Geheugen voor Asus ROG G751JT

Pagina: 1
Acties:

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-02 08:03
Ik zoek?
8GB geheugen voor mijn Asus RoG G751JT om op 16GB totaal uit te komen.

Wat is je budget?
Maakt niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Crucial, Kingston, Corsair is volgens mij allemaal wel goed. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik weet dat voor deze laptop 1600MHz, 1.35V ideaal is, maar wat ik wil weten is of ik 1x 8GB moet kopen, of 2x 4GB. De Asus heeft 4 sloten goed voor maximaal 32GB RAM. 2 van de 4 sloten zijn makkelijk toegankelijk via een hatch onderop en zijn allebei leeg. De andere 2 sloten zitten onder het toetsenbord en om daar bij te komen moet zo'n beetje de hele laptop uit elkaar. Ik heb geen idee of hier 1x 8GB gebruikt is en er dus nog één slot vrij is, of dat beide gevuld zijn met een 4GB bankje. Wat is het slimste om te doen? Het liefst gebruik ik de vrije sloten onderop, maar ik weet niet of het voor de performance wat uitmaakt welke verdeling ik toepas.

Some infinities are bigger than others.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Kijk even met bijvoorbeeld cpu-z wat er nu in zit.

• Major_ton
Nielson schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:20:
Kijk even met bijvoorbeeld cpu-z wat er nu in zit.
Bedankt voor de tip! Ik heb gelijk even gekeken en er zit één module in slot 4.

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y113/Major_Ton/memory_zpsd2uxrb3z.png

Dat zal dan wel inhouden dat slot 1 en 2 vrij liggen onder de hatch. Is het dan wijs om slot 1 of 2 te gebruiken voor één 8GB module en deze in dual channel mode te zetten met de bestaande module in slot 4? Ik heb hier echt geen kaas van gegeten namelijk.

• Nielson
  • Laatst online: 00:01
Staat er niets in de handleiding? Anders gewoon eerst een 8GB module in de makkelijk gangbare sloten plaatsen (beide even proberen), je kunt met cpu-z op de memory tab zien of je dual-channel mode draait.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou hetzelfde RAM wat je nu in je laptop halen, weet je zeker dat het werkt. In welke dimm dat ie moet is meestal 1-3 en 2-4 (a1-b1-a2-b2, zo is de indeling op mijn moederbord van mn pc). Je zal moeten kijken in de handleiding van je laptop, anders zal er vast wel iets op internet te vinden zijn :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Major_ton
In de handleiding staat niks zinnigs over het upgraden van het geheugen, behalve dat je onderop de hatch open kan maken en geheugen in de lege sloten kan stopen. Ja duh, dat snap ik dan ook nog wel :)
De G751JT-T7121H die ik heb wordt kennelijk maar in een paar landen verkocht waaronder Denemarken, Zweden en Nederland. Zoveel is er dus helaas niet over te vinden. Er worden namelijk ook modellen geleverd met 2x 4GB geïnstalleerd, maar nergens kan ik iets vinden over dit model met maar 1x 8GB geïnstalleerd. Ik ga de gok maar wagen en 1x 8GB Crucial PC12800 1.35V bestellen.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 23:31
Laat je weten wat je bevindingen zijn? Aangezien ik dezelfde laptop nu ook bezit is dat wel handig mocht ik straks willen uitbreiden ;) Mis sowieso een asus laptop topic.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Major_ton
weszz schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:13:
Laat je weten wat je bevindingen zijn? Aangezien ik dezelfde laptop nu ook bezit is dat wel handig mocht ik straks willen uitbreiden ;) Mis sowieso een asus laptop topic.
Geheugen is waarschijnlijk donderdag binnen, dan laat ik het weten!

• Major_ton
Zojuist 8GB toegevoegd aan de G751 in slot 4. Wordt perfect opgepakt en het draait meteen in dual channel mode. 16GB totaal werkt nu prima met Lightroom en Photoshop gecombineerd. Met 8GB had ik meestal maar tussen de 10 en 150MB RAM over. Niet goed! :N

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hallo major_ton.
Je hebt dus de crucial besteld zo te zien, maar in welk slot heb je hem nu geplaatst ?
In bankje 3 dan denk ik ?

[ Voor 11% gewijzigd door chucky666 op 21-06-2015 20:54 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Major_ton
chucky666 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:03:
Hallo major_ton.
Je hebt dus de crucial besteld zo te zien, maar in welk slot heb je hem nu geplaatst ?
In bankje 3 dan denk ik ?
Hij zit in slot 4. Ik wilde in eerste instantie ook voor slot 3 gaan, maar er staat niks bij als je de laptop open hebt. Ik heb maar gegokt en het bleek slot 4 te zijn. Het maakt kennelijk niks uit, want het werkt gewoon prima. Ik heb deze SO-DIMM besteld: pricewatch: Crucial CT102464BF160B

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Major_ton schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:23:
[...]

Hij zit in slot 4. Ik wilde in eerste instantie ook voor slot 3 gaan, maar er staat niks bij als je de laptop open hebt. Ik heb maar gegokt en het bleek slot 4 te zijn. Het maakt kennelijk niks uit, want het werkt gewoon prima. Ik heb deze SO-DIMM besteld: pricewatch: Crucial CT102464BF160B
Bedankt.
Gaan we ook eens kijken om uit te breiden.
Ik dacht alleen dat de orspronkelijke 8GB in slot 4 zat want dat geeft ie ook aan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Major_ton
chucky666 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:55:
[...]

Bedankt.
Gaan we ook eens kijken om uit te breiden.
Ik dacht alleen dat de orspronkelijke 8GB in slot 4 zat want dat geeft ie ook aan.
Je hebt helemaal gelijk zie ik! (staat ook op het screenshot een paar posts hierboven). Dan heb ik hem dus in slot 1 geklikt :) Voor games is die 16GB overigens niet echt nodig, maar met Photoshop (en Lightroom in de achtergrond) liep de originele 8GB erg snel vol!

• weszz
Major_ton schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:16:
[...]

Geheugen is waarschijnlijk donderdag binnen, dan laat ik het weten!
Heb dezelfde 8GB gekocht. Maar de achterkant, met hoeveel geweld moet je die open maken :+

[ Voor 51% gewijzigd door weszz op 06-07-2015 11:54 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Major_ton
weszz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Heb dezelfde 8GB gekocht. Maar de achterkant, met hoeveel geweld moet je die open maken :+
Achterkant gaat met één schroefje achter een driehoekig rubber klepje open. Als het schroefje los is, moet je nog wel even met een dun voorwerp de klep open wrikken. Daarna kan je voorzichtig de klep met je handen verder losklikken. Het lijkt lastiger dan dat het is!

• weszz
Major_ton schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 00:09:
[...]

Achterkant gaat met één schroefje achter een driehoekig rubber klepje open. Als het schroefje los is, moet je nog wel even met een dun voorwerp de klep open wrikken. Daarna kan je voorzichtig de klep met je handen verder losklikken. Het lijkt lastiger dan dat het is!
Achterkant is gelukt, nu nog uitvogelen hoe ik de 8GB er in krijg zodra ik hem binnen heb. Je hebt er vast geen filmpje van gemaakt :+

Pagina: 1