Grote muis

Pagina: 1
Acties:

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-02 08:29
Beste mensen,

Het is weer bijna vaderdag en ik wilde mijn vader een nieuwe muis kado doen. Dus ik naar de mediamarkt en opzoek naar een nieuwe muis. Zelf ben ik 1.93 en heb redelijk grote handen de grootste muizen lagen mij daar goed in de hand. Bijvoorbeeld de Logitech Mx Master. Alleen mijn vader heeft nog grotere handen dan ik en dus heb ik geen muis aanschaft. Weet iemand grotere muizen dan deze?

Verder heb ik weinig eisen bedraad/onbedraad maakt mij weinig uit. Liever geen gamingmuis teveel extra knoppen die toch niet gebruikt worden.

Wie o wie heeft ook erg grote handen en kan mij een goede muis aanbevelen?

Hartelijk dank!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een goede muis hoeft niet handvullend te zijn. Je kan beter nagaan wat hij prettig vind in een muis en daar op selecteren. Heb je een selectie, dan neem je degene waarvan je denkt dat hij het meeste plezier mee heeft, maar houd het lijstje wel bij de hand in geval hij 'm wil ruilen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

move naar CAA :)

• Joel22
Dat klopt wat je zegt Hero of time. Ik weet alleen dat hij wel houdt van die vorm van bijv. Logitec MX master alleen dan nog een slagje groter. Vroeger had hij ook zo'n logitec muis, maar die kan ik dus niet meer vinden. Dus het liefst een vrij standaard model met uitsparing voor de duim, maar dan een slagje groter dan die bij de MM lagen. Verder viel mij op dat die muis van Microsoft ook wel prima is, met zo'n windows 10 knop. Die is ook niet heel groot, maar houdt lekker beet. Nouja mocht iemand nog tips hebben graag! Anders toch maar gewoon vragen...

Bedankt voor je reactie in elk geval.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: Func MS-3² is een vrij groot ding, wel lekker ergonomisch, heb de mijne al een tijdje, maar moet nog eens een review plaatsen over dat ding.

Heb zelf "medium" handen, maar die muis is ook zeker geschikt voor grotere handen, er is gewoon veel ruimte op dat ding.

Wel 100% palmgrip muis, voor claw onhandig, voor fingertip gewoon totaal de verkeerde vorm.

People as things, that’s where it starts.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor grote handen vind ik persoonlijk de Razer Boomslang fantastisch, al is die tegenwoordig niet eenvoudig meer te krijgen.

De grootte van je handen is overigens meestal niet echt een probleem, bij kleine muizen merk ik dat ik hem gewoon met 2-3 vingers vastpak en bestuur zonder m'n pols te bewegen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een te kleine muis werkt anders ook niet lekker en krijg je kramp in je vingers, ipv je pols, omdat je een muis altijd op een bepaalde manier vasthoud en dat kan niet met een te kleine muis. Ik heb redelijk lange vingers (zogenoemde pianovingers) en beweeg de muis met m'n duim en pink, de andere liggen op de knoppen en scrollwiel. Met een kleine muis is het gewoon niet comfortabel.

• Joel22
Ik merk dat de opmerking dat grote niet alles is, is blijven hangen. Ik vond zelf de sculpt ergonomic mouse van microsoft geweldig in de hand liggen. Wie weet kies ik voor die met optie tot terugsturen. Die muis is ook geen kleine jonge en ik vond hem zeer prettig beethouden. Dat vond ik van de mx master ook alleen mij iets te duur en toch ook wat overbodige functies. Volgens mij kan ik dan net zo goed
Voor de lohitech corded mouse m500 gaan. Ongeveer even groot.

In elk geval thx voor het meedenken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog iets waar je mogelijk aan moet denken is gewicht. De een vind het prettig om een lichtgewicht te hebben, de ander wil 'm zo zwaar mogelijk. Er zijn muizen, groot en klein, waar je gewichtjes in kan doen. Ja, het maakt de keus niet makkelijker als je daar ook op moet letten, maar het kan wel schelen in eventuele RSI klachten.

• Joel22
Nouja daarom vond ik die van microsoft wel nice die was volgens mij vrij zwaar im tegen stelling tot de m500. Zwaar is wel prettig 😊

[ Voor 13% gewijzigd door Joel22 op 14-06-2015 23:42 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Kan je niet een soort waarde bon maken voor een dagje muis shoppen voor x bedrag. En dan lekker naar de stad gaan en hem zelf een prettige muis laten uitkiezen?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Joel22 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:29:
Ik merk dat de opmerking dat grote niet alles is,
offtopic:
Nee het gaat erom wat je ermee doet, hihi [/flauwegrappen]
loki504 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 07:24:
Kan je niet een soort waarde bon maken voor een dagje muis shoppen voor x bedrag. En dan lekker naar de stad gaan en hem zelf een prettige muis laten uitkiezen?
^^ Dat! Een muis is heel persoonlijk. Ik koop hem ook standaard bij de mediamarkt omdat ik hem eerst nog in de hand wil hebben.

• Joel22
Goed idee! Bedankt voor de reacties 😊 😉

[ Voor 10% gewijzigd door Joel22 op 15-06-2015 23:23 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is zeker zeer persoonlijk... ik heb dan ook al jaren geen nieuwe muizen meer gekocht aangezien ik geen enkele muis kan vinden die aan mijn eisen voldoet en die ik ook nog eens prettig in gebruik vind...

De MX700 en MX1000 series van Logitech vond ik geweldig, maar de nieuwe hebben allemaal zo'n vrevelende scroll functie. Met spul van Razer heb ik zoveel bugs/problemen gezien dat ik er ook niet snel meer voor zou gaan en verder... tja ik vertrouw ook niet alle merken evenveel :P

Succes met de zoektocht in ieder geval, misschien ga ik toch de MX Master maar eens uitproberen... m'n MX1000's (ik heb er 2, 1 als reserve en/of de accu leeg is) zijn inmiddels wel opgebruikt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1