iMac alleen Windows erop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395898

Topicstarter
Hallo,

Een buurman van mij heeft iMac gekocht.

Nu wil hij er alleen Windows 8.1 erop.
Maar nu is de vraagt of iemand ervaring mee of alle drivers van Apple erop werken?

VOORAF:: Graag géén discussie over Apple en Windows ;)

Gewoon Ondersteunen de iMacs Windows 8.1 en Windows 10?

Alvast BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usselite
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-05 13:33
Kun je aangeven om welke iMac het gaat? Het is nu niet duidelijk of het gaat om een recente Mac of wellicht een oudere.

Overigens is er nog geen Windows 10 ondersteuning vanuit Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Prachtig, een iMac met alleen Windows 8... Apple levert alle drivers mee met Bootcamp, dus daar zul je wat mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is bootcamp niet los te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:28
De makkelijkste en zeer waarschijnlijk ook de beste manier om dit te doen is een extra partitie aanmaken voor Windows, en daarbij de OS X partitie zo klein mogelijk te maken. Vervolgens via de Boot Camp Assistant een USB stick maken met daarop de Windows installatie en alle benodigde drivers (Windows ISO moet je zelf leveren, drivers worden gedownload). Vervolgens Windows en de drivers installeren, en alles werkt naar behoren. Vervolgens de Boot Camp partitie als opstartschijf instellen. Ik weet niet of het veilig is om de OS X partitie daarna te verwijderen, maar die kun je beter gewoon bewaren.

Edit: Als Windows al geïnstalleerd is kun je hier drivers downloaden: Boot Camp Support Software 5.1.5621

[ Voor 12% gewijzigd door ThomasG op 13-06-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Wat heb je zelf al opgezocht ?
Dit is gewoon bekende info die gemakkelijk op het internet te vinden is:

http://www.macworld.co.uk...n-windows-on-mac-3497251/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 17:46

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Maar kan hij niet beter de iMac retourneren en een Windows-systeem aanschaffen? En omdat ik gewoon benieuwd ben: weet je ook wat zijn beweegreden is geweest om voor Apple te kiezen, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Nou kan me geen mooiere Windows bak voorstellen, snap het wel. Mooi simpel design en lekker stil en geen grote kast meer.

Maar daar ging het niet om.
Wat men al zij. Bootcamp instaleren. En Windows als hoofdboot instellen. Werkt prima en alle drivers meteen goed geïnstalleerd.

En altijd nog ff de mogelijkheid om osx op te starten mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
Ik doe iets vergelijkbaars: heb een MacBook Pro mid 2014 met enkel Windows 8.1 er op staan, geen OS X meer te bespeuren. :) Ik heb de MacBook gekocht vanwege de Thunderbolt poorten en het mooie / stevige design, mooie scherm en accuduur. Nog geen moment spijt van gehad.

Dus om de TS zijn vraag te beantwoorden: het is perfect mogelijk, mits het model het toelaat natuurlijk, maar een redelijk recent model zou het zonder problemen moeten lukken. Apple heeft een volledige set van drivers beschikbaar die automatisch worden geinstalleerd wanneer je een Windows boot disc maakt via Bootcamp in OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou wel een minimale OS X-installatie laten staan. Die is nodig om nieuwe drivers te downloaden en firmwareupdates te kunnen installeren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 07:25

Pjotr

Altijd van je af snijden

Anoniem: 395898 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:13:
Een buurman van mij heeft iMac gekocht. Nu wil hij er alleen Windows 8.1 erop.
Hij vond het wachten op de Asus Zen AiO (Z240IC) te lang gaan duren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Met Canaria:

- Zorg dat je een je een kleine OSX installatie op je systeem laat staan voor updates aan EFI en BootCamp
- Installeer eerst OSX als dat er nog niet op staat
- Installeer alle updates, gebruik schijfhulpprogramma om de schijf zo klein mogelijk te maken
- Gebruik Bootcamp Assistent om Windows 8 plus alle drivers in een ruk te installeren volgens de instructies
- Gebruik bootcamp en opstartschijf om Windows als default boot in te stellen, en om optioneel naar OSX te schakelen, gebruik in Windows Apple Software Update om Bootcamp in Windows bij te houden

Dan weet je zeker dat alles goed zal blijven, dat je altijd vrij bent om te schakelen en dat je altijd support zal houden voor de Mac bij Apple als je daar ooit in de toekomst gebruik van moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Had er wel over gedacht, maar vond imac mooier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 12:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Moet ineens denken aan me baas die ook een iMac heeft met alleen windows erop. Hij had dus een Windows CD erin gestopt die het niet deed en OSX was er al af.
En er was geen mogelijkheid om de CD eruit te krijgen :+

Dus mijn advies luid ook: Laat OSX er wel opstaan. En installeer Windows gewoon via de Bootcamp wizard. kan er ook niets fout gaan. :)
Pagina: 1