Na lang alle topics in de gaten te hebben gehouden en steeds meer frustaties met mijn laptop te krijgen wil ik ook graag een nieuwe computer bouwen. Het systeem wat genoemd is in de mITX game systeem van best buy van mei leek me erg interessant, al denk ik niet zo'n sterke videokaart nodig te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een vervangende computer voor mijn 4 jaar oude laptop, op deze laptop doe ik office, internet, films kijken en games (dota 2). Als het nieuwe systeem er staat wordt er vast ook een zwaardere game gespeeld. Hij staat redelijk centraal in mijn kamer dus vandaar wil ik liever geen tower.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 600 euro, mag ietsje meer natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een wat ouder scherm gekregen welke ik eerst wilde gaan gebruiken, later upgraden naar betere.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor en acceptabele grafische kaart, verder een SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt al bevalt mijn huidige intel processor goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een mITX of in ieder geval SFF. Liefst tijdens gebruik helemaal stil en tijdens zwaar gamen mag hij wel wat geluid produceren.
Ga je overklokken?
nee
Het lijstje is dus gewoon de BBG van mei maar dan met een goedkopere videokaart. De videokaart zou moeten passen (speling 4 mm). Past dit allemaal in die kast? Hoe kan ik het eventueel nog iets goedkoper krijgen? 2de hands is geen probleem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een vervangende computer voor mijn 4 jaar oude laptop, op deze laptop doe ik office, internet, films kijken en games (dota 2). Als het nieuwe systeem er staat wordt er vast ook een zwaardere game gespeeld. Hij staat redelijk centraal in mijn kamer dus vandaar wil ik liever geen tower.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 600 euro, mag ietsje meer natuurlijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een wat ouder scherm gekregen welke ik eerst wilde gaan gebruiken, later upgraden naar betere.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Snelle processor en acceptabele grafische kaart, verder een SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt al bevalt mijn huidige intel processor goed.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een mITX of in ieder geval SFF. Liefst tijdens gebruik helemaal stil en tijdens zwaar gamen mag hij wel wat geluid produceren.
Ga je overklokken?
nee
Het lijstje is dus gewoon de BBG van mei maar dan met een goedkopere videokaart. De videokaart zou moeten passen (speling 4 mm). Past dit allemaal in die kast? Hoe kan ik het eventueel nog iets goedkoper krijgen? 2de hands is geen probleem.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
1 | ASRock B85M-ITX | € 77,95 | € 77,95 |
1 | Club 3D Radeon R9 270X royalQueen 2 fan | € 176,50 | € 176,50 |
1 | Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium finish) | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 699,79 |
[ Voor 46% gewijzigd door wiebranddeboer op 13-06-2015 18:33 ]