Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Lumia 640 review

Pagina: 1
Acties:

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 15:25
Die accu duur review, was die wel juist?

De accu duur is een verademing vergeleken met de android telefoons en de iphones die ik eerder had.

Blijkbaar denken anderen er ook anders over als ik de reacties zo lees.

Ik heb met deze telefoon, de 640, 7 dagen en een paar uur gehaald.

Je kan dit halen door dit toestel alleen te gebruiken als telefoon en niet als smartphone. Je kan bijna alle achtergrond apps uitschakelen. Als je data alleen ondemand gebruikt en 4G gebruikt dan haal je makkelijk 4 a 5 dagen.

In die week heb ik 1 skype gesprek gehad (die draaide wel op de achtergrond), 1x een youtube filmpje gekeken, paar keer mee gebeld en elke dag wat ge-smst.

[ Voor 62% gewijzigd door toro op 13-06-2015 19:44 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback!
Die accu duur review, was die wel juist?
Ja, die was juist.
Ik heb met deze telefoon, de 640, 7 dagen en een paar uur gehaald. Je kan dit halen door dit toestel alleen te gebruiken als telefoon en niet als smartphone. Je kan bijna alle achtergrond apps uitschakelen. Als je data alleen ondemand gebruikt en 4G gebruikt dan haal je makkelijk 4 a 5 dagen.
Hoewel ik het niet getest heb, denk ik niet dat er telefoons zijn die dit niet kunnen. In mijn ervaring (ik heb iets van twintig Windows Phones gereviewd en ik heb zelf een Lumia 1020) is de accuduur in standby ongeveer hetzelfde als op Android, ik heb nooit grote verschillen gemerkt. Mijn Lumia 1020, zoals ik in de reacties ook vertel, haalt op standby met sync aan nog geen twee dagen. Andere Lumia's doen dat wel.

De accukoning in standby op de Tweakers-redactie is nog altijd de BlackBerry Storm uit 2008. Die had ik aan laten staan toen ik hem teruglegde in de kast met testtelefoons. Toen Vodafone hem anderhalve maand later terugvroeg, stond hij nog aan, en had al mijn mail voor mij klaar staan.

Zo heeft iedereen eigen ervaringen, en daarom hebben we gestandaardiseerde, herhaalbare testen die op objectieve manier meten hoe deze toestellen het doen onder exact dezelfde omstandigheden :)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 11:37
Typefoutjes horen hier ook thuis?
"Om Glimp mogelijk te maken schakelt de 640, omdat een lcd is, de backlight in, wat dus nadelige gevolgen voor de accuduur kan hebben als je die de hele tijd "

Om Glimp mogelijk te maken schakelt de 640, omdat het een lcd is, de backlight in, wat dus nadelige gevolgen voor de accuduur kan hebben als je die de hele tijd

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Eigenlijk niet wmeester, maar dank - ik heb het gelijk aangepast :)

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 15:25
Ik vind de accu duur test die gebruikt word voor phones door Tweakers.net niet echt real world representatief.

Het is in 1e instantie een phone. Je moet er mee bellen en gebeld mee kunnen worden.

Wie gaat er nou 5,5 uur aan één stuk browsen op een phone? Wie gaat er nou 6.5 uur aan één stuk video kijken er mee? Dat het kan ja, maar het blijft een phone.

Ik vind het zwaar onterecht nu dat de phone als een duidelijke Minpunt krijgt dat de accu duur tegenvalt. Die valt namelijk helemaal niet tegen als je hem als phone gebruikt.

Dit gezegd hebbende ga ik de andere Tweakers.net reviews van phones waar de accu duur als minpunt word genoemd nu serieus met een korreltje zout nemen.

De huidige gebruikte accu test voor phones van Tweakers.net is incompleet en zou zo in deze staat alleen niet gebruikt mogen worden. Dit geeft een te verkeerd beeld van phones getest door Tweakers.net.

Er zou iets moeten toegevoegd worden namelijk bellen en gebeld worden en de stand-by tijd al dan niet op 2g, 3g of 4g.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback!
Ik vind de accu duur test die gebruikt word voor phones door Tweakers.net niet echt real world representatief.
Dat claimen we ook niet.
Het is in 1e instantie een phone. Je moet er mee bellen en gebeld mee kunnen worden.
Grappig om dat weer eens te horen! Ben bang dat niet iedereen het met je eens is: het is voor veel mensen vooral een app-machine :)
Ik vind het zwaar onterecht nu dat de phone als een duidelijke Minpunt krijgt dat de accu duur tegenvalt. Die valt namelijk helemaal niet tegen als je hem als phone gebruikt.
Ik heb hem gebruikt als mijn dagelijkse smartphone (in plaats van mijn eigen Lumia 1020, en de accuduur in de praktijk was zoals ik in de review heb geschreven.
Er zou iets moeten toegevoegd worden namelijk bellen en gebeld worden en de stand-by tijd al dan niet op 2g, 3g of 4g.
Die test hadden we. Op een gegeven moment hadden we een systeem met vier testen:
1. Browsen
2. Video kijken
3. Bellen
4 In standby staan

Dat ging een tijdje goed, totdat de Nederlandse providers in 2013 de frequenties gingen schuiven na de grote veiling, samen met de komst van 4g. Het bleek onmogelijk om reproduceerbare testresultaten te krijgen bij de twee laatste tests: de resultaten van de testen onderling verschilden zoveel, dat het geen bruikbare resultaten waren.

Toen hebben we helaas de laatste twee tests moeten laten vallen. We hertesten nog geregeld, maar we krijgen nog steeds inconsistente resultaten, waardoor we de tests niet meer kunnen toevoegen.

Maar we blijven het in de gaten houden, zodat als het wel weer consistent is, we weer de resultaten kunnen publiceren.

Tot het zover is geven onze testen wel een goed beeld van hoe de telefoon zich houdt onder intensief gebruik. Het punt is niet dat je 6,5 uur gaat browsen op je telefoon, het punt is dat je kunt zien hoe het verbruik binnen apps met internetverbinding ongeveer is.

Het is zeker niet perfect, maar het geeft zeker geen verkeerd beeld. Buiten deze testen gebruiken we elke telefoon in ons dagelijks leven en van onze ervaring schrijven we ook een paar alinea's op in de review, zodat je naast de testen ook een beeld krijgt hoe het gaat in de praktijk.
Pagina: 1