Het is twee jaar sinds m'n laatste upgrade/aanschaf en ik merk dat het plezier van fotograferen een beetje aan het wegzakken is. Tijd om weer nieuwe dingen te proberen. Onderstaand de camera's die ik nu gebruik:
Ik heb een redelijke waslijst aan wensen aangezien ik zowel filmen als foto's maken belangrijk vind.
RX100 M4, LX100, A6000 en A5100.
Graag jullie input of ik nog andere opties mis.
- RX100 M2 + Vari ND filter
- Panasonic GF3 + 20mm F.1.7 + 45mm F1.8
Ik heb een redelijke waslijst aan wensen aangezien ik zowel filmen als foto's maken belangrijk vind.
- Stabilisatie voor movie/foto in de vorm van optisch, in-body of softwarematige crop (met Olympus 5 axis als beste optie)
- 1080p 50p minimaal, full sensor readout wenselijk
- 4k video is geen must maar wel een hele grote pre (flexibiliteit in post met panning/crop etc)
- Beperkte afmetingen en gewicht (geen DSLR formaat)
- Zoom mogelijkheid, dus geen prime (minimaal 24mm)
- DOF Control moet iig beter zijn dan mijn huidige RX100 m2.
- Verbetering in AF t.o.v. huidige cameras.
- Touch screen AF voor focus pulling in video ook erg prettig
- Een extra dial t.o.v. RX 100 layout is wenselijk.
- EVF ben ik ook wel aan toe voor beter inschatten van exposure (met name buiten in varierend licht vind ik dit lastig)
- Built-in ND filter prettig om in te zetten als "vari" ND in combinatie met een gewone ND filter op de lens. (kan dit überhaupt?
)
- Sensitivity beter dan RX100 (minimaal ~500 DXOmark)
- Wil ook wat meer met flash gaan expirimenteren dus dan is wireless TTL van external flashes ook wel fijn. (ook leaf shutter is hier een pre)
RX100 M4, LX100, A6000 en A5100.
Graag jullie input of ik nog andere opties mis.