Toon posts:

iPhone 6 opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of het laadproces van m'n Apple iPhone 6 stopt als de batterij vol is.

Ik ging gisteren liggen met Nieuwsuur met een lege batterij en de lader in het stopcontact.

Mijn vraag is dus of een nacht laden de batterij tot gevaarlijk kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:40
Volgens mij stopt het wel als hij vol is. Zeker weet ik het niet maar ik laad elke nacht mijn iPad 3 en iPhone 5S op ongeacht het batterijpercentage en gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Elke mobiele telefoon heeft een circuit ingebouwd dat de batterij oplaadt en het voltage ervan in de gaten houdt. Wanneer 4,2V bereikt wordt laadt je telefoon niet verder op want dat zou de batterij beschadigen en mogelijk vuurballen en dergelijke veroorzaken.
Je telefoon te ver opladen is niet mogelijk, je kan hem gerust een week in het stopcontact laten steken als je dat wil.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In de meeste telefoons zit een Lithium-Ion of een Lithium-Polymeer batterij.
Als je die over-laad, bestaat er explosiegevaar. Daarom hebben dergelijke batterijen een speciaal oplaadcircuit wat stopt met laden zodra de batterij vol is.
Praktisch iedereen gooit zijn telefoon aan de oplader over de nacht, dus zou je veel meer verhalen horen over exploderende telefoons dan wat nu het geval is.

Leuk videotje:

Dat gaat wel over soft-pack LiPo's (veel gebruikt in modelbouw), maar de techniek is gelijk. (elektrisch gezien)
Die moet je gewoon goed behandelen (goede lader gebruiken, niet beschadigen, niet kortsluiten), anders willen ze best knallen of in brand vliegen.

Deze geintjes krijg je natuurlijk makkelijker voor elkaar met die modelbouw LiPo's. Zachte behuizing, oplader circuit zit niet in de batterij verwerkt dus geen beveiliging zodra je hem van de oplader af haalt, opladen is afhankelijk van wat je er zelf mee doet (stel je de lader verkeerd in, whoops...).

In je telefoon heeft de accu zelf een beschermend stukje elektronica en een harde buitenkant, dus daar gebeurt niet zomaar iets mee.

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 13-06-2015 10:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duideljke antwoorden zo, doordat ik er geen verstand van heb kan ik jullie inzet niet tegemoet komen met ene volgeschreven reply. Tnx