Athlon overclocken dmv GFD? Conclusie!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hi Tweakers,

Jaja, de zoveelste ik weet het.. :)
Maar ik wil toch even duidelijkheid! ;)

Ik heb vandaag mijn GFD besteld (RAK71 powerboost met cache divider).
Ohwja, werkt deze GFD een beetje fijn? :D

Op hoeveel MHz kan deze K7 750 MHz (op K7V)denken jullie?? >:)

Nog een vraagje, wat is nou de beste manier op die case van de Athlon af te krijgen??
Daylights had het over een plamuurmes, ja oke... :)
Ik zie graag links naar andere sitez die het uitleggen.

Me want facts!! :7

Alvast Bedankt!

Whatever.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

ok ff wat links. http://www.3dpower.net/articles/athlonrip/athlon_case_right_wrong.shtml http://www.thetechzone.com/articles/how_to/athlon_case_removal/index.html

verder is het echt niet zo moeilijk hoor. Je moet het best een wat kleiner schroevedraaiertje hebben en flink veel kracht zetten.
En de plamuurmes-methode wil ik ook nog es een keer een review of uitleg van.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Thanx! Admiral! :)

Jij bent vast niet de enige die zijn Athlon heeft open gebroken. ;)
Ik ga vanmiddag mijn GFD+Cooler ophalen.. >:)

Ik wil ervaringen en TIPS! :)

Whatever.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Athlon openbreken:
1. Ga er rustig voor zitten.
2. Er is 1 lastige hoek als je de casing opent, hou daar rekening mee. De rest is peanuts.

Verder is het mij prima gelukt met een schroevendraaier.

Suc6

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Welke maat en soort schroevendraaier heb je gebruikt?

Whatever.

Verwijderd

alleen het instellen van de cache op deze GFD kan bij 2/5 en 1/3 net andersom zijn dan in boekje staat. moet je ff controleren

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:57

seppie

Wie anders?

Ik heb geen ervaring met oc'en, en ik wil mijn athlon over een tijdje ook gaan tweaken, maar is zo'n gfd nou ingewikkeld met instellingen enzo, of is het simpel?

En als je de heatsink eraf haalt, moet je hem dan nog weer terugzetten of moet dit gesoldeerd worden?

Don't You stare there, Operate!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

seppie=> Een GFD is niet ingewikkeld, alleen moet je wel een beetje handig zijn, anders gaat het kapje(van je processor) eraf halen een hele onderneming worden :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ben ik blij dat ze dat netjes gedaan hebben bij de mensen waar ik um heb besteld. 25,- piek meer maar daar ga ik geen Athlon 800 voor mollen (at least, het risico lopen dat ik um mol).

Heb trouwens ook een POW!erBoost GFD, heel simpel, alleen ff uitkijken dat je je voltage niet in een vlaag van verstandsverbijstering op 2,05V zet

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jaah, hij loopt nu stabiel op 900 MHz! >:)
VCore=1,7 Volt
Het was trouwens niet echt veel moeite op de case eraf te krijgen... :o
Ik heb een plamuurmes gebruikt in plaats van een schroeverdraaier... simple... steek hem in de lengte tussen de heatplate en case en krikken maar... >:)

>>> Thanx Daylights!

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/cpu-athlon.jpg

Heb ff gebenched met RC5: 3,2 Mkeys/sec! :D

Ik heb ook op 950 gehad maar dan liep hij vast... :'(
Hoe zit het eigenlijk met de L2 cache devider, want deze werkt helemaal niet.... echt vreemd.... De cache draait nu op 1/3...
Hoeveel MHz kunnen de cache chips aan?

Whatever.

• Daylights
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Hmmmzz... niet slecht! Is het verwijderen van de plastic case nog een beetje netjes gelukt? Zoals ik je al had uitgelegd, is dat mij met een plamuurmes zo netjes gelukt dat ik de case er zo weer op kan klikken en terug kan gaan naar de winkel om m'n garantie op te eisen! >:) >:) >:)

Maar welk prog gebruik je om je divider in te stellen? Denk dat je die beta Bios bedoeld voor de Abit KA7. Die werkt gewoon bij mij... nou ja, hij geeft aan dat ie werkt. Als ik hem in stel op 1/3, dan geeft ie dat ook aan bij WCPUid, maar ik kom er geen klap verder mee dan 700@900. Dus ik laat hem gewoon op 1/2 divider staan.

Enneh... kijk voor de grap even welke Core je hebt! Ben ik altijd wel benieuwd naar.
En een tip is trouwens ook om even eerst een weekje je CPU op 750 Mhz en 1,85/1,90 v. in te branden. Dat had ik in het begin ook niet gedaan en toen kwam ik niet aan de 850. Maar meestal scheelt het niet écht veel...

Oh ja... ik zal bij m'n volgende Athlon die ik uitkleed met een plamuurmes wel een verslagje maken met foto's e.d. en even oplijn zetten.
Echter stelt het niet zo gek veel voor, want zoals meendering al zei, gaat het precies hetzelfde in z'n werk, als met een schroevendraaier, maar dan met een plamuurmes. ;)

Verwijderd

dus dat plamuurmes gebeuren dat bevalt wel begrijp ik
dan moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken
ik wil alleen weten wat voor core ik heb, en dan kijken we wel weer verder voor een GFD
maar kan je ook nog voorkomen dat je de plastic case beschadigd? iets afplakken ofzo? dat je geen krassen krijgt?? want klinkt wel leuk dat wrikken, maar is toch zonde als het mis gaat :(

• Christoph
  • Niet online
nou, kijk eens hioer, zo goed ging het bij mij..
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/002990.html

er zit toch een risico...maar jah, ik hoop dat ik er nog lang mee kan werken...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
hmmz, hij loopt nu als een zonnetje.... 900 Mhz. Hmmz, maar ik wil nog hoger.... Is dit btw een goede cooling voor mijn K7?
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareinfo.net/artikelen/reviews/2000-07-08-Slot-A-Superkoelers/Computernerd_FAK7802B.jpg
Hij zuigt lucht uit het koelblok naar buiten. Wat is nou beter? Suck or BLOW? :D

Euh... Thermo > Ik wens je veel sterkte met je verminkte athlon... ;)

Whatever.

• VivaAtloni
  • Laatst online: 06:33
wat denk je van voltage verhogen!!!!!!!!!!!

Krijg jhe hem zeker op een gig!!!

Have fun....zucht

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Daylights
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

meendering: Welke Core???????? Heb echt zo'n zwaar vermoeden dat we hier te maken hebben met een 900/950 Core :o
Zeker als ie al 900 trekt op 1,7 v!!! Je hebt nog zeker 0,2 v speling.

Enneh... Eddo: je hoeft helemaal geen bescherming bij het verwijderen van de plastic case te gebruiken. Bij het verwijderen van de heat/cold plate zou ik dat absoluut wel doen!!

• OzBoz

OzBoz

Meendering:
Ik heb zo'n heavymetal geval, erg lekker, kost wel 179,- maar ok. Draai nu mijn 800 op 1,9V en 1030Mhz. Zie: http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/002993.html :)

Verwijderd

Inderdaar, in vind die Heavy Metal ook Vet letterlijk en viguurlijk...

• OzBoz

OzBoz

Cronik:
Ik heb um niet gewogen maar heavy is ie inderdaad, naja, gewoon een paar tiewraps door je MB heen om um op zun plaats te houden. En hij graast nu 3,44 MKeys/s (vanochtend nog een paar dingen in het bios aangepast).

/me is een blij man :)

• Christoph
  • Niet online
Ik kan je de vos32 cooler voor je athlon echt aanraden, want ik moet zeggen dat hij hem erg cool maakt, en niet zooo duur is als de heavy metal.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nog ff een vraagje, is het ook belangrijk om je I/O voltage omhoog te gooien?? Default is 3,3...

Draai nu mijn 750@900 1,8 Volt, loopt stabiel... staat nu al ruim 20 uur te grazen @ 3,2 MKeys/sec!! >:)

/me out.....

Whatever.

Verwijderd

Indien je een gfd monteert, past er dan nog een standaard koeler op?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Jazeker, de coolers worden in de meeste gevallen aan de heatplate gemonteerd. Aan de andere kant van de GFD dus..

Nog iemand een antwoord voor mij vraag ^boven^ ;)

Whatever.

Verwijderd

Ja verhogen van de Vio werkt zeker, het stimuleert overklokmogelijkheden van je FSB, L2 Cache (extern), geheugen en videocard.

Let wel op dat sommige componenten niet helemaal berekend zijn op 3.7V en daardoor extra koeling nodig hebben.

Verwijderd

Over zuigen of blazen kan ik makkelijk zijn, mijn Alpha/Delta combo van de OC-shop zuigt echt als een tierelier(ik weet niet eens wat een tierelier is,maar erg hard) maar voorwaarde is wel dat de fan veel toeren per minuut maakt, hij zuigt namelijk ook de warmte eventueel van je chipset en de geheugens weg ! Drie vliegen in een klap.

[url="http://back"]http://back[/url] to/hardware

Verwijderd

eej meendering waar hebbie die GFD besteld, ik willer ook 1 met cache divider! ben net van plan een upgrade te maken dus....

• Wimpy006
  • Laatst online: 01:48
Mij lijkt zuigen minder goed te werken als blazen, want als je zuigt wordt de luchtdruk lager, waardoor de warmte overdracht kleiner wordt (minder moleculen die tegen de koelvinnen aankomen). Toch!?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• winand
  • Laatst online: 26-08 08:37
Aan zo'n GFD met cache divider zitten toch
een paar draden die ALSNOG gesoldeerd moeten worden? De GFD pinnetjes op de athlon voorziet gewoonweg niet in de cache multiplier wijzigen..
Kijk hier maar eens naar: http://www.anative.com/goldfinger/images/jumpstart_a.JPG

..Pic is afkomstig van deze site: (veel GFD info!) http://www.anative.com/goldfinger /

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb mijn oude cooler omgeruild voor een Vos32+ >:)

Komt overmorgen hier.... :D

Whatever.

Verwijderd

Oke, ik lees hier allemaal reacties van mensen met GFD's. Ik gebruik bij mij K7 700 wk.15 een Tweak Device 2 uit Duitsland laten komen in combi. met een KA7. Ik heb dus geen rare extra draden nodig, is gewoon heel lekker klein en goedkoop (49 DM, beetje verzendkosten, had hem voor 69,- GLD all in huis). In combi met een VOS32+ en een 700 core, krijg ik hem dus makkelijk stabiel op 945 MHz, ik kan hem testen tot 980 MHz in Win 2000, alleen doet ie dan SOMS vreemd met het booten, mot ik naar kijken, ik draai op 1,9V, maar durf nog wel naar de 2,0V te gaan, in combi dan met een peltier.
Tot nu toe bij ik eigenlijk heeeeel tevreden en was ik "maar" 170 piek kwijt voor GFD en STOERE COOLER.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt en eigenlijk moet je toch wel de 1 Gig gaan halen. (Lukt mij bijna :-)).

Oja, ik bij behuizing dus helemaal geperforeerd, plus nog een extra blower en die zijnde geplaatst omdat ik daar temperaturen op de print mat van ongeveer 45-50 gr. ff een extra blowertje er op en dat scheeld weer 10 gr.!!!
Pagina: 1