HTPC HD5450

Pagina: 1
Acties:

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 21:57
Ik zoek een?
Vervanging van mijn HD5450

Wat is je budget?
+/- 50 euro (zo goedkoop mogelijk)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De hardware die er momenteel in zit is:

i3 530
4GB RAM
120GB Kingston SSD
MSI HD5450 (passief)

Ik had eerder al gelezen in een review dat de HD5450 een geschikte kaart zou zijn voor media doeleinden.
Echter merk ik bij 1080p toch nog redelijk vaak dat het wat schokkerig is (gebruik VLC)
Heeft iemand wellicht een advies voor een degelijke kaart, passief hoeft op zich niet perse zolang hij maar niet extreem veel lawaai maakt.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat je kaart het schokkerige gedrag veroorzaakt. Het zou goed kunnen dat de beeldschermfrequentie niet matcht met je filmfrequentie. Het scherm staat vaak op 60hz te draaien, terwijl de film 23.976 hz is. 23.976 op een 60 hz beeldscherm weergeven gaat niet vloeiend. Je hebt vast opties om dit te matchen maar ik ken VLC hier niet genoeg voor. Het zou ook kunnen dat er een andere instelling van VLC verkeerd staat.

In mijn ogen is MPC-HC een betere optie dan VLC. Ik gebruik zelf KCP waarin je de mate van kwaliteit gemakkelijk kan instellen van MPC-HC. Met KCP-settings kan je smooth motion aan zetten. Je kan ook ervoor kiezen om de beeldfrequentie te matchen. Beeldfrequentieswitching kan je aanzetten door in je taakbalk op madVR te klikken > madVR settings > devices > je devicenaam > display modes:
- .... when media player goes fullscreen en when media player leaves fullscreen.
- list all display modes: 1080p60,1080p59,1080p50,1080p30,1080p29,1080p25,1080p24,1080p23 (afhankelijk of je scherm dat aankunt natuurlijk)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De driver is netjes up-to-date en je draait geen extra onnodige codec packs als klite?

Wat voor 1080p content heb je het trouwens over?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
En draai eens msi afterburner om te zien waar het mis gaat.

• skdevil
tdn135 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:09:
Ik denk niet dat je kaart het schokkerige gedrag veroorzaakt. Het zou goed kunnen dat de beeldschermfrequentie niet matcht met je filmfrequentie. Het scherm staat vaak op 60hz te draaien, terwijl de film 23.976 hz is. 23.976 op een 60 hz beeldscherm weergeven gaat niet vloeiend. Je hebt vast opties om dit te matchen maar ik ken VLC hier niet genoeg voor. Het zou ook kunnen dat er een andere instelling van VLC verkeerd staat.

In mijn ogen is MPC-HC een betere optie dan VLC. Ik gebruik zelf KCP waarin je de mate van kwaliteit gemakkelijk kan instellen van MPC-HC. Met KCP-settings kan je smooth motion aan zetten. Je kan ook ervoor kiezen om de beeldfrequentie te matchen. Beeldfrequentieswitching kan je aanzetten door in je taakbalk op madVR te klikken > madVR settings > devices > je devicenaam > display modes:
- .... when media player goes fullscreen en when media player leaves fullscreen.
- list all display modes: 1080p60,1080p59,1080p50,1080p30,1080p29,1080p25,1080p24,1080p23 (afhankelijk of je scherm dat aankunt natuurlijk)
Interessant, hier was ik zelf nooit opgekomen.
Ik dacht dat dat allemaal automatisch geregeld werd, ik zal MPC-HC + codec pack eens gaan proberen.

Matched hij automatisch de frequentie van de film met de TV?
Ik maak gebruik van een Philips 47PFL5028H mocht dit nuttige informatie zijn.

Bedankt!

• skdevil
D4NG3R schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:13:
De driver is netjes up-to-date en je draait geen extra onnodige codec packs als klite?

Wat voor 1080p content heb je het trouwens over?
De driver is inderdaad up-to-date, ook geen overbodige codecs (kale windows + VLC)
1080p was een mkv bestand.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

_geen_ codec packs gebruiken. Gewoon MPC:HC zonder extra zooi.

Codec packs zijn leuk als je Windows Mediaplayer ofzo wil gebruiken die nauwelijks wat hardware accelerated afspeeld, MPC en VLC maken beiden gebruik van https://en.wikipedia.org/wiki/Libavcodec een van de beste open-source codec packs.

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 13-06-2015 23:06 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
MPC-HC maakt naar mijn ervaring ook beter gebruik van je hardware. Ik kreeg 1080p filmpjes niet vooruit met een oude netbook met Atom+Ion, met MPC-HC geen enkel probleem. De standaard MPC-HC zonder codec pack zou eigenlijk moeten volstaan zonder veel extra instellen.

Was jouw film een x264 mkv of x265 codec? X264 zou je videokaart zeker hardware matig moeten trekken, maar x265 kan op de CPU moeten.

• skdevil
MacPoedel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:26:
MPC-HC maakt naar mijn ervaring ook beter gebruik van je hardware. Ik kreeg 1080p filmpjes niet vooruit met een oude netbook met Atom+Ion, met MPC-HC geen enkel probleem. De standaard MPC-HC zonder codec pack zou eigenlijk moeten volstaan zonder veel extra instellen.

Was jouw film een x264 mkv of x265 codec? X264 zou je videokaart zeker hardware matig moeten trekken, maar x265 kan op de CPU moeten.
De film was inderdaad x264.
Gebruik jij ook dat KCP pack?
Ik zal vanavond eerst is met puur alleen de player gaan werken.

Bedankt!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Op Windows gebruik ik MPC-HC zonder pack, dus vanop deze website https://mpc-hc.org/ (de 64bit editie, al werkt volgens mij de 32 bit versie even goed en ondersteunt de 64bit geen madVR dacht ik, maar dat gebruik ik niet).

• tdn135
  • Niet online
De term codec pack van KCP is tegenwoordig misplaatst naar mijn mening. Bij een codec pack denk je vaak aan die rommel zoals je vroeger had. Veel verschillende codecs en bijkomende problemen.

KCP utilizes the following components:
  • MPC-HC - A robust DirectShow media player.
  • madVR - High quality gpu assisted video renderer. Included as an alternative to EVR-CP.
  • xy-vsfilter / XySubFilter(future) - Superior subtitle renderer.
  • LAV-Filters - A package with the fastest and most actively developed DirectShow Media Splitter and Decoders.
  • (Optional) ReClock - Addresses the problem of audio judder by adapting media for smooth playback OR utilized for bit perfect audio.
MPC-HC heeft tegenwoordig ook de LAV-Filters overgenomen in de software. madVR zit volgens mij niet standaard in MPC. De reden dat ik KCP aanraad, is de simpelheid om MPC in te stellen. Voor MPC zijn er grote handleidingen om madVR, xy-vsfilter en reclock in te stellen met de hoogste kwaliteit. Dit programma doet het met 1 klik direct goed. Daarnaast worden de codecs niet gebruikt voor andere programma's. Je kan prima een andere MPC draaien zonder dat je van de codecs van KCP gebruik maakt.

Probeer het eens! En laat ons weten of de judder weg is.

Je Philips 47PFL5028H tv ondersteund volgens mij gewoon: 1080p60,1080p59,1080p50,1080p30,1080p29,1080p25,1080p24,1080p23
Daarnaast kan je het beste voor je TV beeldverbeteraars uitzetten (ruisreductie, motionverbetering, dynamisch contrast, spetterende kleuren) en op filmmodus zetten. Je pc zorgt hier voor.

Daarnaast is het wel goed om te vermelden dat mijn AMD HD5450 op een Core2Duo E6400 high draait van KCP. Highest is net even teveel. Mogelijk is het bij jouw PC wel mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door tdn135 op 14-06-2015 11:37 ]

• skdevil
tdn135 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:29:
De term codec pack van KCP is tegenwoordig misplaatst naar mijn mening. Bij een codec pack denk je vaak aan die rommel zoals je vroeger had. Veel verschillende codecs en bijkomende problemen.

KCP utilizes the following components:
  • MPC-HC - A robust DirectShow media player.
  • madVR - High quality gpu assisted video renderer. Included as an alternative to EVR-CP.
  • xy-vsfilter / XySubFilter(future) - Superior subtitle renderer.
  • LAV-Filters - A package with the fastest and most actively developed DirectShow Media Splitter and Decoders.
  • (Optional) ReClock - Addresses the problem of audio judder by adapting media for smooth playback OR utilized for bit perfect audio.
MPC-HC heeft tegenwoordig ook de LAV-Filters overgenomen in de software. madVR zit volgens mij niet standaard in MPC. De reden dat ik KCP aanraad, is de simpelheid om MPC in te stellen. Voor MPC zijn er grote handleidingen om madVR, xy-vsfilter en reclock in te stellen met de hoogste kwaliteit. Dit programma doet het met 1 klik direct goed. Daarnaast worden de codecs niet gebruikt voor andere programma's. Je kan prima een andere MPC draaien zonder dat je van de codecs van KCP gebruik maakt.

Probeer het eens! En laat ons weten of de judder weg is.

Je Philips 47PFL5028H tv ondersteund volgens mij gewoon: 1080p60,1080p59,1080p50,1080p30,1080p29,1080p25,1080p24,1080p23
Daarnaast kan je het beste voor je TV beeldverbeteraars uitzetten (ruisreductie, motionverbetering, dynamisch contrast, spetterende kleuren) en op filmmodus zetten. Je pc zorgt hier voor.

Daarnaast is het wel goed om te vermelden dat mijn AMD HD5450 op een Core2Duo E6400 high draait van KCP. Highest is net even teveel. Mogelijk is het bij jouw PC wel mogelijk.
Ik ben er even mee aan het stoeien geweest maar krijg het niet fatsoenlijk aan de praat icm popcorn time.
De player loopt constant vast en reageert niet meer, lijkt erop dat streamen er naar toe niet echt lekker gaat. Buffer blijft op 1 procent en verder als 16sec komt hij niet.
En als ik probeer te skippen van 2 naar 10 seconden is het ook direct afgelopen.

Iemand hier toevallig ook last van?
Settings op high en normaal geprobeerd.

• tdn135
  • Niet online
MPC hc is standalone. Popcorn time maakt geen gebruik van MPC hc. Ik begin meer te denken dat het een driver probleem is. Al geprobeerd de nieuwste driver van AMD schoon te installeren?

• skdevil
tdn135 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:39:
MPC hc is standalone. Popcorn time maakt geen gebruik van MPC hc. Ik begin meer te denken dat het een driver probleem is. Al geprobeerd de nieuwste driver van AMD schoon te installeren?
Je kan vanuit popcorn time kiezen welke player je wenst te gebruiken (rechts naast watch -> pijltje naar boven)
Drivers heb ik inderdaad al eens gedeinstalleerd en opnieuw gedownload ect echter zonder succes. Wat mij wel is opgevallen:
Zowel de catalist als msi after Burner laten geen activiteit zien (altijd 0%)

• skdevil
Hallo,

Even nog een korte vraag, ik moet vandaag een nieuwe videokaart kopen.
Nu vraag ik mij af of de HD5450 de beste keuze (nog) is in het prijs segment.
Als ik er ook wat lichte games mee kan spelen is dat mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.

Ik heb 3 opties gevonden:
HD5450
HD6450
R5 230

De laatste lijkt het nieuwst te zijn maar veel informatie kan ik er nog niet over vinden.

Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Gewoon vergelijken in reviews, maar je had nu toch al een 5450?

• skdevil
D4NG3R schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:02:
Gewoon vergelijken in reviews, maar je had nu toch al een 5450?
Nee niet meer, die heb ik mee verkocht met mijn oude HTPC gezien de koper hem zonder videokaart niet wilde. Dan zelf maar een nieuwe aanschaffen :)
Reviews heb ik inderdaad doorgelezen, R5 230 schijnt een rebrand van de HD6450 te zijn.
Pagina: 1