Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Smartphone
Zoals de titel omschrijft zoek ik een nieuwe smartphone Het is belangrijk dat hij 2 jaar (abonnementsduur) mee gaat zonder dat hij problemen krijgt met updates o.i.d. Ook wil ik liever niet een telefoon die groter is dan 5 inch, want dat vind ik al redelijk groot voor een broekzakformaat.

Wat is je budget?
Ik wil rond de 400 euro uitgeven. Mag wat meer zijn, maar natuurlijk ook minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zit dagelijks op mijn smartphone. Ik gebruik hem om te whatsappen, facebooken, email te lezen, snapchat, youtube, muziek, andere apps en af en toe een spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony Xperia Z3 compact: positief = specificaties, compact, prijs / negatief: spontaan ontstaan van een barst in het scherm (hebben mensen hier ervaringen mee?)
Huawei P8: positief = net nieuw, mooi design, specificaties / negatief: best duur, verhalen over buggy software (hebben mensen hier ervaringen mee?)
HTC One m8: positief = specificaties, mooi design / negatief: relatief groot, is wat verouderd. (Kan deze nog probleemloos mee zonder dat de software op een gegeven moment niet meer geupdate wordt?)
Motorola moto X: positief = compact, goedkoop / negatief = 16 gb geheugen zonder geheugenslot
LG G3 32GB: positief = groot intern geheugen, specificaties (3gb werkgeheugen) / negatief: relatief groot, is wat verouderd (Kan deze nog probleemloos mee zonder dat de software op een gegeven moment niet meer geupdate wordt?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals jullie zien zijn dit smartphones die best goede specificaties hebben, maar toch ook niet al te duur zijn. Zelf vraag ik mij wel af of ik zulke goede smartphones nodig heb, aangezien ik niet te veel zware apps gebruik, maar aan de andere kant wil ik wel dat mijn telefoon probleemloos twee jaar (abonnementsduur) mee gaat. Graag hoor ik jullie advies over deze modellen, maar als jullie zelf suggesties hebben zijn die ook welkom!

Alvast bedankt!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 17:45 . Reden: Onvolledige informatie. ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ja, alle toestellen gaan de 2 jaar wel mee zonder problemen verwacht ik want ze hebben allemaal Android 5 er op staan.
Meeste vlaggeschip toestellen krijgen 2 jaar vanaf release updates, dusals die nu 1 jaar uit zijn kun je nog een jaar updates verwachten, echter de meeste mensen kopen toestellen zonder updates uit het lagere segment en willen er ook 2 jaar mee doen, dus aan de applicatie kant blijven oudere versies Android lager ondersteunt en zou je zeker nog 2 a 3 jaar na de laatste update met zo'n vlaggeschip toestel door kunnen.

Kun je een goedkoper toestel nemen, jazeker, maar er zijn wel wat voordelen van een high end model, namelijk over het algemeen is de accu berekend op zwaarder gebruik en zit er vaak een beter beeldscherm in. De zwaardere accu betekend bij ligt gebruik minder vaak hoeven opladen, en een beter scherm is gewoon fijn voor de ogen.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 13:37
Heb net exact dezelfde keuze moeten maken, met dezelfde shortlist.
Keuze uiteindelijk op de Motorola Moto X gevallen.
De sony viel af vanwege de vele verhalen van de barsten.
Verder meerdere reviews gelezen van directe vergelijkingen tussen de M8 en de X en de G3 en de X. In elke review kwam de X er als winnaar uit.
Daarnaast was hij wat handzamer dan de G3 wat voor mij ook een duidelijke plus voor de X was. En zoals je zelf ook zegt nieuwer dan de M8 en G3.

De Huawei viel bij mij af omdat ik net van de Huawei P7 afkom en die na enkele maanden fors vond tegenvallen, begin was prima, maar batterijduur en snelheid gingen erg snel achteruit.

De 16 gig is voor mij ook echt geen probleem. Ruim voldoende. Apps, fotos en een TomTom op 16 gig geinstalleerd met 3 gb over. Die TomTom kan eraf en dan echt meerdere GBs over.

[ Voor 12% gewijzigd door Sevenhunt op 14-06-2015 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sevenhunt schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:39:
Heb net exact dezelfde keuze moeten maken, met dezelfde shortlist.
Keuze uiteindelijk op de Motorola Moto X gevallen.
De sony viel af vanwege de vele verhalen van de barsten.
Verder meerdere reviews gelezen van directe vergelijkingen tussen de M8 en de X en de G3 en de X. In elke review kwam de X er als winnaar uit.
Daarnaast was hij wat handzamer dan de G3 wat voor mij ook een duidelijke plus voor de X was. En zoals je zelf ook zegt nieuwer dan de M8 en G3.

De Huawei viel bij mij af omdat ik net van de Huawei P7 afkom en die na enkele maanden fors vond tegenvallen, begin was prima, maar batterijduur en snelheid gingen erg snel achteruit.

De 16 gig is voor mij ook echt geen probleem. Ruim voldoende. Apps, fotos en een TomTom op 16 gig geinstalleerd met 3 gb over. Die TomTom kan eraf en dan echt meerdere GBs over.
Bedankt voor je reactie!

Ik gebruik ook zelf best veel apps (geen TomTom dan), daarnaast neemt whatsapp met al zijn bestanden ook best veel ruimte in daarom twijfel ik een beetje.

En heb je misschien ook nog linkjes naar de vergelijkingen tussen One M8 / G3 en de motorola moto X? Vind ik zelf ook interessant om even te lezen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-11 13:37

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ik zou 50 euro bijleggen en voor de lg g4 gaan.
Worden momenteel veel op marktplaats aangeboden

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aggressor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:27:
ik zou 50 euro bijleggen en voor de lg g4 gaan.
Worden momenteel veel op marktplaats aangeboden
Die is niet kleiner als 5" buitenom dat zou ik nooit een phone via Marktplaats kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
sorry overheen gelezen.
Maar zoveel groter is de lg g4 niet.
(omdat ik een g3 in het begin zag)

En waarom niet via marktplaats kopen? als er een bon bij zit en imei nr staat erop...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al aan een Samsung S5 gedacht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
de Letv S1 is ook wel een mooie telefoon. heeft ongeveer even snelle processor als de Samsung S5.
is misschien wel een beetje groot met 5.5 inch.( wen je zo aan, ben zelf overgestapt van een 4,5 naar een 5,5)
http://www.efox-shop.com/...one-g-301598?user=maxhaxe
Pagina: 1