Videokaart upgrade, oude is dood

Pagina: 1
Acties:

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-02 20:06
Beste forumleden van Tweakers.

Ik kom altijd even langs voor deskundig advies als ik er zelf even niet uit kom.
Door het advies van jullie heb ik al eens 2 game computers samengesteld.

Nu heb ik weer even advies nodig voor een videokaart omdat ik er zelf niet meer het fijnste van weet.

Mijn ''oude'' kaart is de Radeon 7970HD, destijds een high end kaart van 500€
Helaas heeft deze de laatste adem uitgeblazen, 4 jaar trouwe dienst.
Ik speel niet meer hardcore maar af en toe speel ik H1Z1, een game zoals DayZ.

Wat is de huidige serie kaarten dat mijn PC aan kan, dat met name mijn CPU aankan.
En wat is dan jou advies? Budget is max 300 euro maar als er weinig verschil in zit wil ik graag maar €200 uitgeven.

Wat is je budget?
300 euro's

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Beste kwaliteit/prijs verhouding

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
CPU: Intel i7 2600k
Moederbord: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
Geheugen: 8GB DDR3
Voeding: 750watt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoeveel GB geheugen heb je nu ?

dit is wel een leuk kaartje http://tweakers.net/price...dc2oc-2gd5/specificaties/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Je CPU gaat geen bottleneck vormen. Ik zou hem nog wel even overclocken tot minimaal 4Ghz als dat mogelijk is met je koeler.

Een mooie kaart is de pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalAce 13 euro over budget, maar die gaat alle games op ultra/60fps afspelen. Mocht je dat toch iets teveel vinden, raad ik de pricewatch: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen aan. Prima kaart, mooi prijsje, mooie backplate.

Show me your moves.

Verwijderd

Alleen ga je er dan op achteruit. Lijkt me niet echt fijn.
De 290 lijkt me perfect. Zijn 2ehands ook erg goedkoop. Alleen nog even de vraag, wat voor 750w voeding heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 20:47 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
DayZ; minimum; GT 440, HD5850, Intel HD4000. Recommended; GTX570, HD7750.
H1Z1; minimum GTX 275. Recommended; GTX 560, HD 6870.

Ik denk dat een goedkope kaart als de R7 250X ook wel voldoet (stapje boven de HD 7750) en een R9 270 absoluut. Dus een videokaart van €200 heb je absoluut niet nodig voor die twee spellen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• AfterSun
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-02 20:06
Thnx voor de snelle reacties.

Aanvullende info voor degene die er om vroegen:
Voeding XFX ProSeries P1-750B-NLG9
CPU koeler Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Geheugen is nog steeds 2x4 8gb: Corsair Vengeance DDR3 - 1600 MHz

Eventueel kan ik overklokken maar omdat ik dat nooit gedaan heb onthoud ik me liever daar van.

De 290, 280 en 270 zijn erg aantrekkelijk, ook dus de lagere klasse omdat ik niet weet of ik weer veel ga gamen na de studie.

Verwijderd

Is een prima voeding, kan een 290 makkelijk aan.
De keus voor welke kaart zal je zelf moeten maken. Weet wel dat de 7970 gelijk is aan een 280X, dus wil je niet achteruit gaan, moet je hoger als een 280X kopen.
Je zal ook wel eens andere spellen spelen denk ik? Bij (ik zeg maar iets) GTA zal een 250X het toch heel moeilijk krijgen.
Pagina: 1