PL Zwart | € 179,90 | € 359,80 |
| 1 | Logitech Z313 | € 30,35 | € 30,35 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Noiseblocker BlackSilentPro PK-1, 140mm | € 10,- | € 10,- |
| 1 | Noiseblocker eLoop B12-2, 120mm | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Logitech K280e qwerty | € 19,04 | € 19,04 |
| 1 | Logitech G402 Hyperion Fury | € 52,10 | € 52,10 |
| 1 | Steelseries 4HD | € 19,- | € 19,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,04 | € 104,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.566,97 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren heb ik in principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is behoorlijk belangrijk, lastige hiervan is dat dit in vrijwel alle onderdelen terugkomt, is toch een beetje een zwakste schakel geval, als 1 onderdeel heel veel herrie maakt, heb je niets meer aan alle stille onderdelen.
Themakleur is wat mij betreft zwart, ben geen fan van windows in mijn kast of opzichtige onderdelen die in het zicht zitten, dus gaarne daar wat rekening mee houden.
Ga je overklokken?
Niet de bedoeling
Waar wil ik graag wat tips en commentaren op?
Om te beginnen zijn alle tips welkom, dus laat dat geen beperking zijn, maar er zijn wel onderdelen waar ik meer sjoege van heb dan andere.
De onderdelen waar ik echt nog niet van overtuigd ben zijn:
- Moederbord, gewoon niet genoeg verstand van.
- Videokaart, op zich wel enthousiast maar als iemand betere ideeën heeft houdt ik mij aanbevolen. Gamen is in principe op 1 monitor, tweede is meer voor browsen/skype/ventrillo etc.
- Voeding, lijkt me een mooie voeding, of het qua vermogen / geluidsproductie het beste bij mijn systeem past weet ik niet.
- Monitoren, leken me goede monitoren, minpuntje is dat ze niet in hoogte verstelbaar zijn, dus wellicht zijn er betere.
- Simpel speakersetje, geen verstand van, heb er 1 uit een BBG gepakt.
Make it fool proof and someone will make a better fool.