Netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• GigabyteZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
goedenavond iedereen,

mijn probleem is dat mijn huidige netwerk kaart de TP-Link TL-WDN4800 erg slecht bereik heeft continue 2 streepjes of minder, aangezien ik soms online game is het vervelend dat ik erg hoge ping heb.

info: de router staat circa 8M van de PC af, de Apple iMac heeft wel goed bereik en staat verder weg.

mijn vraag: moet ik een betere of ligt het ergens anders aan?

is als ik een nieuwe moet aanschaffen bijv. deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PCE-AC68€ 71,95€ 71,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 105,45

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bedoelt allicht 8m (meter)...

Wat me opvalt is dat je huidige kaart antennes heeft die vastzitten op achterkant van je PC. Dat is een slechte plek voor WiFi.

Draai voor de grap je PC eens achterstevoren, dus zodanig dat die antennes vol in zicht zonder obstakels zitten en kijk wat dan gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Geen mogelijkheid om een kabeltje te leggen als de pc toch een vaste plek heeft?
Kabel > WiFi, zeker als je een stabiele connectie wilt hebben.
Verder hangt het WiFi signaal sterk af van de omgeving. Moet het signaal van je computer door muren heen, of door andere electronica, zorgt allemaal voor een verminderde connectie.
Welke router heb je nu btw?

Edit: Spuit 11, met dion_b :+

[ Voor 6% gewijzigd door MB113 op 13-06-2015 20:14 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PC bekabelen. PC zie ik als mainstation die gewoon bekabeld dient te worden. zorg dat je antennes boven je pc uitsteken voor beter WiFi ontvangst en zet je PC op 5Ghz ipv 2.4

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.