Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP Cat 5e kabel

Pagina: 1
Acties:

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:35
Hallo,

Ik moest gister snel en ik heb perongeluk 3 maal een Cat5e FTP (ipv. UTP) kabel besteld. Ik weet dat FTP in een thuis situatie totaal geen nut heeft. Ik heb ook geen apparatuur die gebruik kan maken van de grounding mogelijkheid op een FTP kabel (dat er op zit afaik?)

Normaliter zou ik ze terugsturen maar het verschil tussen UTP en FTP is dusdanig weinig dat dat het niet echt waard is.

Is het erg dat ik deze FTP kabels gebruik tussen een huis-tuin-keuken switch en andere apparaten of krijg je dan last van die ground loops en attena broadcasting of iets dergelijks? En ben ik correct als ik er vanuit ga dat de extra shielding niets gaat doen in mijn opstelling zonder speciale plugs en dergelijke?

Alvast bedankt.

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11 09:13
Je gaat geen nadelen ondervinden door die FTP kabel te gebruiken. Bij die FTP kabel ziet er gewoon een folie rond de kabel waardoor je minder last gaat hebben van elektromagnetische interferenties.

• AJayFasho
Ah super, dus dan heb ik eigenlijk ook nog theoretisch gezien de betere kabel gekocht. :) Bedankt!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FTP is meestal wat stugger dan UTP. Zolang de kabel vast tussen twee apparaten ligt is dat geen enkel probleem. Ook kan het bevestigen van de stekkertjes iets lastiger zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat Den Beke zegt, het is (shielded) met folie. ik neem aan dat je gestekkerde kabels hebt gekocht omdat je praat over kabels en niet 20m kabel. ?

Wat bedoel je met speciale plugs en dergelijke in je opstelling ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11 09:13
Hackus schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:13:

Wat bedoel je met speciale plugs en dergelijke in je opstelling ?
Ik vermoed shielded RJ45 connectoren...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DenBeke schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Ik vermoed shielded RJ45 connectoren...
Zou kunnen ja, maar de kabels lijken met al van stekkers/connectoren voorzien. maar goed het maakt niks uit in deze

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FTP is zelden nodig, maar het kan geen kwaad:
Even under worst-case, ungrounded conditions, the UTP cable behaves more like an antenna than the F/UTP cable!

• AJayFasho
Ik heb inderdaad quick & easy gestekkerde kabels gekocht.

Ik heb juist geen speciale apparatuur in mijn opstelling, dat volgens mij dan alleen nodig is om de grounding aan te sluiten? Is die aparte grounding dan alleen bij STP kabels nodig? Of zit dat al in voorgestekkerde kabels verwerkt en hoef je daar alleen rekening mee te houden als je de stekkerjes er zelf op zet?

Is voor de rest niet relevant voor mijn kabels, maar wel interessant om te weten. Kreeg mijn kabels vandaag binnen, zit zover ik kan zien gewoon een normale RJ45 plug op.
Pagina: 1