Niet actieve users die V&A vervuilen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41
Ik kon een vergelijkbaar topic niet vinden, mocht het er wel al zijn dan heb ik helaas de verkeerde zoektermen gebruikt en mag dit topic genegeerd worden.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe foon. Dus ik ben V&A al een tijdje aan het afstruinen. Dit is helaas een buitengewoon tijdrovend en irritant tijdverdrijf gezien veruit de meeste users niet reageren op de pm's/mails en überhaupt niet actief lijken te zijn op tweakers, wat V&A als verkoopplatform een stuk minder interessant maakt.

Mijn voorstel is daarom om naast de knoppen toevoegen aan favorieten, advertentiebeheer en meld misbruik een vierde mogelijkheid toe te voegen: Adverteerder inactief. Indien x aantal mensen (5 o.i.d.) deze knop gebruiken krijgt de adverteerder een melding op tweakers. Indien deze melding niet binnen 48 uur o.i.d. wordt weggeklikt door de adverteerder dan wordt de advertentie automatisch verwijderd, of komt er in ieder geval een melding bij de advertentie te staan zodat je duidelijk ziet dat de kans minimaal is dat de adverteerder je reactie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet zo dat jij de hele tijd marktplaatsachtig aan het onderbieden bent?

Ik ben zelf eigenlijk het probleem van non reactie niet zo vaak tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:14:

Hier sluit ik me bij aan, mijn ervaringen met V&A zijn erg positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

V&A is geen MP he. Bovendien: je kunt wel leuk op die knop rammen, maar wat als een adverteerder toevallig op vakantie is of whatever? Kun je nou niet echt door een monitor zien he ;)
Dr kunnen tig redenen zijn waarom een user niet snel reageert. Bovenstaande is een, een ingeduldige koper aan de andere kant kan er zomaar ook eentje zijn ;)

Ik snap je frustratie, maar het lijkt me niet wenselijk om een user dankzij andere users ineens een inactieve status te laten krijgen. Al was het alleen maar om misbruik te voorkomen.

Having said that: er zijn meer sites waar mensen tweedehands telefoons aanbieden. Wat let je om daar te kijken?

Edit: en het userbeleid op GoT is vrij simpel. Iedereen is actief. Inactief wordt iemand alleen op eigen verzoek. Dan staat er ook daarwerkelijk IA|username. Een inactieve status als adverteerder...Mwah, die heb ik ook al. Ik adverteer namelijk niet :P

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 13-06-2015 16:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zo'n systeem gaat nooit werken, ten eerste omdat iedereen wel eens iets belangrijkers te doen kan hebben of met iets onverwachts wordt geconfronteerd en niet op een begrafenis oid op de telefoon zijn advertenties gaat zitten aanpassen om maar iets te noemen ;)
Verder is het begrip 'langzaam' of 'niet' reageren zeer ruim, genoeg topics hier op GoT van tweakers welke moord en brand schreeuwen en een verkoper voor oplichter uit maken omdat er een uurtje niet gereageerd wordt...
Overigens heb ik maar 1 keer gehad dat een verkoper niet reageerde, kreeg een paar weken later verontschuldigingen per DM van die verkoper, niets aan de hand dus :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk bij een advertentie wanneer die geplaatst is, en zoals boven aangegeven, zorg wel voor een realistisch bod. Als je ver onder de vraagprijs gaat zitten, dan kan iemand dat gewoon zien als het soort koper waarin ze niet geinteresseerd zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik snap de frustatie van de TS wel, het kan erg vervelend zijn dat er niet terug gereageerd wordt als je een product erg graag wilt hebben tegen een fatsoenlijke prijs.

Meestal kijk ik altijd naar de advertentie datum, als een product er al 4 weken opstaat ga ik er 70% vanuit dat deze al verkocht is. Persoonlijke ervaring op de V&A.

Als advertentie pas 14 dagen actief is (uberhaupt) en je krijgt binnen 48 geen antwoord.. geen paniek, een mens kan het druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:14:

Nee. Bij populaire artikelen zoals telefoons reageert gewoon de helft niet op reacties zoals deze:
"Hey, ik zag je advertentie en ik heb interesse in je telefoon, zou ik deze week kunnen komen kijken?"

Bij andere artikelen zijn mijn ervaringen met tweakers wel erg positief (daarom sta ik ondanks deze ervaringen ook niet heel open voor een switch naar marktplaats ;) )

Overigens heb ik net 2 berichten terug gehad van adverteerders, dus dit plan kan in de ijskast tot over een jaar of 2 :P. Maar ik heb ongeveer 10 soortgelijke reacties verstuurd, hiervan zijn er 6 onbeantwoord gebleven.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 13-06-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk gewoon naar de waardering en hoeveel beoordelingen het forumlid heeft. Er staan veel nieuwe leden of leden die weinig of negatieve beoordelingen hebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:00
Laatst was er hier al ergens een topic om nieuwe gebruikers niet toe te staan om direct advertenties te plaatsen. Ze zouden eerst een tijdje actief moeten zijn d.m.v. een x aantal posts oid. Kan het topic alleen niet meer vinden :/.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:13:
Laatst was er hier al ergens een topic om nieuwe gebruikers niet toe te staan om direct advertenties te plaatsen. Ze zouden eerst een tijdje actief moeten zijn d.m.v. een x aantal posts oid. Kan het topic alleen niet meer vinden :/.
Ideetje voor zakelijke verkoop in V&A Ik denk dat je dit topic bedoelt :)
Pagina: 1